کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کارخانه بابک زنجانی سازی


همون طور که همتون می دونین بابک زنجانی رو ده روز قبل به جرم پس ندادن 2میلیارد دلار دولت گرفتن و انداختن توی بازداشتگاه اوین . همون طور هم که می دونین سرضرب جوکاش در اومد که وقتی بابک زنجانی وارد اوین شده گفته کل اوین چند؟! وقتی هم اون جا افتاد، مقاماتی از این طرف و اون طرف ،پز دادند که دیدین ما چقده در مبارزه با مفاسد جدی هستیم و هیشکی نمی تونه پول بیت المال رو بخوره و از این جور من آنم که رستم بود پهلوان ها از خودشون در کردن . خیلی از مطبوعات و رسانه ها رو هم دیدم که پرونده درست کردن که جرثومه فساد رو گرفتن و خوب کردن گرفتن و از این جور گفت و گوها .

                                   


نمی دونم یادتونه یا نه من 3 ماه قبل در نوشته ای درباره بابک زنجانی آورده بودم که بابک زنجانی یه آدمیه مثل همه آدمهایی که ما هر روز می بینیم . اون هم مثل بقیه ما از پول خوشش میاد فقط فرقش اینه که برای به دست آوردن پول خیلی بیشتر زحمت کشیده و دست و پا زده . ( متن کاملش رو این جا بخونین )


یادمه سالها قبل ، حدود 18سال پیش ، یه اختلاسی سرو صداش دراومد که ارزشش 123میلیارد تومن بود و خیلی خیلی نقل محافل شده بود و حتی یکی از اون عوامل رو گرفتن دارش هم زدند و که ملت بترسن و سراغ این جور چیزای خطرناک نرن اما از اون زمان به بعد مضنه فساد اقتصادی همچین یه نمه کشیده بالا و سالی حداقل دو سه تا دونه درشتش در حد چندین هزار میلیارد تومن ،تو افکار عمومی رو نمایی میشن . امثال شهرام جزایری و مه آفرید خسروی و .... و حالا هم بابک زنجانی ویترین این فسادهای اقتصادی اند و همه می دونن که اینها مشت نمونه خروارند و خیلی از مختلسین و مفسدین اقتصادی اصلی برا خودشون راست راست دارن راه می رن.


اما این چه حکایتیه که بعد از این همه به اصطلاح بگیر و ببندها و دورشو کور شو ها نسل این گونه موجودات نه تنها منقرض نشده که بلکه مثل موش زاد و ولد کرده و تصاعدی بالاتر هم میره ؟ این به ما نمیگه که راه رو دارن غلط می رن ؟ راهنمای راست می زنن و به چپ می پیچن؟ خب مشکل چیه ؟


به نظر من کم سواد ، دلیلش که مشخصه . سیستم اقتصادی مملکت ما از سرتا پا آلوده و سوراخ سوراخه . امکان نداره ، این رو حاضرم دوباره بگم ، امکان نداره که شما یه فعال اقتصادی باشی ( یعنی کسی که داره کاری می کنه و پول درمیاره که می تونه کار آزاد داشته باشه یا دولتی ، برای خودش کار داشته باشه یا کارمند جایی باشه ) و از یه حد متوسط بالاتر رفته باشی و دامنت آلوده نشده باشه . این رو من حداقل تو این 17سالی که دارم کار می کنم به چشم ندیدم که کسی سالم سالم بتونه پول خوبی دربیاره .


جتما حق و ناحق کرده ، حتما زد و بند کرده ، حتما رشوه داده ، حتما از رانت اطلاعاتی استفاده کرده ، حتما پستی رو با عقب انداختن

کسای دیگه به دست آورده ، حتما . . . . نمی خوام بگم که اون آدم لزوما آدم بدیه ها . نه این طوری نیست . اون آدم می تونه مجموعا خیلی هم آدم خوبی باشه . مهربون باشه ، دست به خیر داشته باشه ، لوطی باشه ، فرهنگی باشه و خیلی صفات مثبت دیگه داشته باشه ولی خواسته رشد کنه و خورده به دست آندازیهای که این سیستم فاسد اقتصادی براش به موجود آورده . شاید چندین بار هم تلاش کرده عبور کنه ولی عادی نتونسته چون این سیستم مبناش بر اینه که از در نباید وارد شد بلکه پنجره برا وروده و برای ورود از پنجره که کسی هم نبینه باید پول چایی اون بابا ها برسه . این کار رو اگه نکنه می شه مثل خیل اعظم  ملت که زیر خط فقر دارن زندگی می کنن و همیشه هشتشون گرو نهشونه .


بله رفقای من . زنجانی و زنجانی ها بودند و هستندو خواهند بود تا وقتی این سیستم ناسالم اقتصادی ما پا برجاست . امثال اون زیادند فقط ریز و درشت دارند . گر حکم شود که مست گیرند ... در شهر هر آنکه هست گیرند !


....


کامنت برگزیده



نیره گفته : یادمه جلال یه جایی گفته بود اگه نخوای با چرخ دنده های یه ماشین بچرخی له ت میکنن.



 

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
نیره دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:34

یادمه جلال یه جایی گفته بود اگه نخوای با چرخ دنده های یه ماشین بچرخی له ت میکنن...

درسته خب .
حتی اگه جلال هم نگفته بود درست بود واقعا . شنای در خلاف جهت رودخونه هم تعبیر دیگه اییه

شیرین دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:47 http://ladolcevia.blogfa.com

بله رگبار عزیز، هر دم از این باغ بری می رسد...!
راستی چه حرف گوش کن هستید ها
یک خبر خوش هم بهتون بدم که دیشب سریال مورد علاقه تون در گلدن گلوب جزو برندگان بود

هر دم ؟ همیشه!
خب این حرف گوش کنی رو به تله پاتی هم تعبیر کنین شیرین عزیز .
بله امروز خبرهاش رو خوندم . حقش بود جایزه . حقش بود

Afsane سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:42

Fekr konam in matn ra khundid amma baz linkesh ra ham migzaram.
Birabt be post shoma nist.

http://www.bbc.co.uk/persian/blogs/2014/01/140104_l44_nazeran_zanjani_financier.shtml

نه این رو نخونده بودم ولی جالب بود همآوایی فکری بود .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد