کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

گر صبر کنی . . .



نمی دونم ما ملت چرا این قده عجولیم به خدا؟ یعنی دلمون می خواد که با یه بشکن مشکلات 30 ساله مون با آمریکا به طرفه العینی رفع و رجوع بشه ، همه تحریمها برداشته بشه و دیگه گیر و گرفتاری ای با اونها نداشته باشیم . خب خواهر من ، برادر من این که نشدنیه .


اومدم سر کار ، یکی از همکارا میگه شنیدی می خواد جنگ بشه ؟!! من هم از همه جا بی خبر . اومدم خبرها رو خوندم دیدم که بله آمریکایی ها در راستای همون تحریمهای قبلی اسم چند شرکت و نهاد رو به بلک لیستشون اضافه کردند و هیات کارشناسی ایرانی هم پاشده از مجلس اومده بیرون و برگشته ایران . حالا چجوری این همکار ما وصلش کرده به جنگ ، خدا عالمه !


ببینین ، چیزی که ماها تو این مذاکرات بهش توجه نمی کنیم یکی پیشنیه روابط ما با اونا و دیگری جغرافیای شرایط در ایران و در آمریکاست . ما ظاهرا اقلا 30ساله که به عنوان عمل واجب کفایی در همه مراسممون مرگ بر آمریکا سر دادیم و پرچمشون رو که براشون مقدسه سوزوندیم ،بارها خواستیم که بمیرند و منافعشون رو تو منطقه تهدید کردیم . اون ها هم کوتاهی نکردند و در جبرانش تحریم کردن و هواپیمای مسافری ما رو زندند و به رقبای ما کمک رسوندن . حالا این که مرغ اول بوده یا تخم مرغ رو کار ندارم . این که اون دخالت کرده یا ما انگولکش هم کردیم کار ندارم ولی این شرایطی بوده که بین ما حاکم بوده . نبوده ؟


دوم این که باید بدونیم همون طور که در ایران امثال حسین شریعتمداری هستند که مخالف رابطه با آمریکا هستند و هر روز یه تیتر ضد آمریکایی رو زینت بخش روزنامه اشون می کنند و پشتوانه قدرتی و مالی فراوونی هم دارند ،در آمریکا هم امثال مک کین و کمیته روابط عمومی اسرائیل به نام آیپک از قدرتمندترین سازمانهای لابی در آمریکاهستند که به شدت مخالف رابطه صلح آمیز با ما هستند . آدمایی تو این گروه هستند که معتقدند تنها راه مقابله با ایران انداختن یه بمب اتم روی تهرانه و بس !! برای کسایی که آیپک رو نمی شناسن باید بگم که در اهمیتش همین بس که همیشه در کنفرانس سالانه شان در واشنگتن ،نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا و شماری از بلندپایه ترین سناتورها و سیاستمدارها سخنرانی می کنند .


خب کار روحانی و اوباما این وسط واقعا واقعا سخته ، راضی نگهداشتن این دو گروه تندرو کار آسونیه ؟ درباره این مصداقهای تحریمهای اخیر باید بگم که چندان مهم نیستند و مانوری اند از سوی تیم اوباما برای راضی نگه داشتن تندروهای خودشون . از این طرف هم خیالم راحته که تیم روحانی خوب و حرفه ای تو این زمینه داره جلو می ره و حمایت بالاترین مقام رو هم فعلا داره .


این رو یادمون باشه که انسان همیشه لزوما برای رسیدن به یه مقصد نمی تونه تو یه خط مستقیم حرکت کنه . شاید این کار در یه دشت تخت و مسطح تا حدودی عملی باشه ،اما شما برای رفتن به اون طرف یه کوهستان باید بارها و بارها از دامنه ها و یال کوه بالا بری و پایین بیای .مهم اینه که مقصدت رو فراموش نکنی .


....


کامنت برگزیده


تیراژه گفته : مشکل اینجاست که مساله در رهرو بودن و راه پیمودن نیست..مساله "مقصد" است..هر چه چالش هم هست در همین مقصد خلاصه میشه نه چگونگی رفتن.
برای خیلی ها مقصد نهایی روابط حسنه با امریکا نیست که بتونن الان با این نرمش ها کنار بیان و..
برای خیلی ها هم که یکه تازه میروند و از الان دارند جلوی پای امریکایی ها قربانی میکنند اصلا مطرح نیست که شاید ته این رابطه منفعت طلبی یکسویه ی غربی هاست
برای خیلی ها هم یک رابطه ی پایاپای دوستانه و منطقی مطرح هست که خب راه زیادی داریم تا آن.



نظرات 6 + ارسال نظر
نیره دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:28

کاملا مشخصه که یه عده ای این وسط سود میبرن. پس این رانتها رو کی میخوره؟
از طرف دیگه حیات عده ای به وجود دشمن خارجی وابسته س
براشون هم مهم نیست چی به سر مردم بدبخت میاد
مردم هم به قول امام علی مثل پشه با هر بادی این ور و اون ور میرن

دشمن خارجی توجیه کننده اینهاست

زهگذر دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:00

کاش همین بود که گفتی
ولی اگه جلوشون محکم نیایستیم با یک آبنبات ترتیبمون را می دن

خب همین هست رهگذر گرامی !
ولی اون آبنباتت بامزه بود

نیره دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:20

جوک مربوط به عکس:
اول تو قطع کن!!!

ترمه دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:26

همتم بدرقه ی راه کن ای طائر قدس
که دراز است ره مقصد و من نوسفرم

ای نسیم سحری بندگی من برسان ...که فراموش مکن وقت دعای سحرم

یه مریم جدید دوشنبه 25 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:20 http://newmaryam.blogsky.com

ممنون آقای رگبار. یکی از منطقی ترین متن هایی بود که این روزها در این مورد خوندم. متاسفانه ما، ملت و دو..لت مردان، احساسی و جوگیر و ناشکیبا هستیم که بدترین صفات ممکن در عالم سی..است همین هاست.

ممنون از التفاتت .
این احساسی بودن بیش از حد گرفتاری امروز و دیروز ما نبوده فقط که !

تیراژه سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:46 http://tirajehnote.blogfa.com/

این رو یادمون باشه که انسان همیشه لزوما برای رسیدن به یه مقصد نمی تونه تو یه خط مستقیم حرکت کنه . شاید این کار در یه دشت تخت و مسطح تا حدودی عملی باشه ،اما شما برای رفتن به اون طرف یه کوهستان باید بارها و بارها از دامنه ها و یال کوه بالا بری و پایین بیای .مهم اینه که مقصدت رو فراموش نکنی

مشکل اینجاست که مساله در رهرو بودن و راه پیمودن نیست..مساله "مقصد" است..هر چه چالش هم هست در همین مقصد خلاصه میشه نه چگونگی رفتن.
برای خیلی ها مقصد نهایی روابط حسنه با امریکا نیست که بتونن الان با این نرمش ها کنار بیان و..
برای خیلی ها هم که یکه تازه میروند و از الان دارند جلوی پای امریکایی ها قربانی میکنند اصلا مطرح نیست که شاید ته این رابطه منفعت طلبی یکسویه ی غربی هاست
برای خیلی ها هم یک رابطه ی پایاپای دوستانه و منطقی مطرح هست که خب راه زیادی داریم تا آن.

خب الیته تیراژه جان من درست متوجه نشدم شما این رابطه رو نفی کردی یا اون افراد رو ! میشه کمی بیشتر بازش کنی؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد