کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

بنزن و گوگرد داریم در حد جام جهانی !


این خبریه که یکی دوروز قبل منتشر شده : "پس از روشن شدن نقش بنزین تولیدی در پتروشیمی ها در آلودگی هوا، دولت تصمیم گرفت با واردات روزانه 10 میلیون لیتر بنزین استاندارد، تولید بنزین در پتروشیمی ها را متوقف کند."


این طور که مشخص شده دانشگاه شریف آزمایشی رو در سال 90 انجام داده و به تازگی منتشر شده و می گه مثلا میزان گوگرد موجود در بنزین و دیزل نمونه‌برداری شده از 10 جایگاه سوخت‌رسانی در تهران که شامل بنزین و دیزل معمولی و نیز سوخت معرفی‌شده تحت عنوان یورو 4 هست به شدت با استانداردهای تعریف‌شده فاصله دارد. این میزان در بنزین معمولی و یورو 4 تا 20 برابر و در دیزل تا بیش از 800 برابر میزان استاندارد بوده است!! حتی همون موقع هم شرکت کنترل کیفیت هوا،میزان بنزن بنزین رو (که ماده ای بسیار خطرناک و سرطانزاست) ۳۵ برابر استاندارد اندازه گیری کرده بود .


یه موقع فقط هوای تهران آلوده بود حالا اکثر شهرا این گرفتاری رو دارند و این جاست که باید گفت خاک وچوکمون کنند . چندین و چند ساله که آقایون پز این رو دادند که خودکفا شدیم و بنزینمون بهترین کیفیت رو داره و حتی رئیس جمهور محترم سابق در اظهار نظری تاریخی ،بخش مهمی از آلودگی هوای تهران رو به خاطر نفس کشیدن ساکنان اون دونستند (لینک خبر) نه آلودگی سوختی که زحمت کشیده و خودکفامون کردند .


اصلا نمی تونم درکشون کنم .مگه این آقایون قبلی خودشون این هوا رو تنفس نمی کردند که براشون این چیزا مهم نبود یا این که اصلا نمی فهمیدند !؟




نظرات 4 + ارسال نظر
یاس چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:58 http://www.soundsoflife.blogfa.com

همین الانشم از حرفشون پایین نیومدن که. یکی از نماینده گفته بود وزارت زنگنه باعث شده از صادر کننده بنزین به وارد کننده تبدیل بشینم. خدایا ما از دست اینا به کجا پناه ببریم؟

گلدونه چهارشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 16:06

همون موقعها که آلودگی هوا تو شهرهای بزرگ بیداد میکرد و میگفتن از خونه بییرون نیاین همه گفتن وهمه میدونستن از بنزینه آقایان دیلی! دارند که تازه دارند به این داستان اعتراف میکنند

آره ها ! اون موقع مجموعه حکومت لب خموش بود !

نیره جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:01

کلا به نفعشون بود که خودشون رو بزنن به اون راه...

نیره جمعه 29 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:09

نمیتونن کیفیت بنزین تولیدی رو بالا ببرن؟یعنی اون پولی که صرف واردات میشه رو صرف بهبود کیفیت بکنن؟

ظاهرا تکنولوژیش هنوز موجود نیست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد