کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

اسمشو نیار خودشو بیار


یکی از شاهان قدیم در بیابانی شبگیر گردید و از قضا گذارش به کلبه دهاتی ای فقیر و بی چیز افتاد ، تا شب را در کلبه به صبح رساند. وقتی موقع خوابیدن رسید بالاپوشی خواست تا روی خود بیندازد. چون دهاتی لحافی نداشت گفت: « ای پادشاه عظیم الشان ، ما از مال دنیا چیزی نداریم تا چه رسد به بالا پوش شب . اگر خواهی پالان خری بیاورم تا روی خود بگذاری و از گزند سرمای شبانه این دیار برهی .»  شاه گفت : « من هرگز چنین کاری را نخواهم کرد و چنین چیزی را روی خود نمی اندازم و با همین لباس خودم می خوابم .» دهاتی گفت : « ای سلطان هوای این جا غیر از هوای قصر است ، نیمه های شب که می شود به طوری هوای این دیار سرد می شود که گویی نسیم آن از روی برف برخاسته و شماهرگز با این پوشاک کم طاقت و تحمل چنین سرمائی را نخواهی آورد.» شاه گفت : « چاره چیست؟ سرما خوردن بهتر از ان است که انسان در جلد خری برود.»

سحر شد و سردی شدت یافت شاه از خواب بیدار شد . دید دندان هایش از زور سردی هوا به هم می خورد ، بدنش می لرزد و تاب تحمل از کفش بیرون رفته . باز به هر نحوی بود ساعتی دیگر خود را نگاه داشت و با آن سرمای شدید ساخت ، ولی همین که موقع طلوع فجر رسید و برودت هوا بر شدت خود افزود ، بیچاره شاه از روی اضطرار و بیچارگی بانگ می زندو دهاتی را طلبیده به وی می گوید:

« ای دهاتی ، همان را که سر شب گفتی بیار ولی اسمش را نیار».


دوستان عزیز و همراهان همیشگی کافه رگبار ، حکایت ما مردم نیز جز این پادشاه نیست که بسیار کارها می کنیم ولی درباره اش حرف نمی زنیم و همین باعث می شود که بسیاری از آن بسیارکارها را غلط ، ناقص و اشتباه انجام دهیم . خود بنده تا به این سن که رسیده ام یکبار نشد پدرم درباره مسائل 18+ با من صحبت کرده باشد و رهنمود داده باشد . همه را من از همسن و سالهای خود و همین طور با آزمون و خطا آموختم و چه بسا اشتباهات بسیاری هم در این گونه رفتارها داشته باشم که نهادی ( چه خانواده و چه جامعه ) نیامده و به طور رسمی و علمی این گونه مسائل را آموزش دهد .


حالا من در پست قبل چند روش برای بوسیدن بهتر زوجین ، که 100% باعث افزایش دهنده مهر و محبت آنها و دوام و قوام خانواده می شود را ارائه دادم و هیچ جواب مساعدی از بین کامنتهای شما نگرفتم که از تهدید به بستن و فیلتر کردن داشتم تا نصیحتهای مشفقانه که این چی بود نوشتی آخه ؟


همون طور که در سر در این کافه نوشته ام این جا من از زندگی می نویسم ، زندگی از نظر من توش سیاست کلان هست ، حفاظت ار محیط زیست هست ، هنر و ادبیات هست و روابط انسانی و احساسی بین افراد هم هست .


خداوند همه ما را هدایت کند . والسلام علیکم و رحمه ا.. و برکاته

نظرات 12 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 13:15

سلام اقای رگبار پست قبل هر چی اومدم براتون نظر بزارم راستش روم نشد خوب چی کار کنیم که نسل ما حرف زدن در این مورد رو خیلی سخت میگیره من از پست قبل خیلی خوشم اومد چه از نظر محتوی چه نحوه نگارش حتی دلم میخواد به همسرم بدم که بخونن من به شخصه عقیده دارم باید با بچه ها مطابق سن در مورد همه چی صحبت کرد دوست دارم در آینده برای پسرام یه مشاور خوب باشم این که بتونن در همه موارد از من سوال بپرسن دلم میخواد منبع اطلاعاتشون من و پدرشون باشیم نه دوستان البته من تا به حال که ۱۳سال از ازدواجم میگذره با خیلی مسایل رودر وایستی داشتم فکر می کنم اگه بشه راحت در مورد خیلی مطالب حرف زد مشکلات قابل حل تر خواهد شد

خب منم با شما هم رای هستم . این چیزی که من نوشتم و شما هم بهش اشاره کردین گرفتاری بزرگیه که ما حتی در پوشش طنز ولفافه شوخی هم در بیان این چیزها مشکل داشته باشیم البته تا بخواید جوکهای فراوونی در این باره هست ولی امان از یک متن علمی دقیق .

ترمه سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 14:20

"... هیچ جواب مساعدی از بین کامنتهای شما نگرفتم که از تهدید به بستن و فیلتر کردن داشتم تا نصیحتهای مشفقانه که این چی بود نوشتی آخه ؟"
خب من با شما شوخی کردم اما در مورد جواب مساعد نمی دونم منظورتون چیه و دنبال چی بودید. به هر حال من مخاطب پست های +18 شما نیستم!

خب طبیعتا من متوجه شوخی تو شدم ولی منظور من این بود که چرا این جوری راجع به اون نوشته برخورد شد و کسی بیان نکرد که مطلب به در بخوریه ؟

بولوت سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 15:31 http://maryamak.blogfa.com/

الان من دقیقن متوجه نشدم چی شد!
میخواین این که با یه سری مسائل اشتباهی رودربایستی داریم رو نقد کنید؟
از این که بازخورد مناسب برای پست قبل نگرفتید ناراحتید؟
هر دو گزینه؟
هیچ کدام؟

گزینه 1 !!!!

بولوت سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 15:39 http://maryamak.blogfa.com/

دوست من!
تو یکی از این سایتای اجتماعی به اسم نو عروس. که قسمت خیلی وسیعش به مسائل و مشکلات ازدواج و زندگی متاهلی میپردازه. کاربرهاش هم نسل جوون هستن. نه نسل مادر و مادربزرگامون. بعد بین این نسل جوون. تو یکی از تاپیک هاش که بحثش حول و حوش لزوم بررسی تناسب جنسی داشتن دو نفر قبل از ازدواج کردنشونه! خلق الله دارن ملت رو ارشاد میکنن یه وقت موقع ازدواج صحبت مسائل جنسی رو نکنیدا. طرف فکر میکنه شما اینکاره اید یا قبلن تجربه داشتید. بعد از ازدواج هم این مسائل که چیزی که یه با نوع غذا و لباس و امثالهم حل میشه. یا الان میگید با هم حرف بزنن بعدن لابد میگید برن قبل از ازدواج با هم بخوابن ببینن از هم خوششون میاد یا نه.
مهم نیست دلیل و آمار و انواع مشکلات جنسی رو براشون شرح بدی. فکر میکنن کسایی که قبل از ازدواج به این مورد توجه کنن آدما هرزه ای هستن. دخترای بعضن کم سن و سال تر از من این فکر رو میکنن.
بعد شما انتظار پذیرش جا افتادن و آموزش مسائل جنسی تو جامعه رو دارید؟ یه کم بالا نیست توقعتون؟

توقعم شاید بالا باشه ولی این روش هم روش خوبی نیست . آیا صرف این که مردم این ها رو بد می دونن واقعا بد هستند ؟ ما نباید در این باره تلاشی کنیم ؟>

بولوت سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 16:40 http://maryamak.blogfa.com/

چرا باید تلاش کنیم. ولی نباید از این که خیلیا متفاوت مخالف و متضاد با ما فکر و عمل میکنن تعجب کنیم! یا بهتر بگم نباید بهشون توجه کنیم.

حق با شماست

مریم سه‌شنبه 4 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 20:37

دوباره سلام بله واقعا از نقطه نظر علمی به این مسایل دیده نمیشه و این معزل خیلیبزرگی مطالب علمی وجود داره اما به قول دوستمون بولوت اگر در موردش صحبت بشه بر چسب می خورید (خوبه روم نمی شد حالا دو تا دوتا نظر می زارم)

بله و حیف واقعا

بولوت چهارشنبه 5 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 01:27 http://maryamak.blogfa.com/

تولدتون مبارک


تو از کجا می دونستی امروزه ؟!!
واقعا سورپریز شدم بولوتی خانوم . ممنون

یاس چهارشنبه 5 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:09 http://www.soundsoflife.blogfa.com

من با اینکه حتما باید در این زمینه مطالعه دقیق و اصولی داشت کاملا موافق هستم. به شخصه کاری که برای خودم انجام دادم این بوده که در مورد یک سری کلیات جستجو کنم و دربارش بدونم اما دونستن جزییات رو به بعد موکول کردم. به نظرم وقتی هنوز من ازدواج نکردم و یا در شرفش هم نیستم دلیلی نداره که تا این حد دقیق درباره یه سری چیزها مطلب بخونم که صادقانه بخوام بگم خوندنش در حال حاضر نه تنها برای من سودی نخواهد داشت بلکه ازار دهنده هم خواهد بود. و اما شاید این که چنین بازخوردهایی دریافت کردین علتش به این موضوع مربوط بشه که خود شما هم تا حالا چنین مطالبی رو ننوشته بودین و این اولین بار بود که مخاطبینتون با چنین محتوایی مواجه می شدن و همین باعث ایجاد تعجب و واکنش های این چنینی شده.

راست می گی یاس عزیز این یه جورایی برای خواننده های شک برتگیز بود و عکس العمل این جوری نشون دادن . اما درباره این که نوشتی باید بعدا یاد بگیری باید خدمتت بگم نه . آدم هر اطلاعی رو داشته باشه کمکش می کنه البته شاید وقت مناسبش وقتی باشه که در نزدیکی رابطه قرا می گیری و این جوری اذیت هم نمیشی

ترمه چهارشنبه 5 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:36

من قهوه و بستنی و هات چاکلت دوست دارم. اگه برم کافه برام آب انبه بیارن نمی خورم. دلیلش این نیست که آب انبه ویتامین نداره. من دوست ندارم.
مثل اینکه بیشتر مشتری ها آب انبه دوست نداشتن.

حالا چرا آب انبه ؟!!

نیره چهارشنبه 5 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 13:19

بنده که فقط تذکر دادم بابت فیلترینگ چون دلم نیمخواد یکبار دیگه اینجا بسته بشه
کلا با هرچیزی که آموزشی باشه در مورد مسائل جنسی موافقم.

منم دوست ندارم نیره عزیز . ممنونم از محبتت

ترمه چهارشنبه 5 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 14:34

توی منوی کافه ها هست. ویتامین داره! خیلی ها از جمله خودم دوستش ندارن.
حالا یه مثالی بود دیگه آقای رگبار. گیر نده.


چشم

خواننده قدیمی پنج‌شنبه 6 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 23:37

پست قبل واقعا کمک کننده بود، متاسفانه بیشتریا این مسایل رو تابو می دونن یا خجالت می کشن یا درموردش بحث نمی کنن و فرارین ، من خودم جزو همون دسته بودم که خجالت می کشیدم با خانواده م حرف بزنم. واقعا خیلی خوب که پدر و مادر با بچه ها شون در این مورد بحث کنن البته بسته به سنش ، من خودمم مجبور شدم مثل بقیه از دیگران اطلاعات رو دریافت کنم اونم نه صحیح و درست و کامل تازه با مشکل دیگه ای هم رو به رو بودم که همیشه ازش فراری بودم و ازش می ترسیدم اونم گرایش جنسی بود که متاسفانه به علت ثواد کم جامعه و پزشکای کشورمون خیلی ضربه خوردم و بعد ها فهمیدم که هموسکشوال (ه.م.ج.ن.س.گ.ر.ا) هستم ، نمی دونم حالا تفکر شما چیه آقای رگبار و خواننده های این وبلاگ اما خیلی بیشتر به روابط جنسی و احساسی خودتون و فرزندتون توجه کنید چون قسمت بزرگی از زندگی مونو تشکیل می ده ، بازم ممنون بابت پست قبلی آقا رگبار

از کامنت کامل و دلگرم کننده ات ممنونم خوانننده قدیمی . من هم مثل شما فکر می کنم که باید به این موضوع بیشتر پرداخته بشه

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد