کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

و بالاخره .... رمان خواندنی و جذاب برگهای سبزبید روی پیشخوان کتابفروشی ها !




رفقای خوب من مشتریان کافه رگبار

امروز توی همه شبکه های اجتماعی ای که عضو بودم این عکس و معرفی رمان رو گذاشتم ولی این جا که می خواستم بذارم واقعا یه حس و حال نوستالژیک دیگه ای داشتم . شاید بتونم بگم که دلیل چاپ شدن رمان من نظرات دوستانی بود که خواننده این وبلاگ بودند و تشویقم کردن که حتما دنبال چاپش باشم که من داشتم چندسال قبل همین جوری توی نت و وبلاگم منتشرش میکردم .

با این که این روزها کمتر کسی به وبلاگ سر می زنه ولی من باز هم به این جا تعلق خاطر دیگه ای دارم و یادآور دوستای خوب و قدیمی منه .

اگه رمان رو بخونید و به دوستانتون هم معرفیش کنید خوشحالم می کنید .

رخصت

پیشونی ، منو کجا می شونی؟


اگه روزی یک ونیم میلیارد تومن در بیارین خوبه؟ کارخونه و شرکت هم نداشته باشین و سرمایه گذاری خاصی هم جایی نکرده باشین ها . ارث پدری هم نباشه و همه اش به دست خودتون حاصل شده باشه و فقط یه آدم 26ساله باشین . دوست دارین؟ اصلا مگه میشه ؟ مگه داریم ؟


بله داریم


توی این دنیا واقعا یه چیزایی آدم میبینه که شاخ در میاره . امروز دیدم فوربس پردرآمدترین سلبریتی سال قبل رو اعلام کرده که 170میلیون دلار به عبارتی 600میلیارد تومن !! پارسال کاسبی کرده و اون کسی نیست جز خانم تیلور سویفت خواننده سبک پاپ و کانتری آمریکایی که فقط هم 26سالشه ! کسی که دارای بیشترین فالوورهای اینستاگرام هم هست با 75میلیون دنبال کننده ! و دارای پرفروش ترین آلبومهای موسیقی با 40 میلیون خرید و 130میلیون بار دانلود .


بابا ، ترکونده این دختره که . چی کار داره می کنه این جوری موفق شده ؟ چند تا از ویدیوهاش رو دیدم . بد نبود ولی نه این جور دیگه آخه . بخت و اقبال می خواد به یکی روی بیاره این میشه ها


 

لوتی پرتغالی



                                                      

چند دقیقه قبل این صحنه عالی و انسانی رو دیدم .جوان فرانسوی که از غم شکست تیم فوتبالش به پرتغال در فینال جام ملتهای اروپا داره توی استادیوم گریه می کنه و کودکی پرتغالی کنارش می ره و دستش رو می گیره و اون رو دلداری میده و هم رو بغل می کنن.

این قدر این صحنه عالی و انسانی و احساس برانگیز بود که بی اختیار بغض کردم و اشکم دراومد .


ای کاش ... ای کاش ... ای کاش همه ماها مثل اون کودک پرتغالی جوونمرد و انسان و مهربون بودیم ... ای کاش

بدرود عباس


دقیقاً اولین فیلمی که دیدم و فهمیدم فیلم متفاوتیِ ، فیلم خانه دوست کجاست کیارستمی بود اونم وقتی که راهنمایی بودم. اون موقع خیلی با فیلم حال نکردم ولی این توی ذهن من موند که فیلمش متفاوت بود ، با فیلمهایی که معمولا می دیدم یه چیزیش فرق داشت . بعدها ، سالها بعد این فیلم رو یه بار دیگه دیدم و یه کتاب از کیومرث پوراحمد خوندم که دستیار کارگردان بود و درباره پشت صحنه این فیلم نوشته بود و فیلمنامه هم شاملش می شد . بعد از اون فیلم رو تهیه کردم و چندین بار دیدم . توی این سالهای اخیر کم پیش نیومده که فیلم رو حدقل سالی یه بار یا دوبار تماشا نکرده باشم و هر بار کشف و شهودی تازه سهراب گونه بهم دست داده .


خوبی عباس کیارستمی بزرگ این بود که با یه فیلم و دو فیلم تموم نشد . استعدادش و دیدگاه متفاوت و خاصش به زندگی و سینما از اون یه شخص تمام نشدنی ساخت که با هر فیلمش می تونست شما رو سورپرایز کنه . دیدن هر فیلم جدیدش یه اتفاق تازه بود . فیلمهای اولی ها ، خانه دوست کجاست ، مشق شب ، کلوزآپ ، زندگی و دیگر هیچ ، زیردرختان زیتون ، طعم گیلاس ، باد ما را خواهد برد ، ده ، کپی برابر اصل ، شیرینش رو دیده بودم و آخرین فیلمی که ازش دیدم مثل یک عاشق بود که تماماً در ژاپن ساخته شده بود.


حیف شد که از بین ما رفت . زود رفت . می تونست اقلا 10 – 15 سال دیگه بمونه و فرهنگ ما رو پربارتر کنه .


روحت شاد استاد بزرگوار


کی بود کی بود ؟!!



چند روز قبل برای اهالی رسانه این اسم ام اس اومد : هرگونه ارتباط و همکاری با عناصر معاند خارج از کشور از طریق ایمیل، پورتال های امن و سایر وسایل ارتباطی عملی مجرمانه و موجب پیگیرد قضایی است. ضروری است ارتباطات خود را قطع نمایید. این پیامک به منزله آخرین هشدار امنیتی است.

 

به غیر از روزنامه‌نگاران، این اس ام اس عده‌ای از فعالان سیاسی، فعالان حوزه زنان و فعالان دانشجویی نیز ارسال شده بود .

چند روزی سر و صدا بود و اینا ترسیده بودن و هیچ نهادی هم گردن نمی گرفت که این اس ام اس تهدید آمیز رو فرستاده که بالاخره امروز وزارت اطلاعات گفته که کار ما نبوده .

مملکتی داریم ها !

برای یه سری آدمای مشخص به موبایلشون پیامک تهدید آمیز فرستاده میشه که فلان و بیسارتون میکنیم اگه .... بعد هیچ کی هم گردن نمی گیره . معلوم نیست کی به کیه والا !!