کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

اسیدپاشان خوشحال

درباره این اسید پاشی های مدهش این چند روزه این طرف اون طرف زیاد شنیدین و خوندین و کسی نیست که این عمل رو تقبیح نکنه و بگه کار خوبی انجام شده . یعنی روی این موضوع اتفاق نظر در کل کشور وجود داره ،اما سوال اصلی اینه که پس چرا هنوز هم که هنوزه عده ای به خودشون جرات می دن و این کار رو می کنن !؟


این طور که مشخص شده تا حالا که عده ای که تا حالا این کار رو در حق زن یا دختری کردن و اسید به چهره اشون پاشیدن روی برنامه ریزی قبلی بوده و سوال اینه که چرا فرد به خودش این اجازه رو داده و چطوری این جرات رو کرده که این کار رو بکنه ؟ چون به هر حال یه محاسبه ای می کنن که یه درصدی هم احتمال داره که من دستگیر بشم اون موقع چه مجازاتی در انتظارمه ؟


به نظر من جواب یه عبارته. شل بودن مجازات این کار . طرف از اون شخص مورد نظرش به هر دلیلی ناراحته می گه چی کار کنم نمیره ولی بقیه زندگیش آرزوی مرگ کنه؟ بهتره از ریخت بندازمش ،بهتره کورش کنم و میره 5هزارتومن میده یه اسید می خره می ریزه به صورت طرف و میره دنبال زندگیش . محاسبه اش هم غلط نیست اون زن دیگه می تونه زندگی کنه ؟ اون دیگه آدم قبلی میشه ؟ مجازاتی بدتر از این نیست والا!


خب حالا این آدم رو بگیرن چی کارش می کنن؟ یه مدت تو زندان می مونه بعدش هم به اون بیچاره که جسم و روانش تا آخر عمر به  هم ریخته فشار میارن که طرف رو ببخش و بعد یارو آزاد می شه میره پی کارش و قربانی می مونه و جانی هم در کمال رضایت که به خواسته اش رسیده به بقیه زندگی ننگینش به خوبی و خوشی ادامه میده.


 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
بولوت شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:35 http://maryamak.blogfa.com/

من با اعدام تا حد زیادی مخالفم. به خصوص به اعدام به عنوان قصاص. ولی موارد خاصی هست که جز اون حد کمی که موافق اعدامم میشه. اسیدپاشی و تجاوز جز مواردیه که من 100 در 100 معتقدم باید مجازاتش اعدام باشه.
متاسفم که آمنه چند سال پیش از قصاص گذشت. ملت رو اون موقع شور گرفته بود که وای تمدن داشته باشیم و چشم در برابر چشم چرا؟ خب تمدن داشتن که فقط یه طرفه نمیشه. کدوم آدم متمدنی یه همچین رفتاری نشون میده؟
بعد از گذشتش از قصاص تی وی آورده بودش یه تصویر نزدیک از صورتش نمیگرفت. انقدر بغرنج بود که نمیتونستن نشون بدن. نمیگن خودش و خانواده ش ده سال با اون تصویر زندگی میکردن و چندین سال هم باید زندگی کنن. چرا باید از قصاص میگذشت؟

منم مثل تو فکر میکنم . اما این جور جاها برخود محکم می طلبه واقعا .
این جور وقتا همینه دیگه همینن آمنه بهرامی رو چقد چزوندنش که بیا و رضایت بده ؟

بولوت شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:38 http://maryamak.blogfa.com/

منتظرم ببینم بعد از دستگیری اینا چه حکمی میدن براشون. به اندازه اون دو تا دزدی که یکی دو سال پیش به عنوان به هم ریختن نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت گرفتن اعدامشون کردن برخوردشون قاطعه؟ یا قراره تقدیر و تشکر کنن ازشون. یه مدت بفرستنشون زندان بعد با سلام و صلوات آزادشون کنن.

باران شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:13

سلام. دقیقا دیشب با شوهرم همین صحبت رو می کردیم، می گفت خانم یادته یکی دو سال پیش دو تا جوون کم و سن و سال که شاید بخاطر بدبختی شون زورگیری کرده بودن و فیلمش پخش شده بود رو با حکم محاربه 3 سوته اعدام کردن، اونوقت تا بحال یک مورد نبوده که برای اسیدپاشی مجازاتی شدیدتر از زندان باشه، معلومه که تو این جامعه نتیجه اش همین میشه. من فکر می کنم همه ماها باید در کنار تجمع و اعتراضاتی که به این جنایت وحشیانه می کنیم، به جد خواهان وضع قوانین منصفانه برای این جرم باشیم. اگر 2 مورد مجازات درست انجام بشه، عامل بازدارنده خوبی خواهد بود. اصلا به نظر من وقتی مجازات چنین جنایتی زندان هست، جای تعجبه که مجازات قتل، اعدامه! این زندگی توأم با عذاب الیم در تمام عمر برای قربانی و خانواده اش از مرگ خیلی بدتره. کاش بتونیم یکدل بشیم و برای تغییر قوانین کاری بکنیم. این اتفاق می تونه برای خودمون یا عزیزانمون هم رخ بده!

منم امیدوارم واقعا که قانون محکم و اجرایی ای فراهم بشه تا درصدی از این کار رو کم کنه

سهیل شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:18 http://www.parchenan.blogfa.com

کاملاً مخالف

یادتون میاد تو نروژ سال پیش یک نفر رفت و 28 -29 نفر آدم را کشت
حکمش 16 سال زندان بود


حم هایی که باعث دومینو وار شدن دور خشونت بضشه کارکرد خودشون را نداره( از دید کارکرد گرایی)
و اگر حکم اعدام باشه یکی که یک بار ریخته می گه من که اعدامیم بگذار 10 تا دیگه هم بشه

به نظرم فضای احساسی که در این ماجرا وجود داره
نباید ما را به توجیه خشونت وادار کنه

آقای رگبار به خدا به روزم!!!!

یعنی چی سهیل جان ؟
اونم حکم غلطی بوده . لابد با این قیاس برای اسید پاش باید 3 ماه حبس ببرن !!!
فضای احساسی وجود داره درست ولی قبول کن که احساسات عمومی رو جریحه دار کردن

مهربانو شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 16:41 http://tanhayizan.blogfa.com

آقا سهیل این جا رو شل اومدین . اون کشوری که اسم بردین با ایران ما خیلی فرق داره . طرف بیمار بوده و تحت نظر و تو یه حمله ی ناگهانی اون رفتار ازش سر زد، ولی اسید پاشان نشستن برنامه ریزی کردن و تو روزای مختلف و روی افراد خاص (زنانی که راننده بودن و بدون چادر ) این عمل ضد انسانی رو انجام دادن . به نظرتون به جز حکم اعدام حکم دیگه ای میشه براشون در نظر گرفت ؟

پریا یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:29

من برای اسید پاشی اصلا موافق اعدام نیستم به نظر من باید جناب آقا یا سرکار خانوم اسید پاش خیلی شیک بفرمایند بنشینند روی یک صندلی و شخص اسید پاش شده یه پارچ پر اسید بگیره دستش و در حالی که زل زده تو چشای اسید پاش، شلپی اسید و خالی کنه تو سر و صورت و چشم و .... اعدام خیلی کمه واسه همچین ادمایی تو 30 ثانیه جون میده و خلاص ، در صورتی که قربانی اسیدپاشی باید یه عمر بدبختی رو تحمل کنه کنه و ذره ذره جون بده و مرگ تدریجی رو تجربه کنه و این اصلا منصفانه نیست


منم با این مجازات برای اینا موافقم . عین خودشون

نگار یکشنبه 4 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:41 /http://nimehdovomezendegy.persianblog.ir/

اصلا چرا چنین افرادی درست میشن و چطور راضی به انجام اینکار میشن؟
ایا یکی از علتاش دگم بودن افراد و تحجر و وعده بهشت نیست؟
ایا این موتورسوار با اونی که حجاریان ترور کرد یه هدف ندارند؟
چرا مردم اصفهان اینقدر ساکت موندند که هشت نفر قربانی بشن و بعد اعتراض کردند......
هر چه هست ایکاش ریشه یابی بشه تا شاید راه تکرار بسته بشه

نگار عزیز هنوز کسی نفهمیده که اینایی که این کار رو کردن انگیزه مذهبی متحجرانه داشتن یا برای چیز دیگه ای بوده ها

بولوت دوشنبه 5 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:10 http://maryamak.blogfa.com/

منم دوست دارم مجازات عین به عین باشه. ولی اسید بپاشن رو مجرم چی میشه؟ کور میشه. نشه ام فرقی نداره از کار افتاده میشه. بعد باید بقیه کار کنن خرجش کنن و ایشون راحت بچره. بقیه چه گناهی کردن؟ همون بذارید اعدامش کنن. اگه اون دنیایی باشه اسید رو اونجا میریزن روش. (حالا نه این که قانون گذار نشسته ببینه ما چه رایی میدیم. از اون لحاظ!)

خب ولی همین ترس از همچین مجازاتی مانع خوبیه ها

نیره سه‌شنبه 6 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 19:33

مجازات باید عین به عین باشه. ماها هنوز به مرحله نروژیها نرسیدیم که اون قدر باکلاس رفتار کنیم. جامعه ما هنوز سنتیه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد