کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

دوست دوستامون باشیم یا دشمناشون ؟


دوستان سلام

مدتیه که نمی دونم چرا این قدر دور و برم شلوغ پلوغ شده که نتونستم به روال همیشه به طور روزمره مطلب بنویسم ؟ البته نمی دونم که می دونم . توی این دو هفته اخیر هم تو کار سرم شلوغ بود ( داشتیم برای نمایشگاه صنعت آماده می شدیم و بعد در اون شرکت کردیم و بعد جمع آوری غرفه و تبعات بعدیش ) و هم این که کلاسام تقریبا شروع شده بود و می رفتم دانشگاه هم این که دو نوبت مریض شدم ! ( این دیگه آخرش بود ) و هم این که چند تا از این چیز میزا که به وقتش توضیح خدمتتون می دم .


اما خب منم و این کافه و نمی تونم ولش کنم به امان خدا پس دوباره ما اومدیم و ما رو تحمل نمایید . برای امروز نوشته خوبی رو توی وبلاگی دیدم که دست به نقد براتون این جا میارمش . چیزی نوشته که من باهاش هم نظری دارم ولی جای بحث داره اگه جا داشت تو نوشته بعدی و اگه نداشت فقط تو کامنتا می شه روش گپ زد فعلا رخصت . برین و بخونینش :


این نوشته رو توی وبلاگی به اسم یک ذهن زیبا خوندم : پدر مادر های زمان قدیم با اینکه از نظر مالی و تکنولوژی در فقر بودن اما وقتی بچه هاشون با کسی دعواش می شد، بهشون هشدار می دادند که باید بری باهاش دوست بشی و دعوا معنی نداره (مادر من این دیدگاه قشنگ رو برام به یادگار گذاشته و از زمان بچگی نه تنها خودش با همه مهربون بوده بلکه به ما هم یاد داده که دیگران رو دوست داشته باشیم) اما تو این عصر تکنولوژی کم ندیدم پدر مادرای امروزی رو که به بچه شون می گن: اگه فلانی تو رو زد، تو هم بزنش.
این استراتژی "هر کی تو رو زد، تو هم بزنش" می تونه آغاز جنگهای نوینی در دنیا باشه که مبداء ش ایران بوده باشه یا مثلن کشور های جهان سوم


...

پینوشت : این نوشته یه جورایی داره فرق یه منطقه عقب افتاده مثل خاورمیانه رو که به هر دادار دودوری بدشون نمیاد سر هم رو ببرین با منطقه ای مثل اروپا داره نشون میده به مولا !

 

نظرات 8 + ارسال نظر
نیره شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:39

عکس باز نمیشه
مبدا این کار اینه که مردم معتقدن بزرگتری به نام دولت یا قانون به دادشون نمیرسه و خودشون باید گلیم خودشون رو از اب بیرون بکشن. در نتیجه سعی میکنن بچه شونو این طوری تربیت کنن.یه جور ناامنی روانی که رد وجود همه مون نهادینه شده.

عکس دعوای دو تا بچه بود .
متاسفانه این یکی از توجیهای ماست و بسیار هم دم دستی و نوک بینی رو دیدنه

سهیل شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 13:01 http://www.parchenan.blogfa.com

سلام برداری
ای شا ا.. زود زود خوب بشی
سرت خلوت بشه
البته به نظرم گوشی جدید و شبکه های اجتماعی ان هم بی تاثیر نبوده برای این گردی که رو وبلاگت افتاده!!
داداش گوشی جدید بنده تلفن شما را نشناخت
توانستی یه مسی کالی اسی بزن تلت رو داشته باشم( مکامه ای بر وزن دو سیبیلو انجام دادم)

نه به جون دااش . همین که نوشته بوتیم . اس هم فرستادیم . رویت شت؟!!

بولوت شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 13:20 http://maryamak.blogfa.com/

اینجام از یه منظر دیگه نگاه کرده. منم نظر به ایشون نزدیک تره.
http://motherlydays.blogfa.com/post-357.aspx

خوندم .مطلب خوبی بود . منم باهاش موافقم . انفعال هیچ وقت خوب نبوده که البته فرق مبی کنه با تهاجم

نیره شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 16:19

یعنی چی؟ یعنی همه ما زیر چتر حمایت قاون هستیم و بعد بچه هامون رو خشن بار میاریم؟ متوجه نمیشم.
کار دنیا بزن بزنه. این وسط یا باید از خودت دفاع کنی یا بی تفاوت باشی تا لهت کنند.
من انفعال رو به هیچ وجه نمیتونم تحمل کنم و از کسی که ازارم داده به همون صورت انتقام میگیرم.

حالا شما چرا این قدر خشن ؟!!
من نگفتم که باید وا بریم و بذاریم بچه ما رو بزنن . می گم باید تا اون جا که میشه و راه داره با ملایمت و دوستی با بچه های دیگه رفتار کنه . مثلا اگه کسی اذیتش کرد اون هم بلافاصله تلافی نکنه و جداقل چندباری تلاش کنه که متوجه اشتباهش بشه . اگه نشد خب اون موقع وارد مرجله های بعدی می شیم

خانم کوچیک شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 16:55

اقای رگبار پدر ومادر من هم دقیقا من را با این منطق که مراعات دیگران را بکن کسی را ناراحت نکن و دعوا نکن وگذشت و... بار اوردند حالا حتی اگر حق داشته باشم ولی اگر باکسی دعوا کنم یا ناراحتش کنم عذاب وجدان می گیرم از طرفی هم یه عده یاد میگیرن که می تونن حق دیگران را پایمال کنن و قلدری کنن و... خوب قانون هم به اون شکل حمایتی نمیکنه به ویژه تو چیزهای کوچیک بنابراین والدین امروزی ترجیح می دهند بچه را جوری بار بیاورند که خودش گلیمش را از آب بیرون بکشه حتی من دیدم که اگر بچه شون پرخاشگر باشه تو بازی با بقیه رییس بازی یا پرخاشگری کنه خیلی هم افتخار میکنن که بچه پرجربزه ایه
ولی حق با شماست ما داریم به سمتی میرویم که هر کس فقط به خودش فکر میکنه و خشونت خیلی زیاد میشه

اتفاقا خانم کوچیک عزیز شما به نکته ای خیلی مهم توجه کردین و بیانش نمودین . ماها یا افراط کاریم یا تفریط گر . یا ظالمیم یا مظلوم . اونی هم که مثل شما مراعات دیکران رو میکنه جوری تربیت میشه که از گرفتن حقش حس بدی بهش دست بده . این چیزیه که ماها نباید باشیم

مهربانو شنبه 26 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 19:30 http://tanhayizan.blogfa.com

سلام
خوب این موضوع جای بحث زیادی داره . متاسفانه پایه گذار این رفتارها هم خانواده ها هستند . بعد جوامع دیگر از قبیل کوچه و مدرسه .
دانش آموزایی داشتم که فقط محض دوست داشتن و خالی نبودن عریضه !!، هم کلاسی شون رو می زنند و خیلی هم بی رحمانه این کار رو می کنند . وقتی پیگیر ماجرا می شیم ، یک پدر یا مادر زورگو دارن که آموزش مستقیم به اونا میدن .
توی کلاسم سعی می کنم حتما وارد بحث و جدل بچه ها بشم و ازشون بخوام کامل توضیح بدن علت رفتار خشنشون رو و حتما در پایان معذرت خواهی و روبوسی داریم .
اما تجربه ام در قبال پسر خودم خیلی تفاوت داشت : 4 ساله بود و هر روز که از مهد می اومد از دست پسری به اسم امیرحسین نالان بود . یه روز مشت خورده ، یه روز صورتش پنجول کشیده ، یه روز لگد می زد . و هر دفعه بهش یاد می دادم که دور و بر امیرحسین نچرخ و اگه خواست کتکت بزنه به خانم بگو . ولی سر خانمشون شلوغ بود و پسر من هم هر روز کتک می خورد . یک روز نشستم و دقیق بهش آموزش دادم که چه طوری امیرحسین رو بزنه . مشت در برابر مشت . گاز در برابر گاز .لگد و پنجول هم همین طور . وقتی یاد اون روز می افتم واقعا خنده ام می گیره . باورتون میشه دیگه پسرم از دوستش کتک نخورد . اگه زده بود یکی هم خورده بود . الان هم به وجودش افتخار می کنم . چون تو سن بلوغه ولی خیلی منطقی در برابر خشونت رفتار می کنه .

ممنون مهربانوی گرامی که کامنتی به این جامعی و مفیدی گذاشتی .
اون چیزی که شما در انتهای کامنت راجع به پسر خودت نوشتی رو خیلی دوست داشتم که شما بهترین عمل رو انجام دادی . یعنی این که ابتدا اومدی و خواستی با ملایمت و مسالمت مسئله رو حل کنی و این خیلی مهمه چون متاسفانه ماها اون قسمت اول که دیالوگ و مدارا را باشه رو حذف کردیم.
تجربه شما خیلی دست اول و خوبه چون توی مدرسه ای هستی که این چیزا رو به عینه می بینی . از درمیان گذاشتنش با خواندده های این وبلاگ ممنونم

محصولات کراتینه مو چهارشنبه 6 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 11:10 http://arussara.com/complications-keratin-hair/

ممنون.مطالب شما واقعا عالی و به روز هستند.خسته نباشید-

سلام.من همیشه مطالبتون رو دنبال میکنم.وبسایت خیلی خوبی
دارید.ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد