کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

مسی ما می آییم !!



خب انتظارها امشب و در کوتاه ترین شب سال ، به پایان می رسه و بچه هامون روبروی مسی درمستطیل سبز خواهند ایستاد و بعد از ماه ها حرف زدن و کری خوندن و پیج مسی رو شلوغ کردن الان موقع عمل خواهد بود که ببینیم چند مرد حلاجیم . می تونیم ازشون مساوی بگیریم ؟ می تونیم ببریمشون ؟!!! توقع واقعا زیادیه ، نه ؟


اما هفته قبل که اسپانیا که تیم قدرقدرت شش سال گذشته جهان ، با دو مقام قهرمانی اروپا و مقام قهرمانی جام جهانی گذشته ، مثل آب خوردن و بعد از خوردن 7تا گل حذف شد و برگشت خونه اش متوجه این شدم که بیخود نیست فوتبال این قده طرفدار داره که بخشی از هیجانش مال این غیر قابل پیش بینی بودنشه . انگلیس هم حذف شد و بالا رفتن ایتالیا هم بگیر نگیر داره و اون وقت یه تیم ناشناخته ای مثل کاستاریکا این جوری مثل هلو می ره بالا . چرا ما نتونیم شگفتی ساز بشیم؟


اما فکر کنم اگه میشد به جای علیرضا حقیقی دروازه بان ایران ، کس دیگه ای رو استفاده می کردند بهتر بود که این قده تو این چند روز دخترای ایرانی و غیر ایرانی از قد و بالا و بر روی اون ، تو فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تعریف کردن که فکر کنم تو بازی امشب حواسش فقط به این میره که چجوری وایسه که تیپش به هم نخوره . حتی کلی هم طنز هم براش درآوردن مثلا این که اس ام اس زن مسی به او این بوده که لیو اگه امشب به علیرضا گل زدی کلا خونه نیا!


اما فارغ از همه این داستان ها فقط دوست دارم که تیممون بره تو زمین ، منطقی و فارغ از احساسات و بی دستپاچگی بازی کنه و از بازی اش مقابل یکی از بهترین تیم های جهان لذت ببره و بذاره ما هم لذت ببریم .



دکترشریعتی ، مرگ یا شهادت ؟


دوره ای از زندگیم ،بین بیست تا سی سالگی ام ، دکترشریعتی مهمترین و اولین نویسنده و روشنفکر زندگیم بود و الان هم که با دیگران آشنا شدم باز هم اگه نگم مهترین ولی جزء محبوبترین ها هنوز هم هست . یکی از موضوعات مبهم تاریخ در باره اون مرحوم این بود که دکتر شریعتی رو کشتند یا خودش بر اثر بیماری مرد ؟


قدیمترها من معتقد بودم که دکتر شریعتی را شهید کردند .مامورین ساواک که در انگلیس نفوذ کافی داشتند به طریقی به اون خونه نفوذ کرده بودند و دارویی به وی تزریق کرده و او را کشته بودند .


بعدا من معتقد به این شده بودم که چون دکتر شریعتی زیاد سیگار می کشید و حکومت شاه زیاد اذیتش کرده بود و حتی این آخر که قرار بود و زن و دخترانش از ایران خارج شوند جلوی آنها را گرفته بود فشار قلبی اش باعث شده بود سکته کند .


هفته قبل مجله نسیم بیداری رو روی پیشخوان روزنامه فروشی ها با تصویر دکترشریعتی دیدم و خریدم . پرونده جالب و خوندنی ای داشت در همین باره که دکتر شریعتی فوت شد یا شهید شد ؟ با اطلاعات خوب و خوندنی و دست اولی از آدمایی که اون موقع درگیر بودند . از دکتر یزدی ، از صادق طباطبایی ، از دکتر سروش ، از بچه های خود دکترشریعتی ، از .... بیان کرده . فردا سالگرد عروج اوست . به کسایی که علاقمند دکترعلی شریعتی بودند توصیه می کنم که بخوننش .

 

                                                           



یوزپلنگ ها می دوند

         

                         

شیخ حسن حین تماشای بازی دیشب


قبل از بازی دیشب ، من تنها امیدم به کارلوس کروش بود و خدا رو شکر من رو سربلند کرد !


نیجریه تیم واقعا قوی ای بود اما نمی تونست جلوی ما عرض اندام کنه و بازی خودش رو به نمایش بذاره فقط به خاطر این که بازیکنای ما عین یه یوزپلنگ دوندگی داشتند مسافت طی شده ای که اعلام شده این بوده : نیجریه 96 کیلومتر (میانگین هر بازیکن 8 کیلومتر) ، ایران 105 کیلومتر (میانگین 9کیلومتر) و این عدد برای تیم ما که همیشه تو دوندگی کم میاورد عالی بود . بازیکنای ما تو همه زمین می دویدند و نمی ذاشتن اونا بازی عادیشون رو بکنن برای همین بازی نیجریه ای ها به چشم نمی اومد و این تاکیتک کروش بود .


این بازی نتیجه مطلوبی برای ما داشت . اما بازی چند روز دیگه که با آرژانتین مسیه یه چیز دیگه است . یه بازی رویایی و به امیدخدا فراموش نشدنی برای تیم ما . تو بازی دیروز بچه ها خیلی جاها دستپاچه بودند و زود توپ رو لو می دادند اما امیدوارم برای بازی با آرژانتین فقط به این فکر کنن که دارن با یکی از بهترین تیمای دنیا که بهترین خط حمله ها رو داره بازی می کنن و از بازیشون لذت ببرن .

همه لذت ببریم .

 

مرگ بر شادی !


فردا اولین بازی ما با نیجریه است و باید تنهایی بشینیم تو خونه تماشا کنیم . امسال یه صحبتایی بود که تو سینماها پخش بشه و ما که دستمون از برزیل رفتن و حضور در استادیوم کوتاهه پامیشیم میریم با بقیه می بینیم و هورایی می کشیم و آه و واویلایی سر می دیم و . . .


هرچی فکر میکنم نمی تونم دلیلی برای مخالفت پخش فوتبال های جام حهانی ، علی الخصوص باز یهای ایران ، در مکانهای عمومی پیدا کنم جز این که کلا عده ای از شادی عمومی وحشت دارن . مثلا این که این که سردار رادان گفته باید پخش فوتبال از سینماها به صورت جداگانه باشد و پخش به صورت مختلط ممنوع است چه معنی داره ؟


یا این که رییس اتحادیه کافی‌شاپ داران گفته به اعضایمان گفته‌ایم که هنگام پخش بازی‌های جام جهانی تلویزیون را روشن نکرده یا شبکه‌ای به جز شبکه‌ای که بناست بازی‌ها را پخش کند انتخاب کنند   چه معنی ای میده ؟


خب مثل خیلی کشورای دیگه قشنگ و پاکیزه تو جاهای عمومی ، پارکها ، سینماها ، رستوران ها ، قهوه خونه ها ،شهربازی ها پخش می کردین و می ذاشتین ملت چند ساعت و خورده ای هم که شده کمی سرحال بیان . والا بخیلین شماها !


 پیوست : این پست رو هم که فرشته معرفی کرده ببینین درباره پخش مسابقه در میادین بزرگ در چند شهر اروپاییه و تجربه دست اولی که داشتند


ما از داعش نمی ترسیم!!


واقعا نمی دونم ملت مغز خر خوردن یا چی که پامیشن تو این خر تو خر اخیر عراق و وحشی بازی هاو شیعه کشی های داعشی ها و ناامنی این چند وقت خیلی سرزیاد و خجسته پامیشن میرن عراق برای زیارت .


امروز صبح مسافری داشتیم که در حال رفتن به اروپا بود و رفته بودم برای بدرقه اش فرودگاه .توی اون جا جماعت بزرگی از هموطنان رو دیدم که کاروانی راهی نجف بودند و عین خیالشون هم نبود که کجا دارن می رن . توشون هم زن و بچه و پیر تا بخواین .


به سرکاروانشون که همه رو این ور اون ور می کرد گفتم خطرناک نیست الان دارین این جماعت رو می برین ؟مگه خبرهای کشت و کشتارها رو نمی خونین ؟ می دونین یارو برگشت چی گفت ؟ گفت خود مولا علی حفظمون می کنه انشالله !