کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

یه مشت مال خریم ما !


دیروز که مطلب چرایی خشونت داعشی ها رو به نقل از روزنامه دیلی تلگراف آوردم ، مطلبی که در چند سایت دیگه هم بازنشر پیدا کرده بود ، چند تا از دوستان به درستی من گفتند که منبع رو ذکر کنم و این به صداقت نزدیک تره . البته من هم این رو ذکر کرده بودم و نگفته بودم که مطلب رو خودم نوشتم اما این منو یاد معضل عدم کپی رایت در ایران انداخت که ما ملت به هیچ وجه رعایت حقوق بقیه مردم دنیا رو نمی کنیم .


همین چند وقت پیش کتاب خاطرات الکس فرگوسن چاپ شده بود و کلی در نقاط مختلف دنیا فروش کرده بود این جا خیلی راحت چند تا ناشر کتاب رو ترجمه کردند و فروختند و یه قرون هم به فرگوسن ندادند و دادش رو در آوردن که این عملا دزدیه ولی دستش به جایی بند نشد . ترجمه کتابهای هری پاتر رولینگ هم همین جوری شد و خیلی راحت ترجمه کردند و فروختند .


دانلود و کپی فیلمهای خارجی هم همین طوره . الان خیلی از سینماگرهای ما گله می کنن که چرا مردم می رن کپی فیلمهای ما رو می بینن ولی ازشون می پرسم خودشون فیلمهای آمریکایی رو چجوری دارن تماشا می کنن ؟ غیر از اینه که یا خودشون غیر قانونی دانلود می کنن یا کسی که این کار رو کرده براشون میاره ؟ همین چند وقت صداسیما سریال هفت سنگ رو کپی نعل به نعل سریال آمریکایی خانواده مدرن ساخت و یه گوشه ای هم ذکر نکرد که این کار رو کرده .


بقیه مردم که از نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می کنن چی ؟ چند درصد از ویندوزای توی مملکت دزدی نیست !؟ کرک کردن و شکوندن قفل بقیه نرم افزارهای کاربردی دیگه هم همین طور . به راحتی می ریم کرکش می کنیم و حالش رو می بریم


و از این فهرست باز هم میشه تهیه کرد . این واقعیتیه که عملا همه ما داریم با این جنسهای دزدی زندگی می کنیم و چه بسا امورات زندگیمون از اون راه بگذره و آب هم توی دلمون تکون نمی خوره .


                                                    

نظرات 7 + ارسال نظر
نیره سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:02

شما واقعا فکر کردین اگه نسخه اصلی اینا تیو ایران باشه ماها میتونیم بخریم؟ میدونید ویندوز چند دلاره؟ کل خونه زندگیم ون رو باید بفروشیم بریا خرید چند تا فیلم و نرم افزار!
بیشتیرن زیان رو تولید کننده های داخل میکنن. البوم های موسیقی و فیلمها و..به راحتی کپی میشه و دست هنرمند نگون بخت هم به جایی نمیرسه.

یعنی چون گرونه ما مجازیم به دزدی نیره جان؟!!!
داخلی ها هم همین گرفتاری رو دارن وقتی دزدیم می دزدیم .داخلی و خارجی نداره که

تیراژه چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 00:55 http://tirajehnote.blogfa.com/

خب به نظر من سی دی ویندوز و نرم افزار ها رو حق داریم جناب رگبار
با این وضعیت تحریم ها و قیمت دلار و غیره چاره ای نیست
حتی در مورد یک سری مقالات تخصصی
اما در مورد کتاب ها و فیلم ها کاملا حق با شما و پست تان است.

این چه حرفیه تیراژه جان؟ یه بابایی این ویندوز رو ساخته می خواد بفروشه و سودش رو ببره . ما میایم و به راحتی ازش می دزدیم و به رایگان استفاده می کنیم . آیا ما برای هزچیز گرونی همین استدلال رو می تونیم بیاریم ؟!

ترمه چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:20

نظام حقوقی یک مجموعه ی به هم پیوسته و جامع هست. حق و تکلیف باید در تناسب کامل و دقیق باشن. مشکلی که توی این مملکت هست اینه که تکلیف ما با خودمون روشن نیست. داریم توی قرن 21 با جامعه ی جهانی زندگی می کنیم اما حاضر به پذیرش نظم جهانی نیستیم. هر قسمت از قانون ما ساز خودش رو می زنه.
توی این مورد هم داستان همینه. نمیشه قانون کپی رایت رو اعمال کرد اما با جامعه ی جهانی همراه نشد. نمیشه قانون کپی رایت رو اعمال نکرد و ادعای راستی و درستی و مال حلال و خدا و قیامت و ... هم داشت.

دقیقا همینه . ماها خیلی اداعای حلال و حروم رو داریم ولی همه ما بی استثنا به همون چیزی که ظاهرا بهش معتقدیم هم عقیده نداریم . برای همین میایم و به راحتی دسترنج دیکران رو مورد دزدی قرار می دیم و ککمون هم نمی گزه

سهیل چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:44 http://www.parchenan.blogfa.com

من با خودم خیلی کلنجار رفتم
برای این دانلود
البته با یک نگاه دیگه یک توجیهی پیدا کردم

خب چی بود این توجیه؟

نیره پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:06

خوب من شنیدم قیمت نرم افزار ویندوز 12 میلیونه. شما شاید بتونی بخرذی ما نمیتونیم! باید برگردیم به ارتباطات عصر حجر!


اما نیره جان قمیت واقعی نرم افزار نسخه استاندار ویندوز 8 (جدیدترین نسخه ) توسط ماکروسافت 120 دلار تعیین شده که با دلار 3000تومنی میشه 360هزار تومن !!

نیره پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 14:54

عجب.پس اونقدرها همخ گرون نیست! چه شایعاتی درست میکنن والا!

سهیل یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 19:02 http://www.parchenan.blogfa.com

فکر کنم مثل قبل شفاهاً دیالوگ کنیم بهتر باشه
ضمن انه دلایلم مثل قبلی قوی نیست
یک جور توجیه

خوبه . به این بهانه روی ماهتون رو زیارت می کنیم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد