کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

ملکه برفی بی سانسور



یکی از دلایلی که باعث میشه من یه فیلمی رو تماشا کنم اینه که تو جشنواره ها جایزه گرفته باشه ، این جدا از نقد و بررسی ای هست که روی فیلم ها می شه و امتیازی که در IMDb به فیلمها داده می شه . مثلا برای اسکار و گلدن گلوب اهمیت ویژه ای قائلم و می دونم فیلمهایی که نامزد و برنده میشن قابل دیدن هستند که مثلا میشن حدود 20 یا 25 فیلم . می دونین که فقط توی آمریکا سالی حدود 900 فیلم سینمایی ساخته میشه و طبیعتا خیلی هاشون به درد جرز لای دیوار می خورن و ارزش 10 دقیقه دیدن هم ندارن ولی خب معمولا اسکاری ها فیلمهایی هستن که میشه تماشاشون کرد و احیانا لذت برد . 


                                                           


خب تو گلدن گلوب امسال جایزه بهترین انیمیشن 2013 تعلق گرفت به یخ زده Frozen))که اقتباسی از قصه ملکه برفی هانس کریستین اندرسن بود . چند روز قبل که دیدم دی وی دی کارتون این جا هم اومده و دوبله شده و حاضر و آماده در انتظار دیدن ماست . من هم زودی گرفتم وبردم خونه تا 4تایی بشینیم تماشاش کنیم . الان دیگه دانیال هم یه پای ثابت کارتون دیدن هست . واقعا کارتون قشنگی بود و دوبله خیلی خوبی هم شده بود و مخصوصا از دوبلور نقش آنا (خواهر ملکه) و نقش آدم برفی رو خیلی خوشم اومد (کسی نمی دونه اسماشون چیه؟)  چند تا ترانه داشت که سعی کرده بودن به فارسی برش گردونن که اون هم قابل قبول بود .


اما یه جاهایی متوجه شدم که فیلم پریده رفته جلوتر و که حدس زدم حتما سانسورش کرده بودن که خب تو این مملکت طبیعیه این کارها که داستان عشق و عاشقی داشت و حتما چند صحنه به زعم دوستان نشان ندادنی . کارتون که تموم شد و خوب لذت بردیم ، متوجه شدم یه حسی بهم میگه که یه جای کار می لنگه و داستان اون جوری که باید چفت و بستش سر هم نبود .


این بود که رفتم و این دفعه زبون اصلیش با زیرنویس فارسیش رو گیر آوردم . این نسخه قابلیت این رو هم داشت که بدون این که صحنه ای رو سانسور کنه با همون دوبله فارسی هم بتونیم ببینیم . این جا بود که متوجه شدم سانسور چه ضرباتی به پیکره این کارتون فوق العاده زده بود . ارتباط این دو خواهر خیلی قوی تر و قشنگ تر شده  بود . ارتباط آنا با اون پسر یخ فروش هم همین طور . چند ترانه زیبا و هیجان انگیز بود که یکیش رو ملکه خونده بود و یکیش رو آنا ،چند صحنه خنده دار که همه اش حذف شده بود مثل موقعی که آنا و پرنس هانس روی قایق معلق در هوا مونده بودند و چند تا دیالوگ که بی دلیل عوض شده .


من به خونه دار و بچه دارو همین طور به کسایی که هنوز کودک درونشون زنده است حتما توصیه می کنم که یخ زده رو ببینن و ترجیجا نسخه بی سانسورش رو .


راستی با سرمای امروزه روز بهمن خودمون چه می کنین؟!! تو این دمای 5- درجه تهران یخ زدین خوب؟


....


کامنت برگزیده


عطیه خانوم گفته :


سلام بر جناب کافه چی.

اتفاقا ما هم این روزها فروزن میبینیم شما چطور؟ عه! ببخشید شما هم که گفتید دیدید!
اما من همون نسخه دوبله شده رو دیدم و به قول شما به شدت حس میکنم صحنه های سانسور شده نصف هیجان و زیبایی این کارتون رو گرفته. خوووو من الان دلم نسخه اصلی خواست. خووو ما هم تهرونیم دیگه.
الان معلومه که دارم به شدت مظلوم نمایی میکنم!؟


نظرات 18 + ارسال نظر
آذر دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 http://kuchehdusti.blogfa.com

سلام از کجا نسخه بدون سانسورش رو بگیرم؟ عارفه تو کلاس زبان دیده بود. اتفاقا دیشب گفت براش گرفتم.وقتی دید خودش گفت مامان این سانسور داره

من خودم از یکی از دوستا گرفتم ولی احتمالا تو اینترنت باشه . اگر گیر نیاوردین و تهران هستین می تونم یکی هم برای شما بخرم و براتون با پیک بفرستم

سهیلا دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:33

ایکاش منم تهران بودم رگبار جان
الان افسردگی گرفتم دادا

ینی پیک تا اصفهون نمیادددد؟؟؟

برا شما هم می ذارم تو ترمینال برسونه دستتون . خوبس؟!

سهیل دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:11 http://www.parchenan.blogfa.com

سلام
مثل اینکه زمستون هم بهار نشد!!!( اشاره به چند پست قبل)

کارتون تخریبگر رو دیدی؟
محشره
درباره قهرمانهای بازیهای گیم است؟

رالف خرابش کن رو میگی ؟ اون هم عالیه . دوبله عالی ای هم داره

نیره دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:44

لاکردارها کارتن می سازن در حد تیم ملی!
متاسفانه تو ایران اصلا کارتن درست درمون نداریم
بازم دستشون دردنکنه اینا رو میسازن که ما مفتی (بدون پرداخت حق کپی رایت) کیف کنیم!

تیم ملی؟!! بگو جام جهانی
اما این کپی رایت رو خوب اومدی نیره . اصلا چی هست؟!

elena دوشنبه 14 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:41 http://elen.blogsky.com

د حتما مى بینمش ممنون از معرفى
شمال رو که برف ویران کرد
شهراى سمت غرب استان که براشون تیم مدیریت بحران تشکیل دادن و خدا کمکشون کنه.بارش برف واقعا خسارت بدى به بار اورد

آره حتما ببین کارتون روزه و مناسب برف الان
النا یادته چندوقت قبل که نوشته بودم بچه های الان برف ندارن نوشتی که ما از اول هم نداشتیم چون مازندران هیچوقت برف نمیاد ؟ بیا اینم برف اونم از نوع چندمتریش !!

عطیه سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:58 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir/

سلام بر جناب کافه چی.
اتفاقا ما هم این روزها فروزن میبینیم شما چطور؟ عه! ببخشید شما هم که گفتید دیدید!
اما من همون نسخه دوبله شده رو دیدم و به قول شما به شدت حس میکنم صحنه های سانسور شده نصف هیجان و زیبایی این کارتون رو گرفته.
خوووو من الان دلم نسخه اصلی خواست. خووو ما هم تهرونیم دیگه.
الان معلومه که دارم به شدت مظلوم نمایی میکنم؟!

عیبی نداره ای عطیه خانوم مظلوم نمایی شما اصلا معلوم نیست و شما هم غمین نباشین که اگه خواستین بفرمایین تا برای شما هم نسخه کاملش رو ارسال نمایم

آذر چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 http://kuchehdusti.blogfa.com

سلام آقای رگبار ممنون. بابت پیشنهاد محبت آمیزتون. کلا تو قضزه فیلم مشکل من فقط همین یک فیلم نیست. کلا نمیدونم فیلمهای خوب بین المللی رو بدون سانسورش رو از کجا بگیرم. اصولا کلوپی که اعتماد کنه و فیلم اگر داشته باشه بهم بفروشه رو نمی شناسم. اگر لطف کنید یه راهنمایی کنید که کلا فیلم خوب بدون سانسور بخوام از کجا پیدا کنم ممنون میشم. در مورد این کاتون هم همین طور. اگر راهی پیدا نشد مزاحم میشم. ممنون

خب دوست عزیز من از کلوپ خاصی فیلم نمی گیرم ولی معمولا الان اکثرشون این جور فیلمها رو ارائه می کنن اگه مشتری دائمشون باشین . کنار بعضی خیابون ها هم دیدم که دستفروشها میدن که اونها قابل اعتماد نیستن چون معلوم نیست چی رو دارین می خرین .
ولی اگه نتونستین به من بگین من خوشحال می شم که کمکی کرده باشم

حافظ کوزه شکسته یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:52 http://jamewazhehha.blogfa.com

سلام؛
بنده هم دستی در اتش برنامه کودک عه چیز ببخشید انیمیشن دارم!
از وقتی کامپیوترم شهید شده(مادر بردش خرابه)مجبورم به گیرنده دیجیتال فلش بزنم و فیلم ببینم. زیر نویس رو خوب نشون نمی ده بیشتر مواقع بیخیال فیلم می شم. کار من اینجا رسیده که مجبورم فیلم و انیمیشن دوبله ببینم! اونم از رسانه "ملی"
این عزیزان زحمت کش دستشون به سانسور عادت کرده!به فیلمای خودشون هم رحم نمی کنن، فیلم های بلاد کفر که جای خود داره. اصلاً بعد از دوبله یه محصول جدید تولید می شه!!


راست می گی مثل خیلی اوقات اونی که معشوقه طرف بوده می شه خواهرش !

فرشته سه‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 01:28

خب چرا توسایتت آپلودش نمیکنی دوستم؟؟!

خب متاسفانه مقدور نیست . سرعت کم اینترنت و 1000 گرفتاری

آرمین چهارشنبه 30 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:11

من به انیمیشن علاقه زیادی دارم و مطالعات و بررسی هاییم درباره ساخت انیمیشن داشتم .
برای اون دوستانی که دلشون میخواد ما هم تو کشورمون چنین انیمیشن هایی بسازیم فقط چند تا نکته میگم تا خودشون قضاوت کنن.
1- هزینه ی ساخت انیمیشن فروزن چیزی در حدود 150 میلیون دلار بوده ( حدود 400 میلیارد تومان ) در حالی که انیمیشن تهران 1500 که پر خرج ترین انیمیشن ایران بوده با 5 میلیارد درستش کردن
2- برای ساخت یه انیمیشن سینمایی 2 تا 4 سال زمان لازمه .
اونم با کامپیوتر های بسیار قوی برای رندر کردن .
3- هر سال هزاران فیلم انیمیشن .در کشورهای مختلف ساخته میشه (از جهان اول گرفته تا جهان آخر )که به قول دوستان بیشترش بدرد لایه جرز میخوره. خود شما در سال چند تا انیمیشن خوب میتونی گیر بیاری که مال دیزنی و پیکسار نباشن
4- در آمدی که دیزنی از ساخت فروزن بدست آورده حدود 1 میلیارد دلار بوده . چیزی حدود 3000 میلیارد تومان در حالی که انیمیشن های ما حتی هزینه های خودشون رو نمیتونن برگردونن . چون مردم عزیز ما همش دنبال کپی هستن .
....
چیزای دیگه ای هم هست .
اینارو برای این نوشتم تا از این به بعد اگه یه انیمیشن ایرانی دیدیم بدونیم پشتش چه زحماتی بوده و اینکه با امکاناتی در حد یک صدم دیزنی چه کارهای قابل قبولی رو ارائه میدن و اینکه اگه حتی از انیمیشنش خوشمون هم نیومد .حد اقل برای کمک به پیشرفت کارهای بعدی 3000 تومان ناقابل هزینه کنیم .

واقعا مرسی آرمین از این اطلاعات واقعا خوب و نویی که برای من یکی که تازه بود .
منم اتفاقا برای تهران 1500 رفتم فقط هم برای حمایت از این حرکت نو گرچه داستان ضعیفی رو دستمایه کرده بود . اما با این وجود موافق حمایت داخلی هستم .
باز هم از این کامنت عالیت ممنونم

ایلین دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 15:57

خیلی خوب بود عزیز دلم

leily دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:31

سارینا چهارشنبه 4 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 01:02

عالیه فقط چرا دانلودشو نذاشتید

سارا یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 20:46 http://toopepor.persianblog.ir

عجب جای جالبیه اینجا...
می خواستم به اون آذر خانم اصفهانی بگم که تو چهارباغ بالا یه پاساژی هست به اسم کاویان که توش یه سی دی فروشی هست و همه نوع کارتون با نازلترین قیمت!! و کیفیت خوب می فروشه...اگه این مطلب رو خوندین و دلتون خواست یه سری بهش بزنین...
دیدگاهتون جالب بود برام آقای کافه چی...در واقع نظر من اینه که در مقام مقایسه،نکات آموزنده ی این انیمیشن به وضوح برتری کمی و کیفی داره به اون چیزی که بهش میگن بدآموزی...به نظرم سانسور بی مورد فقط مخاطب رو بدبین می کنه،اونم تو شرایطی که همه به همه جور وسایل ارتباطی دسترسی دارن

دقیقا سانسورای الکی که معلومعه کار چندتا آدم عقب افتاده است

ناشناس شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 19:05

بدک نبود

نرگس پنج‌شنبه 10 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 22:48 http://nhnhkks

سلام
من ارزومه که ملکه رمببینم

ایشالا به آروزت می رسی

یاسمن سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 20:12

من بدون سانسورش رو دارم خیلی جالبه

دقیقا !

ستایش یکشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 16:39

ملکه برفی ۴ رو کاملش رو ارسال کنین نمیدونم چرا الکی سانسور میکنن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد