کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

بیچاره رامبد ، بیچاره ما !



امروز صبح تو فیس بوک دیدم رامبد جوان بیچاره تو صفحه اش از داستان/خاطره ای بامزه از یک آشنای زابلی که منجر شده به عکس العمل فجیع عده ای از زابلی ها عذرخواهی کرده و آخرش نوشته : من شمایى که عشق و مهر و ادب سالیانم رو به باد فحش و ناسزا و قضاوتهاى بى اساس گرفتین مى بخشم. از شمایى هم که از شوخىِ لحظه اى من آزرده شدین عذر خواهى مى کنم. یادمون باشه ما هموطنیم و خواهر و برادر. در یک خانواده مطمئن ترین چیز عشق و مهر و بخششه. باز هم دوستتون دارم. و خواهش مى کنم به این بى مهرى و متاسفانه بى حرمتى پایان بدین. مخلص رامبد جوان.


من متعجب شدم که قضیه چی بوده و فیلم اون شوخی رو دیدم . به خدا مردم ما بی جنبه شدن . رامبد یه داستانی طنز آمیز از یه نفر تعریف کرده بود که طرف تصادفا زابلی بود . خواستین به راحتی شما هم می تونین اون فیلم کوتاه 2 دقیقه ای رو ببینین و خودتون قضاوت کنین . مردم این محیط مجازی رو گیر آوردن که وقت و بی وقت بریزن تو صفحه یکی و فحش خوار مادر بهش بدن و عقده های جای دیگه شون رو این جا خالی کنن . از مسی و فرناندو لیما سر جام جهانی گرفته تا این آخریا فحاشی ناموسی به هانیه توسلی و رامبد جوان !


در پایان بد نیست چند تا از کامنتایی که مردم برای رامبد گذاشتن و من انتخاب کردم و قابل انتشار بود رو بخونین:


-براش واقعا متاسفم یه هنرمند بیشعور هستند .اینجور هنرمندا مایه ی ابرو ریزی هستن .یه هنرمند بیسواد .

-شرم بر تو رامبد جوان که مردم این منطقه با تمام خشکسالی و مشکلاتشان  حالا باید مورد تمسخر آدم مسخره ای مثل شما هم شوند!!!!آقا خجالت بکشید از این همه لودگی.

-میدانی سیستان کجاست؟ یعقوب لیث صفاری، زال،سهراب،ملک محمودکیانی،خان ملک،رستم،محمدرضاخان پردلی،فرخی سیستانی،ریاضی دان بزرگ ابوسعید سجزی،خواجه مهدی،محمد بن وصیف سیستانی و... را می شناسی؟دهانت بوی بی شرمی و نادانی می دهد ای هنرمند!!!! می دانی که اگر ما سیستانیان نبودیم تو الان نه شیعه بودی و نه فارسی حرف می زدی؟چون که ما نه سب علی (ع)کردیم و نه عربی حرف زدیم.در آخر به قول مقام معظم رهبری(دام ظله العالی) :سیستان به گردن ایران حق بزرگی دارد.

-آقای به اصطلاح هنرمند (رامبد جوان ) بنده شما را بیشتر یک دلقک بیچاره ای میدانم که برای جلب توجه دیگران از توهین به خودش هم ابایی ندارد. در مورد قوم اصیل سیستانی هم باید بگویم دریایی کزو گهر زاید از دهان سگی نیالاید.

-مرگ بر این اسطوره ی دلقک ها...

-لعنت بر پدر و مادر رامبد دلقک که به او جز بی ادبی چیز دیگری یاد نداده اند.

-وای بر کسانی که فکر می کنند دلاک ها و کود کش ها هنر مند هستند و به آنها اعتبار می دهند . خاک بر سر ت کنند دلقک جوان . لعنت بر تو و رفتار تو ...خاک بر سر تو و همسرت .خاک بر سر تو و خانواده ات. خاک بر سر تو و خاک بر سر تو

-من سیستانی نیستم ولی فقط از این کار وقیحانه تر می شود کار داعش را نام برد.

- از پت و متم کم شعور تری هنرمند


این کامنت آخریه خئلی با ذوق بود !!


نظرات 8 + ارسال نظر
دچار چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 11:18

تاسف...
تاسف..
تاسف.


چه میشه کرد؟
کاش باهم خوب باشیم.

سهیل چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 12:40 http://www.parchenan.blogfa.com

اون پست گم شده چی شده؟؟؟
این هم میشود براشت های جامعه شناسانه کرد

بولوت چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:03 http://maryamak.blogfa.com/

حالا فرض کنیم توهین کرده!
اول که، مادر پدرش و همسرش این وسط چی کاره ان که فحش شنیدن؟
بعدم ما مردم آریایی هستیم آقا! نوادگان کورش و داریوش! نژاد پاک! با چند هزار سال تمدن! و هنوز شعورمون انقدر نمیرسه که توهین رو با توهین جواب ندیم!

بولوت چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:19 http://maryamak.blogfa.com/

گذشته از برخورد نامناسب، این که یه همچین اتفاقی چنین بازخوردی داشته! برای من تا حدی قابل درکه!
چرا با یه حرف و با یه شوخی مردم انقدر هیجان زده میشن؟
مردمی که انقدر بی خود و بی جهت و با منظور توهین شنیدن و تحقیر شدن! طبیعیه وقتی گوینده منظوری نداشته باشه ام حرفش رو توهین تلقی کنن. نمیگم درسته. میگم طبیعیه. پیش فرض ذهنی مردم به این مدل شوخی ها جانب دارنه س. تقصیر خودشون هم نیست.

خانم کوچیک چهارشنبه 17 دی‌ماه سال 1393 ساعت 22:32

متاسفانه تو جامعه ما اینقدر توهین به قومیت ها زیاد شده که حساسیت ها بالا رفته دقیقا مشابه اتفاقی که برای مانا نیستانی با اون کاریکاتور سوسک افتاد برای رامبد هم افتاده ما با مسخره کردن قومیت ها اون ها را به انبارهای باروت تبدیل کردیم و خوب هر دفعه یه ادم بد شانسی تاوان تمام توهین ها را یک جا پس می دهد

مری م پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 13:18

والله وقتی بخاطر ظاهرا یه طنز یا زیر سوال بردن بعضی باورها در یک مجله،با اسلحه میریزن و ده دوازده تا آدم میکُشن...دیگه این عبارات چیز عجیبی نیست...البته از طرف افکار داعش مدارانه..

کوهستان پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 16:00 http://koohestaan.blogsky.com

سلام،

درست می فرمایید. به نظرم دلایل زیادی داره این امر از جمله اینکه:
حال مردم به دلایل مختلف خوب نیست و تظاهر اونرو تو این پرخاشگریها می تونیم ببینیم.
دیگر اینکه ابزارهای ارتباطی مفهوم گروه رو پدید اورده و افراد در همراهی با گروهها به هویت می رسن و حالشون خوش میشه. این گروه می تونه مشارکت در فحاشی به یک هنرمند بخت برگشته باشه.
و موارد دیگری از این دست.
هرگز منظورم توجیه این مسائل نبوده و نیست و اونها را بسیار نادرست میدونم فقط از دیدگاه خودم خواستم به دلایل بپردازم.

ثنا چهارشنبه 24 دی‌ماه سال 1393 ساعت 17:06

شمایی که سیستانی نیستید لطفا نظر ندید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد