کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

اقتدار فرهنگی


 

خوشم میاد که اصرار بیش از حد مقامات حکومتی ایران برای روسری سرکردن همه نسوان، داخلی و خارجی نداره و مساوات بین همه رعایت میشه . یعنی از بچه 9ساله تا پیرزن 90 ساله ، از تبعیات ایرانی تا بیگانه، همه ملزم اند که این تیکه پارچه رو بندازن روی موهای داشته و نداشتشون .اینم شده برای این ها یه پرچم که باید همه جا بالاش بگیرن . حتما خبر دارین که بالاخره و پس از 8سال انزوای بین المللی ،ماه قبل اولین مقام بلندپایه اروپایی که خانوم وزیر خارجه ایتالیا ، اما بونینو بود ،برای یه دیدار رسمی وارد ایران شد و با مقامات کشورمون گفتگو  کرد .


نکته بامزه ای که امروز از قول مدیرتشریفات وزارت خارجه شنیده شده این بوده که وقتی هواپیمای خانوم وزیر ایتالیایی به تهران نشسته بود و بهش می گن که باید روسری سر کنین بعد از هواپیما پیاده شین این خانوم بنده خدا که دوره جنگ جهانی دوم دنیا اومده و الان هم 70سال رو شیرین داره قاط می زنه و می گه چطور شماها میان ایتالیا تو ضیافتای ما که مشروب سرو میشه بی احترامی می کنین و شرکت نمی کنین؟ من هم حاضر نیستم تن به این محدودیت شما بدم .


نه این که طرف سن مادربزرگ آقای مدیر رو هم داشته مدیر می مونه چی کار کنه و خلاصه یه مدتی کش و واکش بوده که بالاخره زنگ می زنه به وزیر که همون جوادآقای خودمون باشه که چه کنیم این ضعیفه به هیچ وجه زیر بار نمی ره و این جوری بیاد بیرون ، سه سوته گشت ارشاد جلبش می کنه که ! که آقاجواد بهش می گه دیگه چاره ای نیست بگو سرش کنه که آش کشک خالشه و بخوره پاشه و نخوره پاشه ،میخواست پانشه بیاد ایران .


که روایته که گویا خانوم وزیر تازه این جاست که می فهمه کجا اومده و فی الفور روسری گل گلی ای که براش آورده بودن می اندازه رو موهای بورش و از پله ها وارد خاک ایران می شه .


                      

                                خانوم وزیر قبل از ارشاد                                                                         خانوم وزیر بعد از ارشاد 



نظرات 10 + ارسال نظر
شیرین چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:02

خیلی از خانم Emma Bonino خوشم میاد و براش احترام زیادی قائلم، همیشه در مبارزه برای حقوق بشر در خط اوله. سال 2013 خیلی دوست داشتم بعنوان رییس جمهور انتخاب می شد و اتفاقا طرفدارانش هم خیلی زیاد بودند بین سناتورها، حیف که بازیهای حزبی اجازه ندادند. فکر کنید ... این بنده خدا از فعالان و سیاستمداران جناح چپه و احتمالا کمونیست سابق، با لچک اجباری روی سرش احتمالا حالت تهوع داشته!!

ممنون از این اطلاعت خوبت . اصلا نمی شناختمش . احتمالا بعد از این ماجرا دید دیگه ای نسبت به حقوق بشر پیدا کرده !

ترمه چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:39

1. بد نیست که در اینجا یادی بشه از رئیس جمهور سابق که در نهاد ریاست جمهوری در ایران با یک خانم خبرنگار اسپانیایی مصاحبه ای داشت. در اون مصاحبه خانم خبرنگار به آرامی روسری رو کنار زد و با هیچ واکنشی مواجه نشد
لینک خبرش با عکس:
http://alef.ir/vdchmknw.23n6idftt2.html?98425
2. وزیر خارجه ی ایتالیا سوال درستی مطرح کرده. خوبه که جمهوری اسلامی با این همه ادعا به این سوال ساده پاسخ منطقی بده. البته سال هاست این سوال ما بی جواب مونده که حکومت ایران با حجاب اجباری با چه رویی به قانون ممنوعیت حجاب در دانشگاه های بعضی کشورها اعتراض داره؟

چه لینک مفید و جالبی ! من اصلا اون رو ندیده بودم .
جمهوری اسلامی می گه که این یعنی این که ما قانونمون الهیه ولی قانون اون ها رو بشر جایزالخطا تصویب کرده

nayyere چهارشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 14:53 http://salimi.blogfa.com/

والا تا جایی که من میدونم طبق شرع برای پیرزنها اصلا مراعات حجاب واجب نیست
آخه کی میخواد به این ننه پیرزن نگاه بکنه والا!!!

آره ولی همین شرع هم رعایت نمیشه

شیرین جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:12

رگبار عزیز یاد نکته ای افتادم، و آن بی ادبی دیپلماتیک حکومت است که محدود به فقط این مورد نیست. بماند که انگار نوبرش را آورده اند و تنها کشور اسلامی دنیا هستند. حقیقتش ... ایران بعنوان عمل کننده به اسلام نزد خیلی از مسلمانان دنیا بی اعتبار و متهم به فساد و اسراف است و ایرانی هم اصلا مسلمان پیش خیلی ها به حساب نمی آید. حالا نمی دانم این بی ادبی دیپلماتیک نسبت به یک خانم سالخورده و محترم چه اعتباری میتواند غیر از به باد دادن اندک آبروی داشته، به دنبال بیاورد.
البته کلمه بی ادبی خیلی گویا نیست. فارسی هم مثل خیلی زبانهای دیگر - شامل انگلیسی هم می شود - ناقص است و کلماتش غنای زبانهای لاتین (ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی ... ) را ندارد. در ایتالیایی کلمه ای هست که خیلی دقیق رفتار جکومت ایران را توصیف میکند: Cafone! که شکلی از بی ادبی است همراه با نفهمی و با کلمه maleducato فرق دارد. آدم بی ادب را می شود ادب یاد داد ولی برای کسی که به دلایلی مثل خود بزرگ بینی، بی شعوری ... غیر قابل تغییر است cafone کاملا برازنده است. اسم مطلب را گذاشته اید اقتدار فرهنگی، با اجازه من می خوانم بی شعوری فرهنگی!

اتفاقا الان بعد از دولت روحانی آداب دیپلماتیک بهتر داره رعایت میشه اگرچه هنوز تا زبون مرسوم رایج جهان فاصله زیاده

نیره شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 12:26

در ادامه حرف شیرین باید بگم طبق قانون شرع، حجاب به دختران نابالغ، پیرزنها، کنیزها و اهل کتاب واجب نیست
والا من نمیدونم اینها با چه استدلالی اهل کتاب رو چه ایرانی باشه چه توریست مجبور به رعایت حجاب میکنن!
ایران تنها کشوریه که حجاب توش اجباریه!!!

واقعا ؟ من فکر می کردم تو عربستان هم اجباریه

nasrin شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:24

آقا این خارجى ها با روسرى هم قشنگن،توجه کردین؟

نیره شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 15:01

تو عربستان فقط در بلدین (مکه و مدینه) اجباریه
هرکی دلش نخواد حجاب داشته باشه میره ریاض یا شهرهای دیگه.
به هرحال حتی توی مسجدالنبی و مسجدالحرام هم به حجاب کسی گیر نمیدن! از این تذکرهایی که در ایران مرسومه اونجا نیست.

پس تو عجب کشور تکی داریم می زی ایم نیره خانوم !

نیره یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:20

این تصویر منو یاد این شعار می اندازه:
اسلام پیروز است
شرق و غرب نابود است!

Maman Falco سه‌شنبه 8 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 11:56

با شیرین در مورد عنوان این پست موافقم.
نمیخوام وارد مباهس " بر پدر گوگل صلوات که املا درست را نمیده" فمینیستی بشم اما شما کاملا با دید جنسیتی این پست را نوشتید و اگر حتی به نظر خودتون طنز هم بوده باشه برای من فقط تلخی هست.
اگر شرایط اقتصای خراب ایتالیا نبود هیچ شکی ندارم که این خانم بلافاصله به ایتالیا برمیگشت و از دید خودش تن به تحقیر نمیداد.
تحقیر چون از نظر خیلی از زنان آزاده و فمینیست به خصوص غربی این تکه لچک نشان از تحقیر و فرودستی زنان داره.

برای اقتدار بیشتر این فرهنگ هم پیشنهاد میکنم آقایون هم مجبور و موظف به گذاشتن عبا و عمامه باشند, بعد بشینیم دور هم و از اقتدار حرف بزنیم. چه طنز زیبایی هم میشه ...
تا زمانی که آقایون قانون گذار برای خانومها قانون تعیین میکنند متاسفانه شرایط همینه.

برای ان دوست عزیزی که سن و سال این خانم را به مسخره گرفته بود دوست داشتم بگم کاشکی حد اقل یک سوم جوانان هم توانایی ها و سواد و جربزه این خانم را داشتند و یا حتی سعی میکردند که به بخشی از مهارت های این خانم برسند. باور کنید دنیا خیلی مکان بهتری برای زندگی میشد...

البته که این طنز بود افسانه عزیز ولی این رو درک کردم که به خاطر فشاری رو در این کشور روی زنان هست و شما هم ازش بی بهره نموندین حساس تر هستین و این مطلب اذیتت کرده که متاسفم واقعا . حوزه طنز البته همینه همیشه این طوری پیش میاد که عده ای براشون ناراحت کننده میشه و عده ای هم می پسندنش .
اما اون خانوم و هر کسی دگه ای هم بوده به هر حال سیاستمدار هستند و اکثر اوقات طوری رفتار می کنند که منویات شخصی خودشون در کاروشن خللی ایجاد نکنه که الیته لازمه دشتن اون شغل هم همینه و چندان گمان نکنم به خاطر این بوده مجبور بوده تحقیری رو تحمل کنه .
عبارت اقتدار فرهنگی هم خب جمع ضدین بود در موقعیت به وجود اومده و امیدوارم درکش کنید . اما عبا و عمامه رو هستم و حال هم می ده گمونم

حافظ کوزه شکسته پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:13 http://Jamewazhehha.blogfa.com

سلام؛
هزار الله اکبر به این حماسه...
وزیر هست که هست؛ چه معنی می ده با این سر وض بیاد تو خیاباون؟ اصلاً شوهرش در جریان بود که اومده؟

هزار الله اکبر به این حماسه...
من فقفط می تونم همین رو تکرار کنم اونم سه بار

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد