کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

دانشگاه خود را توصیف کنید



وقتی من انتخاب مکان دانشگاه رو می کردم اولین انتخابم رو زده بودم علوم تحقیقات و برای این انتخاب دلیل خاصی نداشتم جز این که به نظرم اسم واحد علوم تحقیقات شکیل تر از مثلا تهران جنوب یا واحد ورامین بود !


وقتی که اسمم توی قبولیای اون جا در اومد، از دور و بریایی که به واحدای دانشگاهی وارد بودن شنیدم که توی دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات تهران تاپ ترین ریتینگ (درجه بندی ) رو داره و محیطش دقیقا مثل یه دانشگاه کلاسیک و استاندارد بزرگه و امکانات عالی ای داره و مثل بقیه واحدها یه ساختمون کوچیک تو دو سه طبقه نیست و مخصوصا این که دانشکده محیط زیستش که فقط برای کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش داره ،جزو بهترین دانشکده های محیط زیست کشوره و خب این خبرها خیلی باعث شعف و شادی ام شد .


اما . . .


راستش توی این یکی دو روزی که کلاسا بالاخره تشکیل شده و زانوی تلمذ در محضر اساتید بر زمین زدیم دیدیم که ای بابا آواز دهل شنیدن از دور خوش است که !


اول این که از اول امسال ساختمانی که متعلق به دانشکده محیط زیست بوده رو ازشون گرفتن و دادن به یه نهاد دیگه دانشگاه آزاد که واحدی اداریه و پس ما دانشکده خاصی نداریم و کلاسای ما توی دو تا ساختمون متفرقه قراره تشکیل بشه .

دیگه این که هنوز که هنوزه درست تکلیف همون کلاسا هم معلوم نیست که هر روز که می ریم می بینیم محل قبلی عوض شده و محل بعدی ای معرفی شده که که اختلاف زمانی ای که دارن با اتوبوس ( برای رفتن از این دانشکده به اون دانشکده توی محیط دانشگاه باید اتوبوس سوار شد ، این قدر با هم فاصله دارن ) 10 دقیقه است . حالا شما فکر کن پیاده اقلا 1ساعت و نیم باید تو کوه وکمر بری !

دیگه این که تکلیف استادا هم هنوز نامشخصه و مثلا توی یه درسی تا حالا سه بار استاد جدید معرفی کردن و توی یه درسی هنوز استاد گیر نیومده.به مسئولین هم که اعتراض می کنیم می گن این به خاطر ضوابط جدید و ساختمونای جدید و جابه جایی های جدید بوده و تا جا بیافتن کمی طول می کشه و دانشگاه برای محیط زیست هم مشغول ساختن یه دانشکده جدیده که انشالله تا 6 ماه دیگه آماده میشه و شما میرین توش و بنده که با توجه به تجربه ای که از ساخت و سازای وطنی دارم حداقل 2 سال رو رو شاخش می دونم که تا اون موقع هم ما دانش آموخته شدیم و رفتیم پی کارمون .


اما این همه عیب بگفتیم هنرش نیز بگوییم که واقعا من دارم از حضور تو کلاسا و خوندن این درسای محیط زیستی حال می کنم ها . یعنی هرچی که من بهش علاقه داشتم و سالها پراکنده پراکنده از این طرف اون طرف خوندم و دیدم این جا داره خیلی کلاسیک بیان میشه . خیلی کیف میده !

 

 

 

دوست دوستامون باشیم یا دشمناشون ؟


دوستان سلام

مدتیه که نمی دونم چرا این قدر دور و برم شلوغ پلوغ شده که نتونستم به روال همیشه به طور روزمره مطلب بنویسم ؟ البته نمی دونم که می دونم . توی این دو هفته اخیر هم تو کار سرم شلوغ بود ( داشتیم برای نمایشگاه صنعت آماده می شدیم و بعد در اون شرکت کردیم و بعد جمع آوری غرفه و تبعات بعدیش ) و هم این که کلاسام تقریبا شروع شده بود و می رفتم دانشگاه هم این که دو نوبت مریض شدم ! ( این دیگه آخرش بود ) و هم این که چند تا از این چیز میزا که به وقتش توضیح خدمتتون می دم .


اما خب منم و این کافه و نمی تونم ولش کنم به امان خدا پس دوباره ما اومدیم و ما رو تحمل نمایید . برای امروز نوشته خوبی رو توی وبلاگی دیدم که دست به نقد براتون این جا میارمش . چیزی نوشته که من باهاش هم نظری دارم ولی جای بحث داره اگه جا داشت تو نوشته بعدی و اگه نداشت فقط تو کامنتا می شه روش گپ زد فعلا رخصت . برین و بخونینش :


این نوشته رو توی وبلاگی به اسم یک ذهن زیبا خوندم : پدر مادر های زمان قدیم با اینکه از نظر مالی و تکنولوژی در فقر بودن اما وقتی بچه هاشون با کسی دعواش می شد، بهشون هشدار می دادند که باید بری باهاش دوست بشی و دعوا معنی نداره (مادر من این دیدگاه قشنگ رو برام به یادگار گذاشته و از زمان بچگی نه تنها خودش با همه مهربون بوده بلکه به ما هم یاد داده که دیگران رو دوست داشته باشیم) اما تو این عصر تکنولوژی کم ندیدم پدر مادرای امروزی رو که به بچه شون می گن: اگه فلانی تو رو زد، تو هم بزنش.
این استراتژی "هر کی تو رو زد، تو هم بزنش" می تونه آغاز جنگهای نوینی در دنیا باشه که مبداء ش ایران بوده باشه یا مثلن کشور های جهان سوم


...

پینوشت : این نوشته یه جورایی داره فرق یه منطقه عقب افتاده مثل خاورمیانه رو که به هر دادار دودوری بدشون نمیاد سر هم رو ببرین با منطقه ای مثل اروپا داره نشون میده به مولا !

 

آقای پشمچی زاده شهردار منطقه 5 بخواند



حدودا یک ماهی هست که مجتمع کوروش در غرب پایتخت ،راه اندازی شده . ساختمانی بسیار شیک با مغازه های گوناگون ،با هایپرمارکت، با شهر بازی ، با رستورانها و کافی شاپهای مختلف و همین طور سالنهای سینمای متعدد و مجهز به آخرین متد روز . مجتمعی که در همین یک ماه گذشته خیلی ها رو به سمت خودش کشیده اما. . .


این پروژه خوب در یه جای نامناسب و بد ساخته شده .درست وسط یک بافت مسکونی و متراکم با خیابونهای باریک و کوچه های باریک تر که درست در همون کوچه باریک دسترسی به این جا چند تا مدرسه واقع شده . به طوری که شبی نیست که ترافیک وحشتناک و گره کورش باعث دعوا و اوقات تلخی بازدید کننده ها و اهالی اون محل نشه . مسیری که به طور عادی 5 دقیقه ای طی می شد الان گاهی اوقات میشه که بالای نیم ساعت الافی به وجود میاره . طوری شده که هم کسایی که یه بار این جا میان به غلط کردن می افتن و هم کسایی که اون جا ساکن اند درحال نفرین و زدو خوردند .


طبیعیه اون صاحب این مجتمع به فکر سود شخصی خودش بود وقتی این جا رو علم کرد ولی سوال من از شهرداری محترم اینه که شما که مجوز همچین جای بزرگی رو توی همچین جای کوچیکی دادی و پول هنگفتی هم ازش گرفتی و هنوز هم حتما داری می گیری ، آخه نباید فکر می کردی؟  


داعش درون را نابود کنیم


در انتهای این تریلوژی داعشی می خوام بگم که چجوری میشه با داعش مقابله کرد


دو مقطع به نظرم می رسه یکی این که داعش شامل گروهی در حدود 30هزار نفر هسته اصلیست ولی چند میلیون نفر هوادار فکری داره . گروه اول فعلا جز کشت و کشتار به چیز دیگه ای فکر نمی کنند که اینها باید مهار بشن . محاصره اقتصادی بشن و با حملات نظامی اون ها رو آروم آروم عقب روند.  اما گروه دوم هوادارای فکری رو باید روشنشون کرد . باید آگاهشون کرد و کلا کار فکری کرد


دومی این که این داعشی ها باید درسی باشن برای خود ما که تحمل و مدارا مون رو نسبت به هم دیگه تو جامعه بالا ببریم و به راحتی به هم دیکه انگ بدی نزنیم . اختلاف داریم با هم دیگه گفتمان داشته باشیم نه بگیر و ببیند و کور شو و دور شو و این رویه برای همه ما باید اجرا بشه . چه برای حاکمان ما نسبت به ما و چه برای ما که چجوری به حکاممون توجه کنیم .

 


دوستان داعش


در نوشته قبلی آوردم که به نظر نمی رسه به این زودی ها شر داعش کم بشه . چون جدا از خود وجودی افرادی که داعش رو تشکیل دادن . کشورهای زیادی هستند که وجود گروهی مثل داعش در قلب خاورمیانه رو مثل نعمتی آسمانی تلقی می کنند :


                                           

1-اسرائیل : برنده اول کشت و کشتار در سوریه اسرائیلی ها بودند که تونستن بدون شلیک حتی یه دونه گوله ناقابل سوریه رو که براشون همیشه رقیب و دشمنی بالقوه بوده ، شخم زده و نابود ببینن . اگه حتی همین الان تو سوریه صلح بشه این کشور تا 50سال دیگه هم به وضعیت قبلش بر نمی گرده . داعش در ایجاد این نابودی رل اصلی رو ایفا کرد و اسرائیل بعد از سوریه سر کشورهای اسلامی رو به دعواهای حیدری نعمتی گرم شده می بینه و توانشون رو تحلیل یافته تر .


                                          

2-عربستان : افکار وهابی گری این مردم و صدور اسلام خاصشون ، اسلام تکفیریشون ، به زور پول کلان نفتیشون به اقصا نقاط عالم ثمره اش رشد این گروه و امثالهم شده . فرقه ای که هیچ عقیده دیگه ای رو محترم نمی شمارند و به راحتی فتوای قتل و غارت می دهند . محمد عبدالوهاب که حکومت سعودی پایه خودش رو بر افکار اون قرار داده چنین افکاری داشت و سعودی ها اون رو ادامه دادند . بخش عمده ای از گروه های تروریستی اسلامی ریشه در عربستان دارند . داعش به زعم عربستان به نوعی می تونه ایران شیعه رو دچار آزار و اذیت کنه و اکثریت شیعه عراق رو به ترس و نابودی بکشونه .


                                        

3-ترکیه : از زمان اضمحلال امپراتوری عثمانی در 100سال قبل تا کنون هیچ گاه فرصتی بهتر از این برای ترکیه پیش نیومده بود که با استفاده از خرد و اقتدار رجب طیب اردوغان و ابواب جمیعش که اقتصاد کشور رو از حضیض ذلت به اوج عزت این سده رسونده و برای ملت ترک آبرو و احترامی کسب کرده و با استفاده از فرصت شلوغی کشورهای عربی منطقه و بهار عربی دست به دخالتهای دامنه دار توی این کشورهایی که در گذشته ای نه چندان دور جزء خاک ترکیه بوده اند بزنه که اوجش در حمایت بی حساب از مخالفین بشار اسد در سوریه بود  . آشوب و بی حساب کتابی در عراق و سوریه چیزیه که ترکیه ازش چندان بدش نمیاد که همین چند وقت پیش جلوی بخشی از آب دجله و فرات رو به این دو کشور گرفته بود که اگه این دو کشور ضعیف باشن نمی تونن اعتراضی هم بکنن . جدا از اون هیچ گروهی مثل داعش نتونست انتقام ترکیه رو از کردها بگیره و کردها رو مجبور کنه به جای این که رو به سوی آنکارا داشته باشن مشغول جان به در بردن مال و ناموسشون از دست داعش جرار باشن .


4و 5و 6و ... و به این لیست باز هم میشه کشورهایی رو اضافه کرد که از آشوب تو منطقه ما نفع خوبی می برن و الان چه گروهی بهتر از داعش ؟ پس می خوام بگم که این ائتلافهای آبکی که به میدون داری اوباما راه افتاده چیزی نیست که بتونه ریشه داعش رو برکنه .