کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

جواد آقای ظریف در هوملند


من از اون قسم آدمایی مثل جناب دکتر عباسی نیستم که معتقد به تئوری توطئه اند و هرچیزی و هر کاری رو ربطش می دن به نقشه از پیش تعیین شده یه گروه مجهول الهویه مثلا فراماسون که دارن برای بند بند دنیا تصمیم گیری می کنند . اما به این معتقدم که طبیعتا افرادی که توی این دنیا می خوان سری تو سرها دربیارن بر خلاف ما که همه اش نوک دماغمون رو می بینیم ، برای کارهاشون برنامه ریزی های دراز مدت می کنن و سعی می کنن با ابزارهایی که در دست دارن روی متغیرهای اطرافشون تاثیری بذارن که به نفع اونها کار بشه . یکی از این ابزارهای در دسترس مدیوم سریالهای تلویزیونیه .


ماها وقتی می خوایم چیزی رو بگیم این قده مستقیم به طرف می گیم که مخاطب اصلا فراری میشه . چه روی منبرامون چه توی فیلمها و سریالهامون . اما آمریکایی ها دقیقا عکس ما عمل می کنند و این قده سریالهاشون رو خوب و نامبر وان می دن بیرون که شما وقتی کل یه سیزین تموم میشه تازه می فهمی فلان نکته الان برات خوب و مطلوب شده یا نه برعکسش بد و نامطلوب .


اینها چیزی رو که بخوان تاثیر گذار کنن توی یه همچین سریالهایی که مخاطب عمومی هم زیاد داره منتشر می کنن .مثلا وقتی در سال 2001 ، سریال 24 رو (سریالی که پخشش 8سال به طول انجامید ) شروع کردند و یکی از شخصیت های سریال رو رئیس جمهوری سیاهپوست که آدم مثبت و خوبی هم بود نشون دادند ،این تلقی در عده ای از آمریکایی ها پیدا شده که چه اشکالی داره که آمریکا هم رئیس جمهوری سیاه داشته باشه ؟ و 8سال بعد در سال 2009 باراک اوباما اولین رئیس جمهور سیاهپوست تاریخ آمریکا شد!


مدتی پیش من سریال امروز آمریکایی ها سرزمین مادری (Homeland )رو که خیلی هم سرو صدا کرده تماشا کردم ، هر 3 تا سیزنی که پخش شده رو . می گفتند به نوعی شبیه به 24 ساخته شده و جالبه و اینها . راستش هوملند انگشت کوچیکه 24 هم در کشش داستانی نبود . البته سریال توی سیزن اولش خوب و جوندار شروع شد و نشون از سریالی قوی رو می داد اما از وسطای سیزن 2 افت کرد و اقتاد تو یه مسیر دیگه . انگار که می خواستن سفارشی رو به سرانجام برسونن . سیزن آخرش که به نوعی برای ما ایرانیا جالب بود کلا به محتوی این می پرداخت که اسرائیل نیروگاه های اتمی ایران رو بمبارون کرده و ایران هم در انتقام توی مقر سیا بمب گذاری کرده و 300نفر شهروند بی گناه مردند و حالا سازمان سیا در تلاشه که جلوی حرکت تروریستی بعدی ایران رو بگیره و . . .


                                           

راستش بعد که سریال تموم شد به نظرم رسید دارن ذهن شهروندای آمریکایی رو آماده این می کنن که اگه ما می گیم گزینه نظامی روی میزه بی دلیل نیست ، و حتی اگه روزی روزگاری واقعا ما به ایران حمله نظامی کردیم بدونین بی دلیل هم نبوده یادتون هست که اینها چه حملاتی رو علیه ما شکل داده بودن؟


جالب بازی ای هست که تو این سریال با اسم عنصر اطلاعاتی برگشته از نظام و الان همکار با سازمان سیا می شه . اسم طرف هست جوادی که یادآور اول اسم وزیرخارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ، جواد ظریفه . حتی جایی اون جوادی توی آمریکا خودش رو Mr Zarin معرفی می کنه دقیقا یادآور Mr Zarif می باشه و حتی مثل ظریف هم ریش پرفسوری می ذاره و جاهایی از عینک استفاده می کنه !!

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
بولوت سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:44

فقط فصل اول این سریال رو دیدم. منتها این چند وقته که سر و صدا بود رو فصل سومش هی ناخودآگاه آدم میره سمت این که یه هدف جدیتر پشت نشون دادن این چیزاس!
البته فکر میکنم اگه وضعیت حاد بشه اینا کوتاه میان. به نظر من ... زرنگتر از اونن که به راحتی ....به دست آوردن رو از دست بدن.

خب البته این دید ماهاست که این وریم .برای اون وریا موضوع جور دیگه ای نمایش داده میشه

nayyere سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:05 http://salimi.blogfa.com/

ندیدم سریال رو
ولی به اینکه اینها کارشون رو خوب بلدن و میدونن چی به خورد مخاطب بدن ایمان دارم!

فریده چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:35

سلام مدتهاست خواننده خاموش شما هستم بسیار خوب و ظریف می نویسید امروز با این پست جالب تصمیم گرفتم برایتان چندنکته ای بنویسم اولا آفرین به هوش بالای شما که درست حدس زدید و ثانیا کاش این مطلب یه طوری به گوش مسئولین برسد که انها برای ما برنامه بلند مدت دارندو قضیه خیلی فراتر از انرژی هسته ای و تحریم و .. است و ای کاش دیگر برای مردم ما که می فهمیدند دشمنی امریکابا این مذاکرات و لبخندبهم زدن و دور یک میز نشستن و قهوه خوردن کم نمیشود

فریده عزیز مرسی که این قلم رو به محبت نواختی و لطفت مزید اما اگه اجازه بدی درباره جملات آخرت چیزی بگم .
قبول دارم که این حقیقتا ساده لوحیه که کسی فکر کنه آمریکا دلش برای ملت ما سوخته و دوست واقعی ماست همون طور که ساده لوحیه که کسی فکر کنه که روسیه دوست ماست یا چین یا هند یا لبنان یا سوریه یا هر کشوردیگه ای . ما توی دنیا دوست و دشمن دائمی نداریم فریده عزیز منافع دائمی داریم .
شما بالاخره باید با کشورهای دنیا تعامل داشته باشی نمیشه دورخودمون دیوار بکشیم و یا دعوا کنیم ! باید همین مذاکرات باشه و قوه بخوریم و لبخند بزنیم و سعی کنیم منافعمون رو با خرد حفظ کنیم

حافظ کوزه شکسته چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 14:53 http://Jamewazhehha.blogfa.com

سلام؛
آقا یعنی چی؟ چرا همه ش باید کارای سخت رو ما دانشجو ها انجام بدیم. خسته شدم از بس سریال دیدم که توطئه های بعضی جهان خوارا رو خنثی کنیم! فرار از زندان.اسپارتاکوس. لاست. 24. اکنون هم دارم خاطرات یک خون آشام می بینم!!
پروژه بعدیم بعد از اصیل ها(اورجینال؟) و نیکیتا؛ همین سرزمین مادری خواهد بود تا اصرار ماسونی ش رو کشف کنم!
ولی هیچی مثل World War Z 2013 باحال نبودش ها! همه دنیا رو زامبی ها گرفته بودن الا اسرائیل! که اونم با سرو صدای یه عده ای، تسخیر شد! خدایا آخر و عاقبلت ما به خیر می شه؟

اره اون زامبیا که ریختن تو اسرائیل رو یادمه . همه جا خراب شده بود عین اینا که دیوار کشی کرده بودن و دیوارشون روتوجیه می کردن

فریده یکشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:59

سلام آقای رگبار
با صحبت شما کاملا موافقم( منافعمان را با خرد حفظ کنیم) ولی مشکل آنجاست که نمی دانیم در طی این مذاکرات چطور از منافعمان دفاع کنیم ؟با کدام خرد و تعقل و برنامه پیش برویم؟ سی سال است که نتوانستیم مهندسی دفاع استراتژیک را بکارببندیم تا همه مردم از این گفتگوها نفعی ببرند اگرهم تا حدودی موفق می شدیم فقط عده ای خاص بهره برده اند نه من و شمایی که جز توده مردم هستیم

خب بله این ضعفیه که وجود داره ولی راهش همون خرده هرچند دیرتر نتیجه بده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد