کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

تاخیر فاز تاریخی ما




بالاخره و به دلیلی نامعلوم نه حسن روحانی به مراسم تدفین و بزرگداشت نلسون ماندلا رفت و نه حتی هیچ یک دیگر از مقامات رده پایین تر ! در حالی که در تصاویری که از اون مراسم منتشر شده هر آدمی که برای خودش اسم و رسمی داشته اونجا حضور داشت . از کل روسای جمهور قدیم و جدید آمریکا گرفته  ، تا فرانسه و انگلیس و دانمارک . از مقامات مذهبی بلند پایه واتیکان گرفته تا دبیرکل های سازمان ملل . از حامد کرزی افغانستان گرفته تا روسای کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا .


فقط ما نبودیم و نمی دونم چرا ؟ تو این چند روز اخیر ،من و امثال من زیاد به فواید این سفر اشاره کردیم و در جاهای مختلف از روزنامه و خبرگزاری گرفته تا مصاحبه و وبلاگ ،که هیچ تاثیری نداشت که نداشت و من واقعا متاسفم .


من با این که به بسیاری از کارهای احمدی نژاد انتقاد دارم ولی فی المثل در همچین مورد مشابهی به مراسم تدفین چاوز رفت . در حالی که مقام نلسون ماندلا کجا و مقام چاوز کجا ؟ این چیزی بود که روحانی باید انجام می داد و حداقل نوعی پرستیژ برای خودش و کشورش به ارمغان می آورد .


به نظر من چیزی که هست ما ایرانی ها از بالا تا پایینمون در اتفاقات ناگهانی قادر به تصمیم گیری سریع و به موقع نیستیم و این قدر محافظه کارانه دو دو تا چهارتا می کنیم که فرصت ها مثل باد از دست میره .


اوه البته ببخشین . هجوم بی فاصله مون رو به صفحه فیس بوک مسی و فرناندا لیما و به گند کشیدن این صفحات ، رو یادم رفته بود . رفلکسمون این جا بیست بود !!


پیوست : مجموعه عکسی رو از مقامات شرکت کننده در مراسم می تونین این جا تماشا کنین .


....

کامنت برگزیده 


ترمه گفته : با اطمینان میگم قضیه تاخیر فاز و بی توجهی نیست. اصلا هم انتظار نداشتم شرکت کردن احمدی نژاد در مراسم چاوز رو به عنوان نمونه مطرح کنید! (این کجا و آن کجا!!!)
من هم دوست داشتم آقای روحانی هم به عنوان نماینده ی من و کشورم توی اون مراسم شرکت می کرد. چرا خودش دوست نداشته باشه؟ چطور ممکنه رئیس جمهور نسبت به این مراسم مهم بی توجه باشه و افتخار حضور توی این مراسم رو از دست بده؟ چه دلیلی داره؟؟؟؟؟؟
یادمه دوره ی اصلاحات و حتی تا چهار سال بعدش من یکی از کسایی بودم که خیلی به خاتمی اعتراض می کردم و گاهی اون رو مقصر می دونستم اما رخدادهای چهار سال گذشته و به خصوص انتخابات 92 بهم نشون داد که بهتره کمی هم به خرد بزرگترهای دلسوز اعتماد کنم. شرایط واقعی با چیزی که من می بینم و توقع دارم متفاوته.

نظرات 7 + ارسال نظر
الهه چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:30

غیر از این مراسم و حضور و عدم حضور اینها چیزی که توجه من و جلب کرد این بود که کسی گریه زاری نمی کرد مردم می رقصیدن و می خندیدن . به نظرم فرهنگ جالبی دارن .

والا ندیدم این مراسم رو . ولی عجیب نیست آدم برای مرگ کسی خنده و برقصه ؟!!

ترمه چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:52

آقای رگبار عزیز. با اطمینان میگم قضیه تاخیر فاز و بی توجهی نیست. اصلا هم انتظار نداشتم شرکت کردن احمدی نژاد در مراسم چاوز رو به عنوان نمونه مطرح کنید! (این کجا و آن کجا!!!)
من هم دوست داشتم آقای روحانی هم به عنوان نماینده ی من و کشورم توی اون مراسم شرکت می کرد. چرا خودش دوست نداشته باشه؟ چطور ممکنه رئیس جمهور نسبت به این مراسم مهم بی توجه باشه و افتخار حضور توی این مراسم رو از دست بده؟ چه دلیلی داره؟؟؟؟؟؟
یادمه دوره ی اصلاحات و حتی تا چهار سال بعدش من یکی از کسایی بودم که خیلی به خاتمی اعتراض می کردم و گاهی اون رو مقصر می دونستم اما رخدادهای چهار سال گذشته و به خصوص انتخابات 92 بهم نشون داد که بهتره کمی هم به خرد بزرگترهای دلسوز اعتماد کنم. شرایط واقعی با چیزی که من می بینم و توقع دارم متفاوته.
این موضوع رو همون وقت که پست گزارش صد روزه ی دولت رو نوشتید می خواستم مطرح کنم اما فکر کردم شاید بد برداشت بشه.

من با آخر کامنتت موافقم و همه اش رو تایید می کنم اما این هم هست که ما باید حق داشته باشیم نظرمون رو بگیم . نباید راه نقد رو بست .
اما همون طور که خودت هم پرسیدی چه دلیلی داره ؟؟؟؟؟ این رو باید به ما بگن . ما باید مطالبه کنیم و اونها به ما بگن

الهه چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:08

مطمئنن از مردنش خوشحال که نیستن اما فکر می کنم فرهنگشون روی جشن و پایکوبی استواره . البته من چیز زیادی ازشون نمی دونم و فقط یه سری تصاویر کوتاه خبری دیدم که دور هم حلقه زده بودن و به جای سینه زنی می خوندن و می خندیدن و می رقصیدن . لابد پشت این کار عقیده ای در مورد زندگی بعد از مرگ اون فرد وجود داره . شاید حالت بدرقه کردن داره نمی دونم .

بله شاید چیزی و فلسفه ای داشته باشه که من نوعی ازش آگاه نیستم

parisa پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 00:20

این شرکت نکردن در راستی‌ همان شرکت نکردن در مهمانی سازمان ملل و احتمال دست دادن با اوباما بود. حتما دیدید که اوباما در این مراسم با کاسترو(رائول) دست داد که در نوع خودش تاریخی‌ محسوب میشود!

آره دیدم دست دادن اون دوتا رو هیچ اتفاق خاصی هم نیافتاد . این دست دادن و ندادن هم شده برای ما گرفتاری ها

aghaye khone پنج‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:51

برای منم خیلی عجیبه و اصلاً نمی‌تونم چیزی که خانم ترمه به عنوان مسئله خرد مطرح میکنن رو هضم کنم. شاید می‌شد پذیرفت خود رئیس‌جمهور نره ولی لااقل یه فردی مثل ظریف که الآن تا این حد چهره شده هم میتونست همون کارکرد رو داشته باشه.
سیاستمداران یک کشور به عنوان نمایندگان یه کشور تو مراسمات مهم مطرح هستن.

منم همین رو می گم والا

nayyere جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:56 http://salimi.blogfa.com/

این هم شاهدی دیگر بر این ادعا که افغانی ها از ما جلوترن!

به نظر که همین میاد

ترمه شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:16

آقای رگبار این دولت با چیزی که شما انتظار دارید و من آرزو دارم متفاوته. روز 24 خرداد 92 من این رو می دونستم. با این حال ترجیح دادم پا روی دلم بذارم و اون چیزی که عقلم می گفت رو انتخاب کنم. پشیمون هم نیستم.
دلیل عدم حضور ایران در مراسم رو خانم parisa گقتن. اما انتظار نداشته باشید دولت قضیه رو با مردم مطرح کنه.
شاید بشه گفت این جمله ی رئیس جمهور سیاست کلی دولت در بیشتر مسائل داخلی هست: "ما نیاز به بردباری و صبر و تحمل داریم و باید از فضای احساسی فاصله بگیریم و بدانیم با عقلانیت و اعتدال مسائل قابل حل و فصل‌اند. "

از قضا من این دولت رو می پسندم که از مشی متعادلانه داره بهره می بره و سعی می کنه منظم باشه . این از معرفی سریع وزرا و ارائه به موقع بودجه به مجلس مشخصه .
اما اون دلیل رو نمی تونم بفهمم و بپذیرم هر کی اونجا بوده دست با اوباما نداده که . می تونستند به این وسیله جو رو مناسب تر کنن که تحریمهای دیگر بر سرا راه ایران گذاشتن سخت تر هم بشه .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد