کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

روز زمین در امشاسپند اردیبهشت


خب دوستان ، اولین ماه سال هم به سرعت برق و باد گذشت و 11 ماه بقیه هم به همین سرعت خواهد گذشت . از امروز وارد اردیبهشت شدیم که دومین اَمشاسپَند از هفت فرشته آیین زرتشت است و به باورایرانیان قدیم زیباترین فرشتگان و نمادی است از نظام جهانی، قانون ایزدی و نظم اخلاقی در این جهان. این امشاسپند نه تنها نظم را در روی زمین برقرار می سازد،بلکه حتی نگران نظم دنیای اخروی و دوزخ نیز هست و مراقبت می کند که بدکاران را بیش از آنچه سزایشان است تنبیه نکنند.


ماهی که به هر جای ایران که بروید نمونه ای از بهشت برین رو ملاحظه خواهید کرد . به طور کاملا جالبی در فردا ، دومین روز از این دومین ماه هر سال خورشیدی ما ، مناسبتی جهانی وجود داره به نام روز زمین که در تمام دنیا برگزار میشه و به مردم یادآوری نباید سیاره خود خانه خود زمین رو فراموش کنند .

                              

نکته جالب و امیدوار کننده ای که امسال رو نسبت به سالهای گذشته متمایز می کنه این هست که دید مسئولین و مردم فهیم کشورمون نسبت به محیط زیست به سرعت در حال تغییره و به جای این که از اون به عنوان یک عنصر بازدارنده توسعه یاد کنند محیط زیست رو بستری برای توسعه پایدار می دونند . این از حجم خبرهای تولیدی خبرگزاری ها و روزنامه ها هویداست و  حتی برای اولین بار در تاریخ بود که یک رئیس مملکت از محیط زیست در پیام نوروزی خودش سخن می گه .


.....

 

بعدا نوشت در تاریخ 13 اردیبهشت :


خدمت دوستانی که طی این چند وقت بسته بودن درب این کافه ،جویای احوالات این بنده شدند ، عارضم که خدارا شکر خوبم و گرفتاری ویژه ای نیست ، فقط این که فعلا چندی است از نوشتن مطلب در این جا دل زده شده ام .