کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

اساتید


           


چندسالیه که این دو استاد شهیر سینمای ایران ،مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی فیلم های بدی می سازند  .


آخرین فیلم خوب مهرجویی درخت گلابی بود که 17سال قبل ساخت و بعد از اون چندین و چند فیلم ساخت که جز یکی دوتاش بقیه غیرقابل تحمل بودند . مهرجویی ای که در کارنامه سینمای اش اقلا 10 تا فیلم تاپ و درجه یک سینمای ایران رو به یادگار داره .


اخرین فیلم خوب کیمیایی هم ضیافت بود که 18سال قبل ساخت و بعد از اون چندین و چند فیلم ساخت که فوق العاده ضعیف و بی سر و ته بودند . کیمیایی ای که در کارنامه سینمایی اش اقلا 8تا فیلم تاپ و درجه یک سینمای ایران رو به یادگار داره .


راستش الان روی صحبتم با کسایی هست که بعد از هر فیلمی که این دو نفر می سازن بهشون بد و بیراه می گن و مسخره اشون می کنن . درسته که اینها سالهاست هرچی می سازن ضعیف است و در قواره اسم خودشون نبوده و من حتی شنیده ام فیلمهای آخرشون هم که تو جشنواره فجر امسال به نمایش اومده و کلی تبلیغات شده که کارهای نو و خوبی اند هم سست و ضعیف بوده اند. مثلا گویا متروپل کیمیایی بی سر و ته بوده و اشباح مهرجویی هم چفت و بست درست درمونی نداشته و همین طور و منتقدین و تماشاچی های این فیلمها که به هوای اسم این دو نفر پاشدند رفتند فیلم رو دیدند همون جا تو سالن سینما اساتید رو هو کردند و از خجالتشون دراومدن .


من خودم چندین بار از این وبلاگ ، از کیمیایی و مهرجویی خواستم که دیگه فیلم نسازند چون می بینم که فیلم به فیلم دارند کار ضعیفتری ارائه می دن و خب الان چندساله که دیگه فیلمهاشون رو نمی بینم . اما من سوالم از این دسته از آدما که به اینها می تازند اینه که مگه غیر از اینه که این دوتا تو این سالها دیگه نشونی از قدرت قدیمشون رو نداشتند و فیلم به فیلم بدتر ساختند؟ خب چه توقعی داشتین شماها ؟ انتظار داشتین یهو آسمون به زمین بیاد و زمین به آسمون بره و دوباره یه شاهکار دیگه مهرجویی وار و کیمیایی گونه ببینین؟ اگه برای عشق به نوستالوژی پامیشین میرین که اول فیلم ، تیتراژ کنه فیلم مسعود کیمیایی ، خب آدرس رو درست رفتین دیگه توقع بیجا چیه آخه ؟


این قده به اینها توهین نکنین . با ادبیات سخیف باهاشون حرف نزنین . حرمتشون رو نشکونین . مسخره شون نکنین .این دو کارگردان ، ستونهای سینمای ایران بودند .اونها 40سال قبل شالوده موج نوی سینمای ایران بودند و مسیر فیلمسازی رو به جایگاهی بالاتر هدایت کردند . مهرجویی گاو رو به سینمای ایران داده ، دایره مینا رو ، هامون رو ، اجاره نشین ها رو ، پری رو ، لیلا رو و کیمیایی قیصر رو به سینمای ایران داده ، گوزن ها رو ، داش آکل رو ، سرب رو و ضیافت رو . این ها فیلمهایی هستند که برای همیشه یادگار می مونند .


رفقا ، احترام استاد !


نظرات 4 + ارسال نظر
احمد شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:33

بی‌حرمتی به ساحت خوبان قشنگ نیست
باور کنید پاسخ آیینه سنگ نیست
سوگند می‌خورم به مرام پرندگان
در عرف ما سزای پریدن تفنگ نیست
با برگ گل نوشته به دیوار باغ ما
وقتی بیا که حوصلة غنچه تنگ نیست
در کارگاه رنگرزانِ دیار ما
رنگی برای پوشش آثار ننگ نیست
از بردگی مقام بلالی گرفته‌اند
در مکتبی که عزّت انسان به رنگ نیست
دارد بهار می‌گذرد با شتاب عمر
فکری کنید فرصت پلکی درنگ نیست
وقتی که عاشقانه بنوشی پیاله را
فرقی میان طعم شراب و شرنگ نیست
تنها یکی به قلّه تاریخ می‌رسد
هر مرد پا شکسته که تیمور لنگ نیست

nasrin شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:28

میگن شیر که پیر میشه خنده زاره....
اما خداییش هم مردم هم حق دارنا
آقا خداحافظى در اوج رو براى همچین وقتایى گذاشتن خوب

من با نظر شما مخالف نپیستم . اینها باید همون موقع ها کنار می کشیدند ولی مردم هم نباید این جوری پرده دری کنن

بولوت شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 14:31 http://maryamak.blogfa.com

اینا شدن مثل اون شاگرد زرنگایی که همیه بیست گرفتن الان 15 گرفتنشون داد و هوار داره. ولی همزمان با اینا یه شاگرد متوسط که 15 میگیری خیلی عادی برخورد میشه باهاش. حتی که شاگرد ضعیف 15 بگیره که دست و جیغ و هورا هم داره.
بعدم شما مگه با تئوری غر میزنم پس هستم آشنایی ندارید؟
این تئوری به فعالیت های دیگه ای مثل گیر میدم پس هستم. فحش میدم پس هستم. دری وری میگم پس هستم. چرت و پرت میگم پس هستم. هر چی دلم خواستم میگم پس هستم، هم گسترش پیدا میکنه.

اینا تئوری های روانشناسانه بود دیگه ؟!
اما از شوخی گذشته فیلمهای امروزه این ها 15 هم نیست من که با ارفاق بهشون 8 می دم

nayyere شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 22:01 http://salimi.blogfa.com/

راستش فیلمهای آخری شون رو ندیدم. فکر کنم ارزش وقت گذاشتن نداشت
ولی در کل هر هنرمند و استادی برای زنده موندن و کار خوب تحویل دادن باید مدام یاد بگیره و زجمت بکشه
ظاهرا این حضرات فکر میکنن همه چی رو بلدن و نیاز به آموزش جدیدو به روز شدن ندارن
نتیجه هم همین میشه که می بینیم.

خب من که مخالف نظرت نیستم ولی حرف من اینه که ماها باید به احترام گذشته پر افتخارشون مسخره شون نکنیم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد