کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

آخرین شاه در قاب عکسهای خانوادگی



آلمانیها به تازگی تعدادی عکس دیده نشده از دوران محمدرضا پهلوی رو منتشر کردند . عکسایی با کیفیت بالا و دربردارنده جزئیاتی جالب از زندگی شخصی اوست . براتون تعدادی از اون عکس ها رو گلچین کردم و این جا آوردم .


می تونین 3 نکته جالب از توشون درآرین ؟ مسابقه است !


 

   


در ضمن اگه خواستین عکسای بیشتری رو از این آرشیو با اندازه بزرگتری تماشا کنین به سایت فرارو برین . 



نظرات 10 + ارسال نظر
سهیل دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:06 http://www.parchenan.blogfa.com

ای کاش همون شاه مشروطه باقی می ماند
و کار را به سیاستمدارن واگذار می کرد

ای کاش ولی سهیل جان قدرت طعمی داره فراموش نشدنی

مهسا دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:41

چه با کیفیتند
برای من جالبه که خدم و حشم تو عکس ها نیست
و تو دوربین هم نگاه نکردند
چرا شهبانو با بچه ها بازی نمی کنه؟
لباسش هم پوشیده است، منو یاد ملکه انگلیس میندازه

خب طبیعتا عکس این جوری که گرفته می شد اونا از قاب خارج می شدند

mehrab دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:47 http://www.mehrabkamali.blogsky.com

salam

besiar zibast weblogetan

moteshakeram

شیرین دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:10

سه نکته از نظر من:
1. مثل رسم باقی دنیا، تصویر فرست لیدی در مایو، عمومی نمی شود. با اینحال همانطور که در این عکسها میبینیم خانواده حاکم با شفافیت به ملت شناسانده می شوند. شفافیتی که امروز در ایران نبودش عیان است.
2. تناسب اندام نفرات اول کشور. خیلی خوب است که حاکمان شکم های گنده شان جلوتر از خودشان حرکت نکند! (درست برعکس الان!)
3. چهره نفرات اول کشور مشابه مردم معمولی است. خیلی بد است مسئولین محترم و دلسوز چهره های کریه و یعجوج معجوج داشته باشند!

اره چیزی که برای من جالب بود این بود که ما همه خانواده رو می شناختیم چیزی که امروز وجود نداره و به عمد مخفی نگه داشته می شن . مثلا الان ما نمی دونیم زن و بچه روحانی کی هستند و چه شکلی اند

سارا دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 16:17 http://biadonyabesazim.blogfa.com

از دیدنشون حس عجیبی دارم ...
حقیقتش دلبستگی یا تنفر از شاه سابق ندارم. خیلی زمان گذشته و خیلی بچه بوده ام.
ولی اگه این تصاویر رو اینطوری نگاه کنم که آدم معروفی نبوده،
به نظر مَردِ خانواده دوست و حمایتگر کودکانش، دیده میشه. زمانی رو برای فرزندان و خانواده اش گذاشته و خب دوربین این لحظات رو ثبت کرده. تمامش شبیه عکسهای کودکی ماهاست. یه مامان و بابای مهربون که ماها رو می بردن شمال لب دریا. (البته بجز بخش چیزمیزهای گرون قیمتی که در برخی عکسها می بینید).

اره منم همین حس رو داشتم . عین همون قایق بادی رو ما هم داشتیم و باهاش تو بچگش عکس دارم

ترمه دوشنبه 9 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 19:53

اعضای این خانواده برام اهمیتی ندارن و جالب نیستن. پس به وسایل داخل عکس ها می پردازیم:
1. ماشین زرده چرا پلاک نشده؟ اون ماشین سفیده اسباب بازیه؟
2. اون چیزی که جلوی ماشین زرده است بوقه؟
3. سه چرخهه رو ندیده بودم. مخصوصا چرخ هاش خیلی باحالن.

پری سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 08:02 http://mavatorobche.persianblog.ir/

با سلام
نکته 1-شهبانو کاملا پوشیدست.

راسش فکر کنم اون موقع همه این جوری بودند

نیره سه‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 13:12

مهم ترین نکته اینه که چطور ممکنه یه خانوم بعد چهارتا زایمان این قدر خوش هیکل باشه؟ عجیبه واقعا.
نکته دوم اینکه دلم برای شاه می سوزه چون به خاطر ولیعهد داشتن مجبور شد زن محبوبش ثریا رو طلاق بده.
و البته دلم برای فرح هم میسوزه چون مرگ دوتا از بچه ها ش رو دیده.
البته این نکته ها ربطی به این عکسا نداشتن!!!

نه نکات جالبی بود واقعا

م شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 17:44

در هیچ کدوم عکسا شاه و فرح حالت صمیمی زن و شوهر را ندارن و حتی به هم نگاه نمیکنند
توجه شاه به ولیعهد بیشتر از بقیه بچه هاش تو سایت فرارو کاملا محسوسه
سبک زندگیشون خیلی اروپایی و متفاوت از غالب مردم اون زمونه بوده و هرچند الان خیلی از مردم این سبک رو کمابیش دارن ولی انتشار این عکسا تو جامعه اون زمان موجب دلزدگی میشده
زمامدارانی که خانوادشون رو در دید آشکار مردم میذارن از نظر من پوپولیستی عمل میکنند
ترجیح میدم به جای اطلاع از آقازاده های مملکت ، اونا از وضع بچه های مردم آگاه باشن و پیگیری کنند

نیره دوشنبه 16 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 02:47

بالاخره کی برنده شد؟

هنوز معلوم نیست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد