کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

برای مادیبای عزیزم


                                               


مادیبا ، آخرین مطلبی که برایت نوشتم ، 6 ماه قبل بود که در بیمارستان بستری بودی و پزشکان ازت قطع امید کرده بودند . یاد تو کردم و مهاتما گاندی و مارتین لوترکینگ را و فیلم سازش ناپذیر Invictus  که درباره اولین روزهای ریاست جمهوریت و بخشیدن تمام سفیدهایی که تو را سالیان سال زندانی کرده بودند را به دوستان معرفی کرده بودم ، مورگان فریمن نقشت را چه قشنگ بازی کرده بود . یادت هست ؟


چه مقاوم مردی بودی تو مادیبا . این همه سال مبارزه و شکنجه و زندان ، این همه سال مسئولیت داشتن برای منادی صلح و برابری بودن چه انرژی ای از انسان می گیرد و تو با این حال 95سال ماندی و راهنمای خلق کثیری بودی مادیبا .


راستش من برای تو بسیار احترام قائل بودم ولی می دانی این احترام من به تو چه زمانی بارها و بارها بالاتر رفت ؟ وقتی که تو در اوج قدرت و محبوبیت بودی بعد از یک دوره ریاست جمهوری کنار کشیدی و خودت را وقف منادی صلح بودن و برابری انسانها کردی . نمی توانستی تا رئیس جمهور یا رهبری مادام العمر با اختیارات فراوان باشی مادیبا؟ آخر کدام آدمی را می شناسی که همه قدرت را این گونه به کناری گذارد آن گونه که تو کردی ؟ این بود که من یکی فهمیدم با آدمی سرو کار دارم  ورای دیگر آدمها .


روحت شاد و قرین آرامش نِلسون رولیهلاهلا ماندِلا !


....


کامنت برگزیده


سنجاقک گفته : روحش شاد....واقعا دوست من رگبار عزیز و سایر دوستان...کنار رفتن از قدرت در اوج قدرت ....خیلی سخته و کار هر کسی نیست....این خیلی بزرگی و مردونگی میخواد....خیلی .کاشکی یه مرد مثل این ابر مرد رو من هم میشناختم....

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
sanjaghak شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:58

سلام و روحش شاد....
واقعا دوست من رگبار عزیز و سایر دوستان...کنار رفتن از قدرت در اوج قدرت ....خیلی سخته و کار هر کسی نیست....این خیلی بزرگی و مردونگی میخواد....خیلی .کاشکی یه مرد مثل این ابر مرد رو من هم میشناختم....

واقعا خیلی بزرکی می خواست واقعا

nayyere شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 15:17 http://salimi.blogfa.com/

خدا رحمتش کنه
مثل بعضیا نبوده که بچسبن به میز!!!

و به هیچ وضع هم نشه از اون جداشون کرد !!

nayyere شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 19:50 http://salimi.blogfa.com/

برای شادی روح تازه گذشته فاتحه مع صلوات!!!

جرم شناس یکشنبه 17 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 http://elen.blogsky.com/

یکی از بهترین وکلا و حقوق دان هایی بود که بشر به خودش دید روزی که خبر فوتش رو شنیدم انگار یه میکس چند دقیقه ایی از همه ی کارهایی که این مرد در تاریخ عمرش انجام داد از ذهنم گذشت
خدایش قرین رحمتش کند

از این دید هرگز به ماندلا نکاه نکرده بودم النا . ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد