کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

این 182 تومن !



اول این که بگیم که کدوم سفره هفت سین از همه بهتر بود . نظرات واقعا روی یه سفره تمرکز نداشت و هرکسی از ظن خود سفره ای رو دوست داشت . با این وجود سفره های احمد ، سارا و رگبار هر کدوم سه ستاره گرفتند و سفره های نرگس ، شاهین ، سمیه ، بولوت ، هتی ، عطیه و گلابتون هم دو ستاره .

واقعا سفره ها هرکدوم نوعی از ذوق و زیبایی رو در خودش بازتاب داده بود و من دو سه تاشون رو واقعا دوست داشتم و ازشون برای سال بعد خودمون ایده گرفتم .


اما بعد ....


آیا من از گرفتن یارانه ام صرف نظر می کنم ؟ صرف نظر بکنم ؟ صرف نظر نکنم ؟ راست اینه که این رقم در زندگی من رقم چندان چشمگیری نیست . یعنی این جوری نیست که اگه به من ندن زندگیم بدجوری لنگ بشه اما کمک خرج خوبیه به نسبت . خرج زندگی واقعا بالاست و هر ماه فقط 100 تومن خرج  پوشک دانیاله ! سالهای قبل رکود شدید به من اقتصاد خانواده من شدیدا ضربه زده . رکودی که باعث اصلیش همین حکومت بود.


دولت فعلی میگه شما این رقم رو صرفنظر کن که من بابت محروما ، بابت خرجهای زیربنایی ، بابت کارخونه ها ، بابت ... .خرج کنم . سوال اصلی این جاست که آیا دولت راست میگه ؟ آیا اگه ما 182 تومنمون رو نگیریم اون رو واقعا خرج درستی می کنن ، توجای درستی و برای آدم درستی ؟ این چیزیه که من به راستی بهش مشکوکم .


این یک مورد . حالا اگر این موضوع رو قبول شده بدونیم که دولت این وسط حروم و هدر نمی کنه و یارانه باید برای افراد مستحق صرف بشه و واقعا کشف افرادی که مستحق دریافت نیستند و متمکن اند این قده سخته ؟ که همه بیان و بگن چقده می گیریم و می دونیم که حداقل نصفشون هم دروغ خواهند گفت؟ راهش خیلی ساده تر از این حرفاست . روشی که می خوام بگم با درصد زیادی صحت قابل اجراست . این ها نباید اون یارانه رو بگیرن : دکترا ، تجار ، مهندسا، مدیرای دولتی، کسانی که در سالهای گذشته وام بزرگ گرفتند، کسانی که سفرهای خارجی می رن ، کسایی که ماشینای گرون سوار میشن ، کسایی که زمینهای بزرگ دارن ، کسایی که ساختمان های رنگ و وارنگ دارن ، . . .


به نظر من روحانی در این زمینه خیلی دست به عصا داره راه می ره . چرایش رو نمی دونم .


نظرات 9 + ارسال نظر
nayyere پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 09:39 http://salimi.blogfa.com/

کلا در این سالها اعتماد مردم به دولت کم شده
قبلا هم میگفتن درامد حاصل از گرون شدن بنزین صرف بهبود حمل و نقل عمومی میشه درحالی که اتفاقی نیفتاد
اگه یادتون باشه تو ماجرای زلزله ازدبایجان هم مردم خودشون کمک میکردن و به دولت اعتماد نداشتن.

اره اون هم خودش یه مورد بود .اعتماد نیست و این واقعا بده

یاس پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:34 http://www.soundsoflife.blogfa.com

در مورد سفره ها حداقل در یک مورد تمرکز وجود داشت که هیچ کسی سفره منو دوست نداشت

در مورد یارانه فکر نمی کنم حساب کردنش به این راحتی ها باشه. چون سیستم خرج کردن خانواده ها یکسان نیست. مثلا هستن کسایی که ماشین خارجی سوار میشن که در نگاه اول این برداشت پیش میاد که ثروتمندن اما وقتی از نزدیک نگاهشون می کنی می بینی که مثلا خونه ندارن و تو یه خونه اجاره ای دارن زندگی می کنن و حتی خیلی جاها هشتشون گروی نهشون هست. شاید اگر دولت واقعا دوست ما بود و ما هم دوست دولت و این اطمینان دو طرفه وجود داشت، یا به عبارتی روج جمعی و سرمایه اجتماعی هنوز در بین ما بود، این روش یکی از بهترین روش ها و کم هزینه ترینش ها بود. این که هرکسی نیاز نداره صادقانه اعلام کنه و بالعکس.
اما متاسفانه هنوز خیلی جاها کار ما می لنگه.

نه متاسفانه این اعتماد وجود نداره . قاطبه مردم اعتقاد قلبی دارن که یه مو از خرس کندن غنیمته و برای همین من خیلی از پولدارها رو می بینم که م یخوان دوبراه اسم بنویسن چجون اعتقاد دارن این حقشونه و سهمشونه

من پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 14:10

منم خیلی دو به شکم که انصراف بدم یا نه ...

ماهی جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 17:21

رگبار عزیز
هر وقت وبلاگت رو خوندم به خودم گفتم چقدر اطلاعات داری و چه خوب تحلیل می کنی.
ولی پاراگراف یکی مونده به آخر در مورد یارانه رو که خوندم به نظرم اومد ارتباطات اجتماعیت بسیار محدوده
بخصوص اون دکترا و مهندسا، وام کلان گیرنده ها، سفر خارج ... رو که خوندم فکر کردم هنوز تو سی سال پیش موندیم
نه جانم این خبرا که شماها فکر می کنین نیست
که البته کاش بود!

ماهی عزیز
اگه برات مقدوره کمی بیشتر انتقادت رو باز کن تا منظورت رو متوجه بشم . چون نفهمیدم این مصداق ها رو قبول نداری یا این که من اشتباهی مصداق معرفی کردم یا این که توی سی سال قبل موندیم یعنی چی ؟
متشکرم

شیرین شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:11

یکجوری حرف می زنند آدم فکر می کنه کشور مورد بحث سومالی است و نه ایران!
آخه آدم های حسابی برای کمک کردن به ندارها، سر و سامان دادن دروازه غار و هزار جای مشابه فقط کافیه هزینه جت مخصوص {.....}، صرف بشه! بلا نسبت انگار همه احمق و جاهلند {....} !

حالا شیرین جان شما این قده خون خودت رو کثیف نکن خواهر !
شرمنده که نصف کامنت خوبت منشوری بود و مجبور شدم نقطه ایش کنم

نسرین شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 15:34

روحانی کلا در همه زمینه ها دست به عصا میره
چراییش رو من هم نمیدونم


از اینا گذشته من که جونم بره انصراف نمیدم آخه بیش از 2/3 حقوقمون داره پای وام میره فعلا لازم داریم. جالبه از یه نفر شنیدم اساتیدش که یکیشون فقط 200 میلیون داده برای ترخیص ماشینش از گمرک همگی ثبت نام کردن.

مهتاب شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 17:46

آقای رگبار دولت یک سال قیمت ها رو ثابت نگه داره من خودم قول میدم یارانه که نمی گیرم هیچ ،ماهی 50 هزار تومنم دستی به دولت میدم نمیشه هم 40-50 درصد تورم هم فاز دوم هدفمندی یارانه و گرون شدن سوخت و حامل های انرژی هم یارانه حذف بشه راستی آقای رگبار اکثریت مهندسین جزو قشر مرفهین نیستن بعضیاشون شاید مهندس بودن تو این مملکت فقط یک عنوان دهن پر کنه

heti شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 18:21 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

من برای یارانه ها ثبت نام کردم .برای من کمک خرج بود وقتی که اواخر ماه کم می اوردم .ولی اگر اعتماد می کردم که دولت با انصراف ما به کارهای دیگه می رسه واقعا انصراف می دادم .ولی اعتماد دیگه نیست .
راستی پزشکان ومهندسان همشون اوضاعشون خوب نیست .خیلیهاشون حتی کار درست وحسابی هم ندارند .

heti شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 18:25 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

همه سفره ها قشنگ بودن .اصلا نمی شد انتخاب کنی من شاید ده بار خواستم اسم سه تا سفره رو بنویسم نتونستم .اتفاقا سفره یاس هم قشنگ بود با اون ظرفهای ماهی شکل .

ولی خب خوب بود یه کمکی می دادی .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد