کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

روایتی جدید از زیبای خفته




 

آخرین فیلمی که آنجلینا جولی بازی کرده ، فیلم تخیلی ایه به نام شیطان صفت (Maleficent ) که بر پایه داستان کلاسیک زیبای خفته ساخته شده و آنجلینا جولی نقش اون جادوگر بدجنس رو بازی می کرد ! این فیلم رو ما دیشب تماشا کردیم .


راستش فیلم داره سعی می کنه یه روایت دیگه ای از زیبای خفته رو هم به ما نشون بده و اون این که این جادوگر بدجنس از اول هم بدجنس نبوده و خیلی هم خوب و دوست داشتنی بود اما انسانها با بدیهاشون اون رو تبدیل به یه موجود پلید کردند و این که با این که جادوگر ، ارورای کوچولو رو نفرین می کنه اما بعد به مرور باهاش دوست می شه و حتی سعی می کنه که نفرین خودش رو از روی اون برداره .


تا این جای کار هیچ ایرادی به این داستان نیست که خواسته روایتی متفاوت از اون چه که همه می دونن نشون بده اما علیرغم هزینه زیادی که برای جلوه های ویژه انجام شده بود و بازی خوبی که به نظرم آنجلینا جولی کرده بود ، اما نوعی این برداشت جدید رو گفته بودند که نفس داستان گرفته شده بود.


کاراکتر بدجنس و عالی جادوگر که ما با دوبله درخشان ژاله علو به یاد میاریم ، اون سه تا پری بامزه و دست پاچلفتی که باید 16سال از سحر دست بر می داشتند ، رقصیدن و آواز خوندن ارورا در جنگل در روز تولد 16 سالگیش با حیوونات جنگل و متعاقبش دیدار با شاهزاده ، جنگ هیجان انگیز شاهزاده با با جادوگر ، .... و اون زیبای خفته هیجان انگیز و فانتزی و خنده دار کجا و این فیلم جدی و عبوس و کشدار کجا ؟

 

نظرات 5 + ارسال نظر
نیره یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:42

کامنت قبلی رو عوضی اینجا گذاشتم!
فیلم رو ندیدم. به نظرم خواستن داستان قبلی رو پست مدرن بکنند.

مریم یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:13

ندیدم فیلم رو.....و کلن از دیدن فیلمهایی که جلوه های ویژه غلیظی داره لذت نمیبرم...بخصوص وقتی داره برداشتی از یه روایت لطیف و دوست داشتنی رو نمایش میده....

بولوت یکشنبه 25 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:34 http://maryamak.blogfa.com/

این مدل کارا رو نباید با اسلافشون مقایسه کرد.

یه مریم جدید دوشنبه 26 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 19:42 http://newmaryam.blogsky.com

سلام،

این فیلم رو ندیدم ولی به یکباره به ذهنم رسید شاید از این سریال خوشتان بیاید.

http://www.imdb.com/title/tt1843230/

سریال once upon a time که در الان در میانه های فصل چهارم است و بر پایه داسنان های پریان. سه فصل اول هم خوب و خوش ساخت از آب درآمده اند. امتیاز بالایی هم دارد.

j.s سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:22 http://renaissancecoffee.blogfa.com

می‌گویی باران را دوست دارم

اما وقتی باران می بارد چتر بدست میگیری

می‌گویی آفتاب را دوست دارم اما زیر نور آفتاب بدبال سایه میگردی

می‌گویی باد را دوست دارم اما وقتی باد میوزد پنجره را می بندی‌

حالا دریاب وحشت مرا هنگامیکه می‌گویی تو را دوست دارم

سلام.‌
شعر بالا از خواننده فقید جامائیکایی باب مارلی بود که تقدیم حضورتون شد.ایشون خواننده و ترانه سرای بزرگی بودن و در آمریکا فعالیتهای حرفه ای زیادی در این زمینه داشتن که البته سالها پیش از دنیا رفتن.‌
امیدوارم این کامنت باب آشنایی و تبادل نظر رو بین وبلاگهامون باز کرده باشه.نوشته های بنده غالبا در سبک رئالیسم جادوویی طبقه بندی میشه اما تجارب شخصی من بخصوص در قسمتهایی که فراطبیعی به نظر میرسه،واقعیه.
خوشحال میشم نظر شما رو راجع به نحوه نگارشم بدونم.با تشکر.موفق باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد