کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کلاس اولی های آینده ساز؟


امروز که می اومدم سر کار،متوجه شدم از مدرسه سر راهم سرو صدا بلنده و از در بازش دیدم کلاس اولی هایی رو که سر صف ایستادن و مسئولین مدرسه دارن براشون برنامه کمدی اجرا می کنن و ارگی هم درکاره و ساز و ضربی .


رفتم تو و چند دقیقه ای به این منظره خیره شدم و یهویی خیالات من رو برداشت که چی میشه عاقبت  این بچه های کوچیک معصوم ؟ واقعا دنبال دونستن و این چیزا می رن ؟ از اینا چند درصدیشون آدمای به دردبخوری میشن ؟

 

چطور پول دار شیم ؟ ( جلسه 5)

اول بگم که ظاهرا دانیال ما آبله مرغون نگرفته و تبش هم تقریبا قطع شده و ظاهرا فعلا قرار نیست تبدیل به مرغ ! بشه . اما بریم سراغ پول دارها و عادت های حسنه شون دوباره


عادت پنجم

۸۱% پول‌دارها کارهایی را که باید انجام بدهند لیست می‌کنند (to-do list دارند). ۱۹% بی‌پول‌ها to-do list دارند.


لیست کردن کارهایی که باید انجام بدیم یا برنامه ریزی، خصلتیه که عمده مردم ،جز آدمای موفق، ازشون بی بهره اند . صبح پا میشن می رن کلاس یا سر کار، شب بر می گردن خونه شون، آخر هفته هام یه وقتی مثلا می ذارن برای استراحت یا تفریح یا هر چی و هفته بعد دوباره روز از نو ، روزی از نو . اونها هیچ وقت نقشه راه ندارن و نمی دونن قراره 10 سال بعد چیکار کنن ؟ 1 سال بعد چی کار کنن ؟ 1 ماه بعد چی کار کنن و اصلا امروز صبح که پا میشن برنامه های دقیقشون برای زندگی چیه ؟ طبق همون چیزی که روال بوده می رن جلو ، حالا یه کم بالا یه کم پایین اما همین جوری اند کم و بیش.


 اما پول دارها

اینها از الان می دونن که می خوان 50سال آینده چی بشن و چی کار کنن  و بر همین مبنا هم برای تمام کارهاشون برنامه ریزی دارن ، سفر سال دیگه شون از الان مشخصه ، کسایی که می خوان باهاشون ارتباط داشته باشن مشخصه ، چقدر می خوان تو کارشون پیشرفت داشته باشن مشخصه ، چی میخوان امروز برای همسرشون بخرن مشخصه ، یه دفترچه ای دارن و توش نوشتن که باید چه کارایی بکنن . اونا شبها قبل از خواب یه مروری به کارهایی که اون روز انجام دادن می کنن ، و همین طور صبحها قبل از این که روزشون رو شروع کنند .


اونها برنامه ریزند

 


قد قد قدا !!


دیشب دانیال( پسرکوچیکه 4ساله ام )  راه می رفت توی خونه و بلند بلندمی گفت می خوام آدم بمونم نمی خوام فردا مرغ بشم !! چند باری که این رو هی تکرار کرد توجهم جلب شد که چطور قراره این فسقل فردا مرغ بشه ؟!


دانیال دو روزی بود که بی دلیل تب کرده بود و تب بر هم می دادیم چندان افاقه ای نمی کرد و دوباره تب می کرد . علائم ظاهری سرماخوردگی هم نداشت ، نه آبریزش بینی و نه بدن درد و بی حالی . گلوش رو هم نگاه کردیم چرک نکرده بود . بالاخره دیروز باران برده بودش دکتر اطفال و دکتر هم نگاه کرده بود و چیزی دستگیرش نشده بود و آخر سر گفت ممکنه که داره آبله مرغون می گیره .


دانیال هم جمله دکتره رو رو هوا زده بود که داری تبدیل به مرغ میشی و بنیامین هم هی شیطنت می کرد و هر چی ما می گفتیم که نه قرار نیست تبدیل به مرغ بشی رو با لبخندی شیطانی نقش بر آب می کرد .


 

چطور پول دار شیم ؟ ( جلسه 4)


عجب هوایی شده آخرای شهریوری ! کاملا رفته به استقبال پاییز . ما که دیشب از خنکی زیاد پنجره رو بستیم . البته بعید می دونم که این هوا همین جوری خنک بمونه که تجربه نشون داده که هوا همیشه این جوری نمی مونه و ما موج گرما رو دوباره خواهیم داشت . حالا شاید نه به اندازه قبل ولی ... (عه ! عین گزارش هواشناسی شد !! )


دیروز دوستی این متن زیبا رو برام فرستادکه قشنگ بود و گفتم با شما دوستان در میونش بذارم :

 این شهریور چه دل آشوبی دارد ‌!

تابستان به یک نیمه آن چنگ انداخته ... /  و پاییز به نیمه ی دیگرش...!

شهریور در این دو راهی مانده...

گویا دلش عاشق پاییز است / و جسمش برای تابستان ...

چه سخت است بین این کشاکش

تنش را به تابستان بخشیده، / با اینکه دلش هوای پاییز را دارد...


خب بریم سراغ عادت چهارم پولدار جماعت


خیلی از ماها ساعات زیادی رو توی راهیم تا برسیم سر کارمون  و برگردیم خونه مون من که خودم اقلا 2 ساعت تو راهم . بعضیا رو سراغ دارم که بیشتر هم تو راهند . خب چی کار میشه کرد که این وقت ، مرده به حساب نیاد و بشه ازش استفاده مفید کرد ؟


عادت چهارم

63 % پولدارها موقع رفتن سر کار به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند. اما فقط ۵ % بی‌پول‌ها چنین عادتی دارند.


کتاب صوتی چیزیه جدا از آهنگ گوش دادن ، مطالبیه که به شما آموزش می ده و به دانسته ها و تجارب شما اضافه میکنه . می تونه آموزش زبان باشه ، می تونه روش بهبود کسب و کار باشه ، می تونه تفسیر قرآن باشه و حتی می تونه یه رمان باشه . چیزیه که وقتی شما دارین رانندگی می کنین یا توی تاکسی و مترویین نمی ذاره بطالت داشته باشین و تصور کنین چقده به وقتتون اضافه میشه که مثلا طی یه ماه یه چیزی حدود 60ساعت مطلب جدید گوش دادین و یاد گرفتین


اما خب غیرپولدارها تمام این وقتی که مجبورن تو راه بگذرونن غمناک به بیرون خیره میشن ، نهایتا یه آهنگی گوش میدن و یا با گیم های موبایلشون بازی می کنن و توی همون زمان اونا ، اون پولدار موفق، کلی به دانسته ها و تواناییهاش اضافه شده.

 

 

چطور پول دار شیم ؟ ( جلسه 3)


بعد از این که دو عادت پولدارها رو بررسی کردیم می رسیم یه سومی به اسم ورزش


عادت سوم

۷۶ % پولدارها چهار روز در هفته ورزش می‌کنند.اما فقط۲۳% بی‌پول‌ها اهل ورزش مرتب هستند.


شاید این تلقی ایجاد شه که ورزش چه ربطی داره به پول در آوردن و پول دار شدن؟ الان می گم خدمتتون . جدا از سلامتی ای که به واسطه ورزش کردن پیش میاد و دیگه تنگی نفس و فشار خون و یبوست و ارتروز دست و پا و غیره نداریم و طبیعتا اینا می تونن جزء عواملی باشن که مانع جویایی ما برای پول و کار باشند ، خود ورزش هم تاثیر بسیار به سزایی در رشد شخصیتی افراد می ذاره


انسان مجموعه ای از ویژگی های جسمانی و روحیست  و جسم و روان تاثیرات متقابلی روی هم دارند . ورزشی که دائمی باشه و از کودکی هم شروع شده باشه به انسان جرات درگیر شدن در مسایل رو می ده و همچنین  احساس رضایت در فرد رو . کسی که مرتبا در هفته ورزش میکنه که 76% پولدارا این جورین دارای روحیه مقاوم، چاره اندیش و با تحملی می شه .


پس ورزش کنین که عقل سالم در بدن سالمه


شنبه بهتون می گم که پولدارا در حینی که می رن سرکار چی کار میکنن که بی پولا نمی کنن