کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

ریشه های عمیق داعش


اگه خبرها رو حتی به شکلی سطحی دنبال کنین هم ، حتما اسم داعش وجنایاتش به گوشتون خورده .مدتهاست ذهن من رو این داعشی ها به خودشون مشغول کردن به طوری که امکان نداره خبری ازشون باشه و من نخونم و پیگیری نکنم . بدجوری قتل و غارت می کنن . خیلی بدویید ، خیلی به ایران نزدیکند و خطرشون بسیار بالقوه است و ممکنه به زودی بالفعل بشه . دیگه این که به طور رسمی اعلام می کنن که دشمن قسم خورده شیعه و ایران اند و هیچ احترامی برای دیگر عقاید قائل نیستند . دیگه این که به شکل قساوت بار و وحشیانه ای دست به کشتار می زنن و روشهای بدوی و وحشتناکی دارن که شامل برده گیری و کنیز داشتن هم می شه . دیگه این که خیلی سریع توی این چند وقت اخیر رشد کردن و مناطقی که تصرف کردن و توش شهرای بزرگی از عراق و سوریه است و منابع نفتی خوبی داره به اندازه کشور آلمانه . دیگه این که به شکل تهوع آوری این جنایات رو توی اینتنرت به نمایش می ذارن . دیگه این که . . .


درباره داعش مطالب توی این چند وقت زیاد گفته شده اما چند تا چیز هنوز گفته نشده و مثل همه اخبار دیگه ای که به دست ما می رسه روی اصلی سکه برای ما به نمایش در نیومده .برای ما همه وحشی گری های این گروه به نمایش در میاد ولی این گفته نمیشه که این گروه چطوری این جوری تونسته در این مدت کم این قده پیشرفت کنه ؟ آیا این ها همه این مناطق رو به زور تصرف کردن و هیچ همکاری ای از طرف مردم اون مناطق نبوده ؟ اونها با مردم خودشون چه جوری برخورد می کنن ؟ آیا حمایتهای مردمی هم دارن ؟ آیا این طور نیست که داعشی ها از پشتوانه قوی مردمی ای در بین توده های عرب برخوردارن؟ نه تنها از اعراب که حتی از اروپا و آسیا هم جذب نیرو کرده اند ؟ کسایی که روشهای داعش رو می پسندن وحاضرن براش هزینه پرداخت کنن .


و سوال اصلی تر اینه که آیا داعش یه علته یا نه فقط یه معلوله و این منطقه ما ، خاورمیانه است که آبستن این جور وحشی بازی هاست؟ از پاکستان و افغانستان بگیر تا یمن و مصر و عراق و سوریه و اردن و فلسطین و لبنان و کشور خودمون ، سالهاست که رنگ آرامش ندیدند. چرا توحشی که در کشورهای دیگه سالهاست دیده نمیشه در این منطقه تازه به غلیان اومده ؟


نمی خوام بگم کشورهای دیگه وحشی بازی نداشتند . از هزاران سال قبل به این طرف بوده بسیاز هم فجیع بوده ولی حداقل توی نیم قرن اخیر بیشترین جنایاتی علیه بشریت شده در مناطق توسعه نیافته و عقب مونده رخ داده ودر 30سال احیر بیشترینش در آفریقا و خاورمیانه .


داعش ،نوک کوه یخیه که از منطقه ما بیرون زده و اگه فردا روزی داعش هم قلع و قمع بشه ( که احتمالش به دلایلی که تو نوشته بعد خواهم گفت خیلی خیلی ضعیفه) چند وقت دیگه گروه دیگه ای چه بسا تندروتر و فجیع تر از اینها ظهور خواهد کرد .


و سوال اصلی تر و ریشه ای تر اینه که چرا چندین و چند ساله که این منطقه که روزگاری سرمنشا تمدن در کل جهان بوده این جور جزء بی تمدن ترین مناطق جهان شده ؟


نظرات 6 + ارسال نظر
بهزاد شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:42 http://jeepers-creepers.blogsky.com

جوابت فقط یک کلمه س اسلام
تا زمانی که اسلام پابرجاست بر سر عقاید اسلامی میجنگند

بهزاد عزیز در این جور مسائل پیچیده که نمیشه با یه کلمه به نتیجه رسید .
اسلام هم ، برداشت خاص از اسلام ، یکی از عوامله البته

بولوت شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:29 http://maryamak.blogfa.com/

حالا یه عده میگن کار کار ایادی استکباره و اینا از جای دیگه تامین و حمایت میشن و کلن چرا در گنجه بازه چرا دم خر درازه
اما هیچ کدوم از این حرفا که خب تا یه حدی منم قبولش دارم
اصل موضوع رو عوض میکنه. مردم این منطقه حالا چه به بهانه دین و اعتقاداتش چه به بهانه قومیت و نژاد قابلیت این همه توحش رو دارن.
کافیه فقط یه مقدار میدون ببینن

اره توحش دارن زیادم دارم . ولی سوال کلیدی اینه که چرا؟

بولوت شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:33 http://maryamak.blogfa.com/

آلمان مگه تو جنگ جهانی دوم نصف اروپا رو نگرفت؟ شهرای بزرگ پرجمعیت جبهه مقابل رو فتح کرد. بعضن کل یه کشور رو گرفت. مردم اون شهرام وایسادن نگاه کردن. نگاه کردنشون که به معنای موافقت و قبول داشتن و همراهی نبود. چاره ی دیگه ای نداشتن.

بله . در کف شیر نر خونخواره ای .... اما بررسی ها نشان می ده که پشتوانه مردمی بدی هم ندارن اینا

بولوت شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 15:37 http://maryamak.blogfa.com/

اگه رفتار داعش به جای به وحشت انداختن کشورای دیگه و مردمشون از اسلام. مردم خود کشورای مسلمون رو آگاه میکرد. خیلی خوب بود. خب واقعیت اینه که اسلام واقعی اسلام طالبان و داعش و امثالهمه. نه این شیر بی یال دم و ... که به جای اسلام دارن قالبمون میکنن. مسلمون زاده ها اگه به جای انکار این موضوع یه کم به چند و چون و ریشه و پایه ی رفتارهای این مدل گروه ها فکر کنن خیلی خوب میشه.

بولوت عزیز از کجا می گی اسلام واقعی همینه که اینا دارن ارائه میدن؟
اصلا مگه اسلام یا هر دینی مسلماتی ریاضی گونه دارن که بشه بهشون استناد کرد ؟ اونا این جور دین داری رو می پسندن که دینداری سبعانه است و ما جور دیگه که رحمانیه

نیره شنبه 5 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 16:45

من فکر میکنم علت اینه که نقش دین توی این جوامع پررنگه
توی اروپا و امریکا که ارامش هست به دلیل خلع قدرت کلیساست. هرچند کلیسا هنوز هم قدرت داره ولی نه مثل قدیم که بتونه جنگ صلیبی راه بندازه
مسیحیت چون 600 سال جلوتر از ما بوده راه های افراطی ش رو رفته و دیگه آروم شدن. ماها حالا حالاها جدا داریم برای تخلیه انرژی کاذب!!!

باهات موافقم . یادمون نمی ره که کلیسا چه جنایاتی در دوران قدرتش کرد

خانوم کوچیک دوشنبه 7 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 17:39

آقای رگبار اگه این روش داعش اسلام واقعی نیست چی اسلام واقعیه طالبان پاکستان عربستان ایران؟؟؟ تو تموم کشورهایی که اسلام در راس امور وقانونگذاری بوده حتمن یه همچین مسایلی هم دیده شده من فکر میکنم اگر یه ایدئولوزی درست باشه وبه درد وارد شدن در زندگی و سیاست بخوره خوب یه جا باید جواب بده دیگه نمیشه که هر وقت اون ایدئولوژی پیاده شد وسبعیت و وحشیگری مشاهده شد بگیم نه این تلقی نادرست از ایدئولوزیه پس تلقی درست چیه منم فکر میکنم تا زمانی که مسایل مذهبی اینقدر تو منطقه ما پر رنگه ورهبران مذهبی قدرت دارن همین اشه وهمین کاسه یعنی تکفیری ها دیگران را قبول ندارن شیعه ها دیگران را قبول ندارن و...

مرسی خانوم کوچیک عزیز که وقت کذاشتن و تو بحث شرکت کردی .
همون طور که قبلا هم گفتم چیزی به اسم اسلام واقعی وجود نداره . تلقی های مختلف از اسلام وجود داره که یکی شقاوتش رو ازش برداشت می کنه و یکی محبتش رو . بستگی به سلیقه شخصیش !
نکته این جاست که مذهب و دین نباید در راس قدرت باشند چون آن طرف چیزی خواهیم داشت به نام دین حکومتی که خودش رو خوب و صحیح می دونه و بقیه رو ناصحیح

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد