کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

خونه مون



خیلی ممنون که امروز توی تقویم جهانی ، روز زمین پاک اسم گذاری شده اما واقعا واقعا چقدر من و شما به زمین ، تنها محل سکنامون اهمیت می‌دیم و بهش فکر می‌کنیم؟ متاسفانه متاسفانه آگاهی عمومی خیلی تو این زمینه کمه . مخالفت نکنین که نه ما داریم اهمیت می دیم و توجه می کنیم .این که می گم عمومی منظورم دقیقا اینه که خودتون و چهار نفر اطراف خودتون رو نبینین . این رو من به خاطر فعالیتهایی که دارم می گم و این قدر ناآگاهی توی این زمینه زیاده که نگو و نپرس . اگه کسی هم توجهی اندک داره به یکی دو مورد خاصه وگرنه نگاه جامع حفظ زمین و موجوداتش اصلا در بین ملت وجود نداره . از نظر اونا زمین این قدر بزرگ و فراخه و این قدر منابع عالی و تموم نشدنی داره که مثل هوا پایان ناپذیره و میشه همین جور نفس کشید و اصلا نگران تموم شدنش نبود .


به هر حال قصدم مرثیه خوانی نبود . این بود که به خودم یادآوری کنم ، باید ما که می دونیم تلاش کنیم بی وقفه و طولانی، تا آگاهی های عمومی این قدر بره بالا که هر آدمی به نابودی منابع طبیعی حساس باشه و سودهای کوتاه مدت رو به عواید بلند مدت زندگی روی زمین ترجیح نده .


امروز خیلی سازمانها به استقبال این مناسب رفته اند از جمله گوگل که انیمیشن کوتاهی ساخته که روایت یک روباه است که در هنگام خواب کابوسی در مورد عواقب ناشی از تغییرات آب و هوا، شامل ذوب شدن کوه‌های یخی و از بین رفتن گیاهان می‌بیند. این روباه پریشان از دو دوست خود کمک گرفته و این سه، برای کمک به محیط زیست خود به خوردن سبزیجات، پرورش گیاهان، دوچرخه سواری و استفاده از انرژی خورشیدی رو می‌آورند.


زمین تون سبز و شاداب باد


نظرات 1 + ارسال نظر
سهیل یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 09:04

چه خوب که دوستی دارم
محیط زیستی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد