کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

حمایت از رستم دستان


تو طول این 36سال بعد از انقلاب 57 ، چندتا فیلم و سریال از تاریخ کهنمون ساخته شده؟ تقریبا هیچ چی و به جاش تا بخواین از زندگی ائمه و پیامبرا و مختار و اصحاب کهف و غیره و ذالک ساختند و ساختند و ساختند . نمیگم نباید این ها رو می ساختند . چرا باید می ساختند چون اون ها هم جزءی از فرهنگ این ملت هستند در طی این هزار و خورده ای سال اخیر. اما خب ، آقایون اومدن و کل اون ریشه ملیت و فرهنگ ملی ایرانی رو ندید گرفتن و هیچ فیلم و سریال قابل ذکری تو این سالها نداشتیم .


در این باره حرف و سخن زیاده و باید یه بار مفصل بنویسم اما الان می خوام راجع به کارخوب و درخوری که پنجشنبه با بنیامین دیدیم براتون بگم. درباره انیمیشن رستم و سهراب .


            


دیدن این فیلم کارتون رو به چند دلیل به همه توصیه می کنم . اول این که به بخشی از فرهنگ ملی اسطوره ای ما می پردازه که طی این سالها مغفول باقی مونده . دوم این که ساخت این انیمیشن به نسبت کارهای داخلی خیلی حرفه ایه و دوبله خوب و جونداری هم روش گذاشتن . طراحی ها و فضا سازی ها خوب و یادآور دوران امپراطوری هخامنشی است. و سوم این که داستان رو هم باز خوب تعریف می کنن.


البته نمی خوام بگم بی نقصه،  که نیست ولی کاریه که به نظر من علاقمندای ایران و ایرانی باید این رو ببینن و ازش حمایت کنن تا کسایی مثل کیانوش دالوند تشویق شن و باز هم همچین فیلم ها و کارتون هایی برای کشورمون داشته باشیم .


نظرات 3 + ارسال نظر
ستاره یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 09:41 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

خوبه... گرچه ما فرزندی نداریم که از کاتون خوشش بیاید اما حمایت می‌کنیم.

پریا یکشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 11:07

چرا توضیح ندادین آخه ، چیه این ؟ سی دی است یا فیلم است ؟ در خانه میتوان دید یا در سینما ؟

الان تو سینماها نمایش داده میشه

بولوت پنج‌شنبه 30 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 20:58 http://maryamak.blogfa.com/

دوران قبل از انقلاب ملی گرایی تقریبن افراطی رواج داشت و ملت شاکی بودن ما مسلمونیمو وااسلاما و اینا! بعد از انقلاب مذهب گرایی افراطی شد! الان بچه های همون وااسلام بگوها و مذهب گراها دوباره برگشتن به ملی گرایی!

ملت افراط و تفریطیم ما !

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد