کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

قندون شیکسته


دیشب یه تعدادی از رفقا رو جمع کردم و خانوادگی و دوستانه ، 17نفری رفتیم سینما آزادی فیلم قندون جهیزیه رو دیدیم . انتخاب فیلم با من بود و توی امتیازیایی که داده شده بود دیدم به عنوان یه فیلم کمدی این رو مشخص کرده بودن و تعریفها هم ازش نسبتا خوب بود ولی فیلم که شروع شدو هی داستانش پیش رفت همش با خودم می گفتم که ای وای من!  این چه فیلمی بود این جماعت رو دنبال خودم ریسه کردم و الان تو دلشون دارن به من بد بیراه می کن حتما .


از نظر من فیلم اصلا نه خنده دار بود ( که بیشتر هم گریه دار بود وضعیت اسف بار زن و شوهر مستاجر فیلم ) و نه جذاب بود که بیشتر کش دار نشون می داد تا روپا . شاید جالبی این فیلم برای من فقط این بود که طریقه ساخت یه فیلم سینمایی رو توی یه آپارتمان معمولی و گرفتاری های اون نشون میداد . نکته مثبت دیگه اش بازی مثبت صابر ابر بود .


البته دوستای ما این فده ماخوذ به حیا بودن که به روی من نیاوردن . دمشون گرم

جده . . . جده . . . ما داریم میاییم !

 

یکی از خصلتهای خوب ما ایرانی ها اینه که خیلی بخشنده ایم . درسته اگه بلایی سرمون بیارن،  زود عصبانی میشیم و یه بد و بیراه هایی به طرف مقابلمون می گیم و دست به یقه میشم ولی خب حسنمون هم اینه که زود هم از کرده خود پشیمون میشیم و از طرفمون عذر خواهی می کنیم و سعی میکنیم که اصلا به روی خودمون هم نیاریم که چه کارایی کرده بودند .

 

حالا چرا یاد این خصلت نیکومون افتادم ؟ چون کمتر از یکماه دیگه ، ایرانیان برای حج دوباره پا به عربستان می ذارن .

 

فکر کنم همه یادشونه که فروردین امسال توی فرودگاه جده چی شد!؟ برای اونایی که یادشون نمیاد بگم که دوتا پلیس عربستان دو تا نوجوون ایرانی رو بردن برای تفتیش و بهشون تجاوز کردند . یادتون اومد؟

 

یادتون هست همون موقع یه موجی درست شد که خود حکومتی ها  هم سوارش شدند که حج دیگه تعطیل تا این دو نفر مامور خاطی مجازات و حتی اعدام بشن و روزی نبود که علیه عربستان مقاله ای نوشته نشه و سخنرانی ای انجام نشه . چقدر تو شبکه های اجتماعی مطلب جدی و طنز در این باره پر شده بود .خب چی شد پس ای آدمای غیرتمند ناموس پرست؟

 

مگه اعلام نکرده بودین تا مجازات این دو عامل حج رو تعطیل می کنین و عربستان خسارت می بینه ؟ پس چی شد ؟ آیا اصلا عربستان از شما عذرخواهی کرد؟ یا شما طبق معمول کوتاه اومدین ؟ کدومشه؟ دیدین گفتم ما زود بقیه رو می بخشیم ؟ حالا یه چیزی گفته بودیم . عربستانی ها به دل نگیرن یه وقت.  حالا درسته اون موقع کلی جو دادیم ، حالا به جاش کوتاه میایم .  نه خانی اومده و نه خانی رفته و سرمون رو می ذاریم جای پامون و برمی گردیم .

 

سلام صبح بخیر عربستانی ها ، درود بر شما



 برای پیوستن به گروه تلگرامی کافه رگبار روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

شغل می سازیم .... آی شغل می سازیم !


نمی دونم چرا بعضیا هی می گن دولت به فکر اشتغال زایی نیستش؟ دیگه چقده تلاش کنه آخه؟ چطورش رو الان خدمتتون عارض می شم .


همه می دونیم که دولت که از لحاظ مالی کم و کسر آورده می خواد به هر شکلی شده این پول رو جبران کنه و چون زورش به گردن کلفتا نمی رسه یکی از راحت ترین راههاش فشار آوردن به اقشار ضعیف تر جامعه ( اعم از کارمند و کاسب جزء) است که سال به سال مالیات بیشتری ازشون بگیرن و عملا کاری از دست من نوعی در مقابل دولت بر نمیاد و باید تقریبا هرچی میگه رو تسلیم شیم .


اما همون طور که همه باز می دونن ، توی هر شرایط اسف باری که خیل مردم تو بدبختی و بیچارگی دست و پا می زنند باز یه عده ای شغلشون طوریه که از این وضع خوشحالن و هرچی وضع کار مردم بدتر بشه وضع شغلی اینها بهتره می شه .نمونه هاش هم کم نیستند .


مثلا بنیامین ما از کوچیکی مشکل آسم داره که توی آلودگی هوا این تشدید میشه و ما سالی دوسالی یه بار می بریمش پیش یه دکتری که دکتر بیماریهای آلرژیکه و همیشه خدا مطبش پره از بیمارهای این چنینی و دکتر هر دفعه یه آزمایش تنفسی هم می گیره که جدا گونه از ویزیتش پولش رو حساب میکنه و خود آقای دکتر همیشه خوش و خرمه .


یا جاهایی که همیشه ترافیکه و مردم اعصابشون به هم می ریزه یه عده دستفروشن که آب و سی دی و دستمال و از این خرت پرتا می فروشن و میان و از این آشفته بازار ترافیک به نفع خودشون پولی به جیب می زنن


یا اون که هرچی مردم بیشتر بمیرند این کسایی که مسئول خدمات کفن و دفنند خوشحال تر می شن !


حالا بر گردیم به همون پاراگراف بالا که مربوط به مالیات بود .


کسب و کارای کوچیک که درآمدشون کمه و طبیعتا مالیاتشون هم باید اندازه اون باشه ، هیچ وقت توان این رو نداشتن که مشاور مالیاتی استخدام کنن یا حسابدار وارد . که دفاتر حسابداریشون رو بنویسه که خود اونا سالی چندین میلیون هزینه کارشونه


اما حالا که دولت این قدر مالیات ها رو بالا برده و راهی برای ماها جز تسلیم باقی نذاشته ،حالا استخدام یا مشاوره گرفتن از یه آدم وارد معنی پیدا می کنه . باز بعضیا بگن که دولت به فکر اشتغال زایی نیست!! خدا واقعا حفظش کنه .




 برای پیوستن به گروه تلگرامی کافه رگبار روی این لینک کلیک کنید .



ای بدحجابا ، از ماشینم برید بیرون !


من همین جا اعلام می کنم که دیگه به هیچ وجه خانوما رو ، چه آشنا و چه غریبه ، سوار ماشین خودم نمی کنم!


مخصوصا خانومایی که رودربایستی دارم و نمی تونم هی بهشون بگم که روسریش رو بکشه جلو و چارتا تار مویش بیرون نیافته ، فکر کن آخه . از کجا باید بیارم نفری 100هزار تومن جریمه بدحجابی اینها رو من بدم ؟ تازه 10نمره منفی هم بهم تعلق بگیره که بالاترین نمره منفی رانندگیه و برای دو تا مورد استفاده می شه که یکیش رانندگی در حالتیه که راننده مست لایعقل باشه یا شیشه و کراک زده باشه ! یعنی این قده این قضیه مهم بوده 


حالا شاید شما بگین که داستان چیه و به تو چه ربطی داره ؟ ربطش رو از جناب نایب رئیس اول کمیسیون مشترک حقوقی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی بپرسین . از جناب اسفنانی عزیز که فرموده اند راننده مسئول این کشف حجابهایی است که در خودرو اش اتفاق می افتد. ( لینک خبر )


یعنی راننده باید دائم چشمش به آینه باشه که خواهر حجابت رو درست کن ، خواهر روسریت رو سفت کن .


به مولا ندارم جریمه بدم   .




 برای پیوستن به گروه تلگرامی کافه رگبار روی این لینک کلیک کنید .


درس های اسلامی

 

یکی از چیزهایی که در جمهوری اسلامی سعی شد خیلی بهش عمل بشه این بود که متون اسلامی رو در همه درسهای دبستانی ، راهنمایی ، دبیرستانی ، فوق دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و ... وارد کردند و جالب این جاست که در دانشگاه اسم همون درس رو با پسوند اسلامی کردند سه واحد درسی که دانشجو باید اون درسها رو می خوند و امتحان می داد . تو دوره لیسانس که مدیریت صنعتی می خوندم ما خیلی از این چیزها داشتیم ، اخلاق اسلامی ، متون اسلامی ، تاریخ اسلامی ، و از همه بامزه تر درسی بود به اسم مدیریت اسلامی !


فوق لیسانس مدیریت محیط زیست رو که شروع کردم دیگه تصور نمی کردم که این چیزها رو ببینم اما وقتی مواجه شدم که با درسی به اسم اسلام و محیط زیست ! کلا کرک و پرم ریخت که این درس به هیچ وجه تصمیم نداره که دست از سرم برداره و جالب این جا بود که درسی بود که کل اجمعین دانشجوها با کسالت می اومد می نشستن و استاد هم با همون کسالت از روی پاورپوینتی که داشت می خوند و سر هم بندی شد و نمره ای آخر ترم به همه دادند و رفت پی کارش .


توی این درس سعی شده بود که گفته بشه که همون طور که اسلام در همه چیز صاحب نظره و برنامه برای همه چیز داره این جا هم به مقوله محیط زیست توجه ویژه ای داشته و کلی آیات و روایات ردیف کرده بودند که بله .


و اما جالب این جا بود که اکثریت آیاتی که به عنوان شاهد می آوردند آیاتی بود که اصلا مربوط به چیز دیگه ای بود و این رو حداقل منی که قرآن رو کاملا خونده و ترجمه کرده و شرح و تفسیرو شان نزولش رو دیده بودم می دونستم ولی  استاد محترم  به زور می خواست ربطش بده به محیط زیست.


واقعا نمی دونم کی حکومتمون می خواد متوجه شه که قرار نیست که اسلام عزیز برای همه چیزو همه کس و همه جا نسخه پیچیده باشه !؟

 



 برای پیوستن به گروه تلگرامی کافه رگبار روی این لینک کلیک کنید .