کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

حمله کرجی ها !



جایی که من سوار مترو می شم و تقریبا 12سالی هست که هر روز این کار رو انجام می دم ایستگاه صادقیه است که سر خط محسوب می شه و بنابراین انتظار می ره که خلوت باشه و راحت بشه بشینیم .اما تقریبا این اتفاق خیلی کم می افته چون همین ایستگاه صادقیه محل آخر خط قطار کرج هم هست که اصطلاح کرجی ها اومدن ، یه جمله آشنایی برای همه متروسوارای اون خطه که با خودش ترس و عصبیت همراه داره .


قطار کرج که می رسه ، کرجی ها به سمت واگن های متروی صادقیه حمله می کنن و این رو به شوخی نمی گم که حمله می کنن و هرکی رو سر راه ببینن هول میدن که بتونن یه ربع بیس دقیقه بشینن و تو این هجوم دیدم بارها که پیرمرد پیرزن زمین افتاده یا پرت شده ، دست لای در مونده ، عینکی شکسته و حتی یه بار که با بنیامین بودم پای بچه بین واگن و سکو موند و اگه خدایی نشده بود و نکشیده بودمش یه دستی بالا ،حداقلش شکستن ساق پاش بود !


خلاصه اینه حکایت کرجی ها که معروفند . اما ....


چند روز قبل ناگهان متوجه چیزی شدم که برام خیلی جالب بود . اون لحظه من توی ایستگاه منتظر نبودم و داشتم از پله ها وارد ایستگاه می شدم که قطار کرج رسید و ایستاد و مردم ازش پیاده شدن و همون جوری هجوم بردن به طرف قطار ایستاده صادقیه . چیزی که اون لحظه متوجه شدم این بود که به جز یه اقلیتی که این کار رو کردن و شاید یه چیزی حدود 10 یا 20 درصد جمعیت رو تشکیل می دادن ، اکثریت مردم خیلی آروم و معقول پیاده شدن و اومدن سوار شدن . اونایی هم که جاشون نشد منتظر ایستادن تا قطار بعدی بیاد . خیلی خوب و خیلی منطقی .


برام جالب شد . فردا و پس فردا هم موضوع رو زیر نظر گرفتم و دیدم همینه . اقلیتی ، وحشی بازی در میارن و اکثریتی، آروم میان و سوار میشن . اما همون اقلیت باعث شدند که دید مردم دیگه کلا نسبت به مسافرای کرج خراب بشه و بهشون لقبای بد بدن .


و دیدم که کلا توی زندگی عادی هم همینه . یه اقلیت پرسرو صدای بی فرهنگ بیشتر تو چشم هست تا یه اکثریت آروم با فرهنگ .




چیزی که من ته این نوشته می خوام بگم اینه که ماها توی نگاهمون به حوادث و شرایط، فقط چشممون نباید به اون سرو صدا و شلوغی که در نظر اول توجهمون رو جلب میکنه باشه ، بلکه باید سعی کرد عمیق تر و عمقی تر نگاه کرد و کل ماوقع را نگاه کنیم .


نظرات 5 + ارسال نظر
نیره سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:03

دقیقا همینه
اگه توی یک صفحه سفید یک نقطه سیاه باشه اون توی چشم میاد متاسفانه
درباره همه چی همینه
دید بد نسبت به افغانی ها و ...

اون رو که نگو و نپرس . درباره افغانی ها مطلبی دارم که به زودی نشرش میدم

سهیل سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 14:49 http://www.parchenan.blogfa.com

عالی بود
از اون پستهای وبلاگی بود
مخصوص
ویژه کافه رگبار که نه تو تلگرام گیرت میاد نه تو نشریه

مرسی از حسن نظرت سهیل جان

مهتاب سه‌شنبه 13 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:51

سلام و چه عکس مرتبط با موضوعی داشت این پست

فرناز چهارشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:29 http://hilga_163@yahoo.com

خیلی خیلی متن خوبی بود که با تصویر بسیار هماهنگ بود
باتشکر از شما

شکیبا شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:43 http://shakiba-a.blogfa.com/

سلام
خواننده پر و پا فرص تون نیستم ولی گاهی به وبلاگتون سر میزنم. منم کرجی هستم از خوندن مطلبتون خجالت کشیدم . خدارو شکر کردم که خیلی کم با مترو رفت و آمد میکنم.
پاینده باشید.

من که عرض کردم همه کرجی ها این جوری نیستند . شما خجالت نکش خیلی رفتارها هست که به پای همه نوشته میشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد