کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

ناشناس ها


 

سال 79 ، وقتی که انتخابات مجلس ششم برگزار شد در تهران دیدیم که مردم مشارکت بالایی نشان دادند و 90% نماینده های تهران، اصلاح طلب بودند و با چه رای های بالایی . و به نظر شخص من در مجالسی که به چشم دیدم محلس ششم مجلس بسیار خوب و کارآیی بود و نه تنها تلاش برای ایجاد قوانین خوبی داشت بلکه در باب حقوق شهروندی هم مثمر ثمر بود.


در این چند دوره بعد،  نماینده های تهران کسانی شدند که با حداقل رای وارد شدند و نماینده تهران محسوب میشن . مثلا مهرداد بذرپاش که با فقط 300هزار رای نماینده شد و الان هم عضو هیئت رئیسه است که اگه بخوایم درصد بگیریم که ایشون در واقع نماینده چنددرصد تهرانی هاست ، باید بدونیم که اون موقع واجدین رای دادن یه چیزی حدود 7 میلیون نفر بودن که فقط 2 میلیون رای داده شد و بنابر این این آقا فقط نماینده 4% مردمه !! ولی میاد و از طرف 100% تهرانی ها درافشانی می کنه .

الان یه فرقی با دوره مجلس خوب ششم هست و اون این که در اون دوره ما نامزدهای نمایندگی خیلی معروفی داشتیم که محبوب هم بودند مثلا سیدمحدرضا خاتمی ، جمیله کدیور ، احمد بورقانی ، بهروز افخمی ، محسن آرمین ، میردامادی ، برادر عبدالله نوری ، پورنجاتی، الهه کولایی ، حقیقت جو، صفایی فراهانی و .... . اما این دوره ماشالله همچین قلع و قمع کردندکه دیگه توی لیست امسال اصلاح طلبا هیچ آدم معروفی نیست به جز عارف و مطهری که یکیشون تا حالا چیزی ازش دیده نشده و دیگری نیم اصلاح طلبِ !


خب چه باید کرد ؟ بنده شخصاً به این نتیجه رسیدم که باید رفت به همین لیست ناشناس رای داد تا امثال بذرپاش و رسایی و کوچک زاده اون تو نباشن . یعنی عملاً انتخاب دیگه ای نمونده . یا باید بشینم تو خونه تا اونا دوباره برن تو مجلس ، یا بیام به کسایی رای بدم که حداقل امید دارم متعادل و اصلاح طلبند .