کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

شعله ، 42سال در اوج




                              

کیا با این فیلم و این صحنه و موسیقیش خاطره دارن ؟ کیا هنوز فیلم شعله رو دوست دارن؟ سینمای هند معمولا سینمای سطح پایینی بوده اما شعله یه چیز دیگه بود خداییش . چند وقت قبل تونستم نسخه دوبله اصلیش رو بدون سانسورهای مسخره اینا گیر بیارم و بردم خونه . جالب این جا بود که من و غزاله که دوست داشتیم هیچ ، بنیامین و دانیل هم طرفدارش شدن و خوششون اومده.



Bottom of Form

 

دیگر گوشت خواری نمی کنم



من ، علی ، هفت روز دارم !!! ؛

چند سالی بود که دوست داشتم گوشت نخورم و به خاطر تغذیه من حیوونی کشته نشه ولی هر دفعه به دلیلی این کار رو نمی کردم . تو این مدت چندین بار به سمت این کار رفتم ولی هردفعه رهایش کردم تا این که هفته پیش با دوستان فیلم مستند زمینیان رو دیدم و از دریچه ی دیگه ای به ظلمی که به حیوونا میشه نگاه کردم و دیگه استارتش خورد و الان یه هفته است که دیگه گوشت نخوردم . البته گیاهخواری درست حسابی سه مرحله داره که من تو اولیشم . اینو نوشتم این جا برای دوستان که دیگه یه جا رفتیم ازم نخوان جوجه کباب درست کنم و بخوریم ها . ( نه اینکه قبلش هم من درست می کردم!) !! )

 

یک کیهان خوب



                           


تبریک می گم به استاد کیهان کلهر، سیامک آقایی و سیامک جهانگیری که آلبومشون به سرپرستی یویوما و آهنگسازی و نوازندگی استادکلهر برنده جایزه ِگرَمیِ بهترین موسیقی جهانی در پنجاه و نهمین دوره این رویداد شد.
 
یویوما یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ویولن‌سل نوازان معاصر به همراه گروه موسیقی جاده ابریشم که شماری از برجسته ترین نوازندگان جهان از جمله کیهان کلهر عضو آن هستند، به عنوان بهترین موسیقی جهانی در سال 2017 انتخاب شد و یکی از «جوایز گرمی / Grammy Awards» را به خود اختصاص داد.
 
جایزه گرمی که توسط «آکادمی ملی علوم و هنرهای ضبط / National Academy of Recording Arts and Sciences» اهدا می شود، دقیقاً معادل اسکار در حوزه موسیقی است .
«
یویوما» در رابطه با چگونگی شکل‌گیری ایده اولیه جاده ابریشم گفته است: «در طول سفرهای متعددی که به نقاط مختلف دنیا داشتم، همواره عقاید، مذاهب و فرهنگ‌های قدرتمندی که توانسته بودند کشورهای صاحب تمدن چندین هزار ساله را تحت‌تاثیر قرار دهند مرا شگفت‌زده می‌کرد و همواره می‌اندیشیدم که چگونه می‌توان از تلفیق و ترکیب موسیقی فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف به صداهای جدیدی دست یافت.» از کشور ایران علاوه بر کیهان کلهر (کمانچه)، سیامک آقایی (سنتور) و سیامک جهانگیری (نی) نیز به عنوان نوازنده با این گروه همکاری کرده‌اند.

 

دربی های قدیم


یعنی می شه دربی ای که توش فرشادپیوس ، مجتبی محرمی ، مجتبی و مرتضی فنونی زاده ، صمد مرفاوی ، عبدالعلی چنگیز، جواد زرینچه ، شاهرخ و شاهین بیانی ، احمدرضا عابدزاده، نادر و ناصر محمدخانی ، محمد پنجعلی بود رو با این دربی های امروز مقایسه کرد؟ با این که اون موقع ها پرسپولیسی بودم ولی بازیکنای استقلال رو هم دوست داشتم و براشون احترام قائل بودیم . مثل حالا نبود که یه بازیکن بیست بار تیم عوض می کنه و فقط پول براش مهمه . قدیم ، نه خیلی قدیم ها ، چیزای دیگه ای هم غیر از پول مهم بودند