کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

دانشگاه خود را توصیف کنید



وقتی من انتخاب مکان دانشگاه رو می کردم اولین انتخابم رو زده بودم علوم تحقیقات و برای این انتخاب دلیل خاصی نداشتم جز این که به نظرم اسم واحد علوم تحقیقات شکیل تر از مثلا تهران جنوب یا واحد ورامین بود !


وقتی که اسمم توی قبولیای اون جا در اومد، از دور و بریایی که به واحدای دانشگاهی وارد بودن شنیدم که توی دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات تهران تاپ ترین ریتینگ (درجه بندی ) رو داره و محیطش دقیقا مثل یه دانشگاه کلاسیک و استاندارد بزرگه و امکانات عالی ای داره و مثل بقیه واحدها یه ساختمون کوچیک تو دو سه طبقه نیست و مخصوصا این که دانشکده محیط زیستش که فقط برای کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش داره ،جزو بهترین دانشکده های محیط زیست کشوره و خب این خبرها خیلی باعث شعف و شادی ام شد .


اما . . .


راستش توی این یکی دو روزی که کلاسا بالاخره تشکیل شده و زانوی تلمذ در محضر اساتید بر زمین زدیم دیدیم که ای بابا آواز دهل شنیدن از دور خوش است که !


اول این که از اول امسال ساختمانی که متعلق به دانشکده محیط زیست بوده رو ازشون گرفتن و دادن به یه نهاد دیگه دانشگاه آزاد که واحدی اداریه و پس ما دانشکده خاصی نداریم و کلاسای ما توی دو تا ساختمون متفرقه قراره تشکیل بشه .

دیگه این که هنوز که هنوزه درست تکلیف همون کلاسا هم معلوم نیست که هر روز که می ریم می بینیم محل قبلی عوض شده و محل بعدی ای معرفی شده که که اختلاف زمانی ای که دارن با اتوبوس ( برای رفتن از این دانشکده به اون دانشکده توی محیط دانشگاه باید اتوبوس سوار شد ، این قدر با هم فاصله دارن ) 10 دقیقه است . حالا شما فکر کن پیاده اقلا 1ساعت و نیم باید تو کوه وکمر بری !

دیگه این که تکلیف استادا هم هنوز نامشخصه و مثلا توی یه درسی تا حالا سه بار استاد جدید معرفی کردن و توی یه درسی هنوز استاد گیر نیومده.به مسئولین هم که اعتراض می کنیم می گن این به خاطر ضوابط جدید و ساختمونای جدید و جابه جایی های جدید بوده و تا جا بیافتن کمی طول می کشه و دانشگاه برای محیط زیست هم مشغول ساختن یه دانشکده جدیده که انشالله تا 6 ماه دیگه آماده میشه و شما میرین توش و بنده که با توجه به تجربه ای که از ساخت و سازای وطنی دارم حداقل 2 سال رو رو شاخش می دونم که تا اون موقع هم ما دانش آموخته شدیم و رفتیم پی کارمون .


اما این همه عیب بگفتیم هنرش نیز بگوییم که واقعا من دارم از حضور تو کلاسا و خوندن این درسای محیط زیستی حال می کنم ها . یعنی هرچی که من بهش علاقه داشتم و سالها پراکنده پراکنده از این طرف اون طرف خوندم و دیدم این جا داره خیلی کلاسیک بیان میشه . خیلی کیف میده !

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
بولوت چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:46 http://maryamak.blogfa.com/

دانشگاه منم شعبه آذربایجان شرقی همین علوم تحقیقات بود. فقط هم ارشد و دکترا داشت!
همین جریان اسم و رسم داشتن و دیگه هیچی نداشتن بود. آدم رو اول جو میگرفت که دانشگاه تحصیلات تکمیله! رتبه ی علمیش از دانشگاه آزاد تبریز با اون همه سابقه و اسم رسم بیشتره! بعد میدیدی که رتبه علمی کجا بود! تو استاد پیدا کردن موندن هنوز!
کلن حکایت درس خوندن ورودی های سال 91 ش رو باید در تاریخ ثبت کرد. یه ترم که خورد انتخابات و اردیبهشت تعطیل کردن کلاسا رو! کلن یه ماه و نیم رفتیم دانشگاه! یه ترمم خواسته بودن رشته های مهندسی رو از علوم انسانی جدا کنن ساختمون جدید ساخته بودن براش. تا وسطای آبان ساختمونه حاضر نبود نرفتیم سر کلاس.
بی برنامه تر و بی در و پیکر تر از اون دانشگاه وجود نداشت! ساختمون اداریش این سر شهر بود. ساختمون رشته های مهندسی اون سر شهرم نبود. خارج تر از اون سر شهر بود. یه کتاب میخواستی بگیری باید میرفتی ساختمون اداری! آخرم نمیدونم کی با کی دعواش شد کلن دانشگاه رو منحل کردن! دادنش به دانشگاه آزاد خود تبریز!

نگار چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:35 http://nimehdovomezendegy.persianblog

خدا روشکر که دارید به تحصیلاتتون ادامه میدید من همیشه نوشته های شما را میخونم ببخشید که کامنت نمیذارم .........................
هر چی شما با سوادتر مطالبتون علمی تر و خواندنی تر

لطفتون مزید نگار خانوم . از محبتتون ممنونم

سهیل پنج‌شنبه 1 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 http://www.parchenan.blogfa.com

بنده هم ارشد رو اینجا خوندم
متاسفانه رفتار اداری و بروکراتیک له آنجا حالم رو از هر چه دانشگاه بود به هم زد

خدا کنه تا دفاع شما این سیستم درست بشه
من که بهداشت روانیم تخریب شده بود

اما فضای درسیش الحمد ا.. به دل و ذهن نشسته براتون

چه می دونم والا . انگار هرچی بدنه بزرگتر میشه کارآمدی پایین تر میاد

رضا پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1395 ساعت 10:10

مهدی پنج‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 12:30

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد