کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

رقبای تازه نفس وبلاگستان


توی این سه ماهی که دور از وبلاگ نوشتن و وبلاگ خوندن بودم ، اوقاتی رو مشغول تلگرام و واتساپ شده بودم و کمتریش رو اینستاگرام و فیس بوک . واقعا تفاوته بین این دو تا .اصلا کار کردهاشون متفاوته . تلگرام و امثالهم برای این هستندکه چیزی رو سریع بگیم و بریم و خیلی خیلی آنلاینه . اینستا و فیس بوک در رده های بعدی قرار دارند .


حالا که برگشتم می بینم که اصلا این دو رسانه با هم خیلی فرق دارن و اینا جای وبلاگ رو برای خیلی  ها گرفتن . بسیاری از بلاگرهای قدیمی دیگه نمی نویسن و حتما وقتشون توی اونا داره می گذره . و خیلی بیشتر از کسایی که خواننده بالقوه وبلاگ ها بودن الان اون تایم رو توی تلگرام و امثالهم می گذرونن که هم سریعتره و هم جذابتر و هم در دسترس تر .


یه جورایی دنیای وبلاگ نویسی از حالت قبلیش خارج شده و به نظرم نمی تونه دیگه هم اون جوری ادامه پیدا کنه . کسایی که برای وقت گذرونی می اومدن و وبلاگت رو می خوندن دیگه نخواهند اومد و آمار بازدید پایین خواهد اومد . با خودم فکر کردم که خب تو این وانفسا وبلاگ باز هم بنویسم؟ و در انتهای مکاشفات گوناگون ولی به این نتیجه رسیدم که من حرفایی دارم که دوست دارم جایی بزنمشون . توی اون گروه ها نمیشه و کجا بهتر از جایی که 6 ساله توش کم و بیش حضور داشتم و چند تا دوست خوب و پیگیر دارم ؟


به هر حال ممنونم که باز هم به کافه درویشی من میاین و می خونینم و من رو نقد میکنین .


فعلا رخصت .


نظرات 11 + ارسال نظر
مری م شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:39

در مورد بلاگرهایی که چیزی برای نوشتن نداشته اند و حضورشان صرفا یه سرگرمی و وقت گذرونی بوده بنظرم رفتن از بلاگستان راحتتر و شاید یه جور خلاص شدن هم باشه !...ولی کسی که قلم داره و ایده و حرف..و بیشتر از اون ،عشق نوشتن .....نمیتونه وبلاگ نویسی رو رها کنه !
خوشحالیم که هستید

اره . اونا جای واقعی خودشون رو پیدا کردند . اما برای ما واقعا سخته . چون اونا جایگزین این نمیشن . مرسی مری م عزیز

علی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:54 http://newsme.blogsky.com/

به امید موفقیت
و فعالیت بهتر و مستمر

خیلی ممنونم

مریمی شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:18 http://shazdehkoochooloo.persianblog.ir

سلام دوست ... از نظر من خواننده ی خاموش ! که سال هاست وبلاگ خیلی از دوستان رو می خونم ، هیچ کاری بهتر از وبلاگ نویسی نیست ! و من هنوز دارم مقاومت می کنم که به قشر تلگرامی ها و وایبری ها و اینستایی ها و ... نپیوندم !!! می دونم که خیلی ها بهم می گن و گفتن دور ار فرهنگی ! از زمونه عقبی و ... و ... و ... اما چه کنم که دلم شنیدن صدای اطرافیانم رو و خوندنشون رو ترجیح می ده به ابزارهایی که مجازی هستن و حس و حال خوبی که وقت خوندن و نوشتن و شنیدن رو به آدم می بخشن ندارن ! شاد و سلامت باشید و قلمتون نویسا و پایدار . ایدون باد !

یه نکته ای اشاره کردی که جالب بود . الان یه زمانه ای شده که وبلاگ در قیاس با تلگرام شده مثل شنیدن صدای دوست !

بهار خانم شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:32 http://baharswritin.blogsky.com/

خوب تلگرام و وایبر و واتس اپ اصلا قابل مقایسه با ایسنتاگرام نیستن .... بگذریم

منم چند روزیه دارم به این فکر می کنم که دیگه وبلاگ ننویسم ،اتفاقا به این حرف شما فکر کردم ، اینکه ادم دوست داره حرفای و جایی بزنه ولی به نظرم زمانی ارزش داره که کسی بیاد بخونه ، وقتی دیگه سال تا سال کسی از این درو برا نمی گذره چه فایده داره اینجا نوشتن؟ خیلی دلم برای رواز پر رونق وبلاگستان تنگ شده خیلی

خب همینه دیگه . خیلی واقعا سخت شده موندن ولی باید تلاش کرد. باید چیزی نو ساخت

ستاره شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 13:53 http:///derakhshesh3tare.blogsky.com

چه عالی که بالاخره به این نتیجه رسیدید که باز وبلاگ‌نویسی کنید.
دقیقا من هم همین حرف‌ها رو توی یکی از پشت‌ها زدم، در مورد این که شبکه‌های مجازی واقعا جای وبلاگ رو دارن می‌گیرن...
من اینستاگرام رو بسیار دوست دارم و تقریبا هم فعالانه در اینستاگرام حضور دارم... ف.ی.س بووک هم که برای ما اداری‌ها یه جورایی جرم محسوب می‌شه و بستمش...
اما وبلاگ شش ساله‌م رو بسیار بسیار دوست دارم...
بعد از خرابی بلاگفا و داستان‌های خاص خودش، وبلاگم رو به بلاگ‌اسکای منتقل کردم... خوشحال می‌شم شما که از دوستان قدیمی هستید باز هم خواننده وبلاگم باشید...

من تقریبا همیشه می خونمت ستاره عزیز . یه حسی تو نوشته هات هست که دوستشون دارم گرچه در همه چیز هم عقیده نیستیم ولی خوشحالم که همیشه می نویسی

amine شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 17:30 http://www.donyayeman1.blogsky.com

اگه هر کس هم از وبلاگشتان بره باز من هستم.. امینه فسیلی در وبلاگستان

یاس شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 21:04 http://www.soundsoflife.blogfa.com

سلام. برگشتن بخیر.
به نظرم به زودی وبلاگستان وارد مرحله جدید و خوبی خواهد شد. یک جورهایی گلچین شدن. من عضو اینستا نیستم اما در مورد تلگرام و واتساپ می تونم بگم که مطالبی که اونجا رد و بدل میشه اغلب سطحی، بدون منبع موثق، کوتاه، تکراری و لحظه ای هستن. مثل مطالب خیلی از وبلاگ ها در گذشته. حالا اگر کسی بخواد با وبلاگش با این رقبا رقابت کنه باید خوب بنویسه. باید مطلبی رو ارائه بده متفاوت باشه. من سر همین موضوع stop کردم و نمی تونم بنویسم. با یک چالش در حال حاضر مواجهم. دوست دارم مطلب جون دار در وبلاگم بنویسم اما زمان بر هست. از طرفی هر موضوعی که به ذهنم می رسه برای نوشتن به خودم میگم حیفه نگهش دار. این میتونه یه مقاله بشه. حالا نه این که فکر کنین من خیلی مقاله دارماااا. نه اصلا. اما همش تو ذهنم این حرف ها میاد. منتظرم یه زمانی با مطالب خوب دوباره شروع به کار کنم :)

موافقم باهات شدید . تو این چند وقت به وبلاگایی که موندند نکاه کردم همین رو متوجه شدم . نوعی گزیده کار کردن . نوعی حرف حساب داشتن . وگرنه نمیشه با اونا رقابت کرد

شیرین یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:20 http://www.ladolcevia.blogsky.com

سلام رگبار عزیز
خوش برگشتی :))
تا بحال اینستاگرام و تلگرام را نگاه نکرده ام. اما فیس بوک را بدم نمی آید، هر چند با خودم قرار گذاشته ام به زودی و برای مدتی اکانتم را ببندم. با اینحال تنها شبکه اجتماعی ست که دوست دارم.
بنظرم هیچکدام نمی توانند جانشین بلاگ شوند. فرمت نوشتار کلا متفاوت است.

سلام شیرین عزیز . خوشحالم که تو هم هنوز هستی . از قضا می خواستیم شما رو تو گروهی اد کنیم ، دوست مشترکمان گفت گوشیت هنوز اندرویدی نیست و از این جنگولک بازی ها خوشت نمیاد !!

lمهری یکشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 19:23

سلامی دوباره خیلی خوششحالیم که دباره نوشتن رو شروع کردین حای خالیتون کاملا احساس میشد

ممنون امیری عزیز

نیره دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 11:08

به نظرم وبلاگ یه ویژگی مهم داره اونم بایگانی کردنه

اره راست میگی . اینه که وقتی بهش مراجعه میکنی چیزایی رو که می خوای پیدا می کنی

navid دوشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 20:58 http://navid-dk.blogfa.com/

سلام. بله هم شرایط تغییر کرده و امکانات جدید. و هم به نظر من کمبود وقت وسرعت در پیام یا مطلب رسانی اهمیت پیدا کرده و بالطبع کوتاه گفتن

دقیقا . کم گوی و گزیده گوی ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد