کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

درس های اسلامی

 

یکی از چیزهایی که در جمهوری اسلامی سعی شد خیلی بهش عمل بشه این بود که متون اسلامی رو در همه درسهای دبستانی ، راهنمایی ، دبیرستانی ، فوق دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس و ... وارد کردند و جالب این جاست که در دانشگاه اسم همون درس رو با پسوند اسلامی کردند سه واحد درسی که دانشجو باید اون درسها رو می خوند و امتحان می داد . تو دوره لیسانس که مدیریت صنعتی می خوندم ما خیلی از این چیزها داشتیم ، اخلاق اسلامی ، متون اسلامی ، تاریخ اسلامی ، و از همه بامزه تر درسی بود به اسم مدیریت اسلامی !


فوق لیسانس مدیریت محیط زیست رو که شروع کردم دیگه تصور نمی کردم که این چیزها رو ببینم اما وقتی مواجه شدم که با درسی به اسم اسلام و محیط زیست ! کلا کرک و پرم ریخت که این درس به هیچ وجه تصمیم نداره که دست از سرم برداره و جالب این جا بود که درسی بود که کل اجمعین دانشجوها با کسالت می اومد می نشستن و استاد هم با همون کسالت از روی پاورپوینتی که داشت می خوند و سر هم بندی شد و نمره ای آخر ترم به همه دادند و رفت پی کارش .


توی این درس سعی شده بود که گفته بشه که همون طور که اسلام در همه چیز صاحب نظره و برنامه برای همه چیز داره این جا هم به مقوله محیط زیست توجه ویژه ای داشته و کلی آیات و روایات ردیف کرده بودند که بله .


و اما جالب این جا بود که اکثریت آیاتی که به عنوان شاهد می آوردند آیاتی بود که اصلا مربوط به چیز دیگه ای بود و این رو حداقل منی که قرآن رو کاملا خونده و ترجمه کرده و شرح و تفسیرو شان نزولش رو دیده بودم می دونستم ولی  استاد محترم  به زور می خواست ربطش بده به محیط زیست.


واقعا نمی دونم کی حکومتمون می خواد متوجه شه که قرار نیست که اسلام عزیز برای همه چیزو همه کس و همه جا نسخه پیچیده باشه !؟

 



 برای پیوستن به گروه تلگرامی کافه رگبار روی این لینک کلیک کنید .


نظرات 7 + ارسال نظر
مری م شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:19

این ربط دادن هارو توی خیلی از درسها دیدم.آدم از اینهمه سطحی گری حالش گرفته میشه. درحالیکه بنظرمن اسلام یه دیدگاه و فلسفه ایست که روح حاکم بر هستی رو تبیین میکنه و قوانین کلی رو میگه .و یکی بخواد بیاد و بزور وصلش کنه به یه موضوع خاص در زندگی امروزی ، اونوقت حالت بخیه و وصل و پینه خنده داری پیدامیکنه.
رگبار عزیز بنظرم انسانها هر دیدگاهی داشته باشند، وقتی اونو خوب درک کنن خودبخود رفتار و کردارشان هم مطابق بااون دیدگاه خواهدشد.

جمله آخر رو خیلی دوست دارم

نیره شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 14:52

والا چه عرض کنم. یه کاری میکنن ملت کلا از دین بیزار بشن

شیرین شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:05 http://www.ladolcevia.blogsky.com/http://

بانکداری اسلامی، مدیریت اسلامی، محیط زیست اسلامی ... همانها هستند که در کمتر از نیم قرن می توانند مملکت آباد و سر سبز و ثروتمندی را به . . . بکشند!!

احمد شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:55

سلام
من معتقدم که اسلام البته اسلام واقعی تقریبا به همه مسایل اشراف داره خلاصه جزییم شده یه اشاره ای داره اما خیلی کلی و در بعضی موارد تلویحی ،یادت رگبار برات یه پاورپوینت فرستادم که طریق آیه های قرآن سرعت نور بدست آورده بود.

ممنون احمد جان . یادمه اون رو .
اما من هم مثل بقیه بچه ها فکر میکنم اسلام راه کلی رو برای معتقدانش داره

ستاره یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:48 http://derakhshesh3tare.blogsky.com

گاهی اوقات باید واقعا تأسف خورد... تأسف خورد که رنگ اسلامی که می تونست برای همه ما طلایی و روشن باشه رو جوری سیاه بهمون نشون دادن که نسل ها هر چی بیشتر می گذره بیشتر با این دین غریبه می شن...

موافقم ستاره عزیز . دینی که می تونست زیبا و مهربانانه باشه با بی خردی تبدیل شده به اینی که می بینیم

ترمه یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:16

این قضیه رو میشه از یه زاویه ی دیگه هم نگاه کرد:
اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان علوم اسلامی!!!
فکر نمی کنم کار دیگه ای هم ازشون بربیاد. چاره ای نیست. باید یه جوری توی مدارس و دانشگاه ها جا بگیرن و پول مفت بگیرن.
حالا وقت و انرژی و پول دانشجو هم به درک. اصلا اهمیتی نداره که دانشجو برای آموختن رشته ی دیگه ای داره تلاش می کنه. مهم اینه که جیب این عزیزان پر بشه. درآمدشون هم که حلال حلاله ان شاء الله!

بله . اشتغال زایی که بهترینشه

خانم کوچیک یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:43

این یه جورایی ایجاد اشتغال برای یه عده خاصه دیگه مثلن طرف رفته دو تا درس حوزوی خونده میاد دانشگاه حقوق چند برابر استاد دانشگاه را میگیره یا کارشناس صدا وسیما میشه یا نماینده مجلس و.... از این منظر که بهش نگاه کنین میبینین کاملا معقول ومنطقیه واصلن لازم باشه از تو متون اسلامی میشه نحوه ساخت نانوربات های فوق پیشرفته را هم در اورد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد