کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

این روس ها


                                      


من معتقدم که نه دشمن دائمی داریم و نه دوست دائمی .


طی این تاریخ چندهزار ساله ما با یه سری از کشورها مشکلاتی داشتیم . اونها به خاک ما حمله کرده اند یا ما به خاک اونها حمله کرده ایم . اما توی تاریخ معاصرمون از یه کشور بیشتر از بقیه کشورها لطمه خوردیم و اون روسیه است . چه موقع تزارها ، چه موقع کمونیستا و چه حالا .


تنها کشوری که تو این دوران معاصر چندین بار بخشهایی از خاک کشور رو به توبره کشیده و هزاران نفر از ایرانی ها رو به قتل رسونده ، بخشهای وسیعی از ایران رو ازش تو دوره قاجارها جدا کرده بود ، تو دوره پهلوی ها سالیان سال آذربایجان رو اشغال کرده بود ، مشهد رو اشغال و حرم امام رضا رو به توپ بسته بود ، گیلان و مازندران و قزوبن رو ضمیمه خاک خودش کرده بود ،  تو دوره جمهوری اسلامی تا تونست به اسم مقابله با استکبار جهانی و ساخت نیروگاه و سامانه های دفاعی ایران رو چاپید ، روسیه بوده و بس .


من نمی گم باید الان با اونها دشمن باشیم . نه این خردمندانه نیست . روسیه همسایه ای قوی و قدرتمند و بازیگری بین المللیه . اما دیگه خوشرقصی تا چه حد ؟ به چه بهایی؟ اما تو دنیا کشورهای دیگه ای هم هستند که به قدرت روسیه و حتی قوی تر و مهم تر و کارآمدتر از روسیه اند . همه می شناسیمشون و مطمئنم خطر هیچ کدومشون بیشتر از روسیه که نیست هیچ کلی هم منافع برای ما نهفته است . صحبت من اینه که ما نباید همه تخم مرغهای خود تو سبد روسها بذاریم . همین کاری که سالهای ساله داریم تکرار می کنیم و عبرت هم نمی گیریم .


وقتی پوتین می بینه کشور ما این جوری بهش محتاجه خب معلومه که به وقتش برای ما گربه رقصونی هم می کنه . مثل نونوایی محله تون که اگه بدونه بقیه نونوایی ها به شما نون نمی فروشن و شما مجبورین فقط از اون بخرین ، به شما نون سوخته می ده ، نون خمیر میده ، بقیه پول رو نمی ده ، گرون فروشی می کنه و شما هیچ چیزی نمی تونین بهش بگین .


امروز روسها برای منافع خودشون دارن به زور وارد اوکراین می شن . کاری که توی این سده اخیر بارها و بارها علیه کشورهای دیگه انجام دادن . علیه ایران ، علیه لهستان ، علیه چکسلواکی ، علیه . . . این کار خوبیه ؟ چون طرف دیگه دعوا آمریکا و اتحادیه اروپاست ؟ نباید بعضی ها عاقل بشن ؟ آخه حمله و تجاوز روسها به یه کشور مستقل دیگه ذوق کردن داره حاج حسین آقا ؟!!



                                      



نظرات 4 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:43

فعلا منفعت برا بعضی ها تخریب اروپا و آمریکا و تعریف تمجید از روسیه ست و اهمیت نمی دن که این کارشون چی به سر مردم و آینده مملکت میاره

از نطر اونا مردم فقط ... هستند !

ترمه سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 14:45

حرف های شما وقتی درسته که وقتی میگیم دوست و دشمن "ما" یا سود و زیان "ما"، "ما" معنی "مردم ایران" رو داشته باشه. متاسفانه برای این افراد "ما" به معنی "خودی ها"ست. با "خودی ها" هم که آشنا هستید؟

واقعا به نکته خوبی اشاره کردی . مای من با مای اون فرق فوکوله !!

بولوت سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:54 http://maryamak.blogfa.com

تجربه نشون داده که اینجا نه با ظلم و بی عدالتی مشکل دارن نه حتی با کشتار مسلمونا. چند سال پیش دولت چین داشت پدر مسلموناش رو در میآورد انقدر ریلکس بودن اینا که تو اخبارم پخش نمیکرد. بعد تو فلسطین ترقه در بشه صدر اخباره. سیاست سکوت و تایید برا وقتی که به ظاهر منافع تامینه و داد و بیداد برای وقتای دیگه.
البته خب اصل سیاست یه همچین چیزیه. ولی منافع باید به درستی مشخص بشه. کاری که اینجا درست انجام نمیشه. سر لجبازی با گرگ با شغال دوستی میکنن.

همه کامنتت عالیه و لایک

افسانه پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:51

رگبار جان, برادر من
برات نوشته بودم که صبحها چای یا کافه صبح را در کافه شما میخورم.مراقب باش که این کافه دوباره بسته نشه. حتی شده بخاطر کافه صبحگاهی من.
این مطالب را بهتر نیست تو ادامه مطلب بگذاری؟
در مورد پستت هم سیاست بسته به کشورها حالا کمی بیشتر یا کمتر همه جا بی پدر و مادر.
همین

مرسی افسانه حان که یادآوری کردی . البته من دقت زیاد می کنم که آسته برم آسته بیام ولی بی خاصیت هم نمی تونم کامل بنویسم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد