کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

رقابت دولتی ها و خصوصی ها در پهنای باند !



من توبه می کنم از این گناهایی که به خاطر انتقاد از سیستم اقتصادی مملکت و اتهاماتی که بابت انحصارگراییشون در کلیه امور نون و آب دار از جمله مخابرات داشتند و این که چرا در خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی درست عمل نکردند. خدایا توبه منو بپذیر 


چراییش رو الساعه خدمتتون عرض می کنم . در زمینه ارائه خدمات اینترنت پر سرعت ، ای دی اس ال ، چند تا شرکت خصوصی سرویس ارئه می دادن که چند سال قبل خود مخابرات محترم هم وارد عرصه رقابت شد و اون اول سرو صدای قبلی ها رو هم درآورد که ما دیگه چجوری با شما رقابت کنیم ؟ و من هم همین فکر توی سرم بود که بالاخره این خصوصی ها  هر کاری بخوان بکنن باز هم باید از کانال همین مخابرات باشه و بالاخره دست دوم می شن و از این جور چیزها .


نمی دونم یادتونه یا نه که احمدی نژاد عمده سهم نون و آب دار مخابرات ایران رو به یه شرکت خودی! واگذار کرد که به نوعی خصوصی و در اصل خصولتی اش کرد .خب من با خودم اون موقع گفتم که دیگه کی می تونه با اینا رقابت کنه و همه سهم بازار مخابرات افتاد دست این چند نفر اما هفته گذشته متوجه موضوعی شدم که معلوم شد دارم اشتباه می کنم .


برای اینترنت خونه رفته بودم و از مخابرات منطقه مون تقاضای ای دی اس ال 256کیلوبایت کرده بودم که اومدن و وصلش کردن . قبلا از وایمکس ایرانسل استفاده می کردیم که چندان جالب نبود . گرفتاری این مخابراتیه بود که خیلی از اوقات قطع بود . دوستی گفت شاید سرعتش کمه قطع میشه رفتم تقاضا دادم که 512 کیلوبایتش کردند و سرعت بیشتر هم نداشتند ارائه بدن . درباره قطعیش هم گفت ربطی به اینها نداره و باید با شماره 2020 که مرکزیه برای همین کارها باید تماس بگیریم.


خب باز قطع می شد و من زنگ زدم به همون شماره که صدای ضبط شده ای گفت که شما در صف انتظار هستید و حداقل باید نیم ساعت!! صبر کنین . شما فکر کن نیم ساعت باید گوشی رو نگه داری . چند بار دیگه هم زنگ زدم و همین بساط بود . فرداش باران زنگ زده بود و بیشتر از نیم ساعت هم نگه داشته بود که بالاخره آقای کارشناس جواب داده بود و این قده عجول و بی حوصله که یکی دوتا نکته گفته بود و در جواب باران که آقا من نیم ساعتته پشت خطم اقلا  مشکل رو حل کنین که طرف گفته خانوم من از این وقتا ندارم و گوشی رو قطع کرده بود!


حالا من تو محل کارم شاتل دارم و می خوام بهتون بگم که ارتباط با مشتریشون بیسته به خدا . یعنی شده موردی که ما گرفتاری ای پیدا کردیم و این قده به سرعت و سرحوصله مشکل ما رو حل کردند که نگو و نپرس . راستش اول من برای خونه از همون ها می خواستم بگیرم ولی به هر شرکت خصوصی ای زنگ زدم گفتند که خطوطشون تومنطقه ما پره .


حالا دلیل توبه بنده چی بود ؟ این بود که فهمیدم که درسته اینها ظاهرا وارد عرصه رقابت با خصوصی ها شدند ولی اینا فقط ظاهری و فرمالیته است . نوع خدمات و نوع برخوردی که این دولتی ها ارائه می دن همیشه دست بالا رو به خصوصی هایی می ده که برای مشتریهاشون ارزش قائلن .


 

نظرات 6 + ارسال نظر
یاس سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:35 http://www.soundsoflife.blogfa.com

واقعا شاتل ارتباط با مشتریش عالی هست. تازه چقدر هم که این دولتی ها براش مشکل درست می کنن. یک سری زنگ زدیم می گفتن که مخابرات برای ما پارازیت ایجاد می کنه تا مردم برن از خودشون بخرن. اگر دقت کرده باشین همه خط ها رو هم فیبر نوری کردن که فقط خود مخابرات می تونه روی اون خدمات بده. باز ما یه خط قدیمی داشتیم که اینطوری نبود و تونستیم از شاتل خدمات بگیریم.

نه نمی دونستم فیبر نوری این مشکلا رو داره

خزر سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 18:29

من هم موافقم شاتل بی نظیره
از همه لحاظ
من سه ساله که ازش سرویس میگیرم با یک هزینه کاملا منطقی
ارتباط با مشتری شون که حرف نداره کارشناساش به معنای واقعی کلمه متخصصند وخبره
خیلی از اشناهامون از مخابرات سرویس میگرفتند ولی نه هزینه ای که پرداخت می کردند و نه خدماتی که میگرفتند راضی کننده نبود الان همه بلااستثنا از شاتل سرویس میگیرند

والا منم می خواستم ولی ظرفیت آزاد نداتشند

سینا سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 22:25

سلام مخابرات در دادن اینترنت از رانت استفاده می کنه من برای ادی اس ال مراجعه کردم گفتند خط تلفنت پی سی ام هست و نخابرات باید سیم تلفن خیابان یا کوچه را عوض کند به مخابرات مراجعه کردم از من تعهد گرفتند که تا1 سال از مخابرات اینترنت بگیرم تا بیایند و خط را درست کنند

رانت در حد تیم ملی !!

مری م چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:09

کلن این خصلت همون جریان خودی هاس !....پاسخگویی در فرهنگ اونها در هررررر موردی بی معناست..... از نظر اونها بقیه مشتی گوسپندند..که باید برن خدارو هم شکرکنن که لطف اقایان شامل حالشان شده و منت نهاده اینترنت رو هم در ید قدرت خود گرفته اند..حالا چه قطع ... چه وصل...

اره همین طوره یارو منت هم می ذاشت

نیره چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 11:26

ممنون بایت این توضیحات
منطقه ما کابل برگردون نشده و مجبوریم از وایمکس استفاده کنیم که خیلی خیلی گرونه
اگه درست شد بریم سراغ شاتل!

اگه پورت آزاد داشته باشه !!

رعنا چهارشنبه 19 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 21:03

سلام آقای رگبار.
انصافا شاتل عالیه.
تو مرکز مخابرات ما حدود 12 روز به خاطر گذاشتن تجهیزات جدید، سرعت 128 من که معمولا با 190-220 دانلود می کردم، به 16-17 رسیده بود.
برای منی که کلی کار سایت دارم و آپلود مطلب و ... روانی کننده بود.

هر روز تلفن به دست بودم و پشتیبانها هی با حوصله عذرخواهی می کردن و امید می دادن که با نصب تجهیزات جدید سرعتتون عالی میشه.

بالاخره اون چند روز کذایی تموم شد و سرعت من به دوبرابر قبل رسید.
واقعا ذوق زده بود.
دیدم بی انصافیه تماس نگیرم و تشکر نکنم ازشون.

تو پرانتز بگم منبع موثق دارم از اونایی که دستی در اینترنت مخابرات دارن میگن که خودشون برای استفاده خونه و شخصی از شاتل استفاده می کنن!!

اون پراراگراف آخر تو پرانتزش عالی عالی عالی بود
منم این رو تجربه کردم و برای همین ازشون راضیم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد