کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

دو نکته در باب بی توجهی عمومی به آلودگی هوا


این برای من واقعا سوال شده که چرا با این که همه می گوییم هوا بسیار آلوده است اما تقریبا هیچ کسی اعم از با سواد و بی سواد به این موضوع اهمیت نمی دهند و اولویت قائل نیست؟!! تا این که دیروز نظر احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت مجلس را خواندم که نکته ای را مطرح کرده بود که به نظرم جالب است .


او گفته: «بی توجهی به مسئله آلودگی هوا ناشی از دو دلیل است. اول اینکه آگاهی عمومی درباره این موضوع کم است و دوم اینکه ممکن است آگاهی وجود داشته باشد اما نسبت به آن یقین وجود ندارد .به طور مثال همه ما می دانیم که روزی خواهیم مُرد و حساب و کتابی در قیامت وجود خواهد داشت؛ اما بازهم گناه می کنیم و موجب آزار دیگران می شویم. علت این امر این است که می دانیم، اما یقین نداریم و می گوییم هنوز خیلی فرصت داریم و شاید قیامتی نباشد .اگر کسی بداند امروز آخرین روز عمرش است سبک زندگی وی بسیار تفاوت خواهد کرد


آریایی نژاد با بیان اینکه این دو موضوع درباره هم مردم و هم مسئولین صدق می کند گفت: «مسئولین از دل همین مردم بیرون می آیند. چنانکه هیچکس نمی آید سراغ نماینده مجلس و بگوید چرا هوا آلوده است و فقط برای وام و شغل به نماینده مراجعه می کنند. یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا افزایش اطلاعات و آگاهی مردم است و اینکه این آگاهی نهادینه شود و مردم یقین کنند آلودگی هوا مشکلات عدیده ای برای آنها ایجاد می کند و لذا به دنبال پیشگیری باشند.


....


کامنت برگزیده


من گفته : من فکر می کنم وضعیت محیط زیست توی ایران مثل وضعیت حقوق بشر و شاید حتی بدتر از اون سال ها زمان ببره تا راه خودش رو پیدا کنه...


نظرات 3 + ارسال نظر
نیره جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 http://salimi.blogfa.com/

از اون مهمتر توسعه حمل و نقل عمومیه
شخصا خیلی از تاکسی و مترو و بی ارتی استفاده میکنم ولی بعضی مسیرها هستن که واقعا ادم چاره ای جز ماشین بردن نداره
هانی هفته ای دو روز میره پاسداران برای تدریس. ماشین میبره. به یک دلیل خیلی ساده. مسیرش نه مترو داره نه بی ار تی. وگرنه ادم مرض نداره این همه برای بنزین هزینه کنه و در حالی که خسته و کوفته هم هست مدام حواسش به رانندگی باشه.

اون که درست . اون خیلی مهمه واقعا حمل و نقل عمومی اولین چیزینه که باعث میشه ماشین ها کمتر بیرون بیان .
البته قبول کن که آگاهی عمومی هم خیلی پایینه

بولوت جمعه 8 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:35 http://maryamak.blogfa.com/

پستتون منو یاد یه دیالوگ توی یه سریال اندخت! طرف تو علت انجام دادن یه سری رفتارای عجیبش میگفت
به همون علتی که مردم میدونن بدون اکسیژن میمیرن ولی هر روز درختای بیشتری قطع میکنن
به همون علتی که میدونن دود ماشینا بچه ها رو میکشه ولی هر روز ماشینای بیشتری میخرن
...

چند تا جمله ی اینجوری بود من این دوتا یادم مونده!

سریالی بود ه ها !!

من یکشنبه 10 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:14

من فکر می کنم وضعیت محیط زیست توی ایران مثل وضعیت حقوق بشر و شاید حتی بدتر از اون سال ها زمان ببره تا راه خودش رو پیدا کنه...

اتفاقا مثال خوبی زدی . توجه مردم به محیط زیست به شدت توجه مردم به حقوق بشره !!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد