کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

من سید نیستم



من سید نیستم . بابام هم سید نیست ، بابابزرگم هم سید نیست ، بابای بابابزرگم هم سید نیست و طبیعتا پسرم ، بنیامین ، هم سید نیست . طبیعتا من آدم گنده می دونم که سید بودن یا نبودن صفت خاصی نیست که کسی باهاش مباهات کنه یا احیانا باعث خفتش بشه .


ظاهرا نشون میده که جد اعلای اون آقا سید یا اون سیده خانوم ، حضرت علی بوده و کاری هم به این ندارم که خیلی کسای دیگه ای هم هستند که جدشون حضرت علی بوده ولی چون از سمت مادری بوده این صفت به اینها ارث نرسیده و کاری هم به این ندارم که پدران قابل توجهی از سیدهای ما ، از احترامی که سده های گذشته به اولاد پیامبر می شد بهره جویی کردن و خودشون  رو منتسب کردند به اون حضرت و یا پول دادند و موقع شناسنامه گرفتن دوره رضاشاه سیداول اسم گذاشتند .


چند روزیه که بنیامین گیر داده که من دوست دارم سید باشم . چرا اسم من سیدبنیامین نیست ؟ چرا خدا من رو سید نیافریده ؟ چرا پدر سید نیست ؟ و از این جور سوالا . حالا منم ازش پرس و جو کردم که این چه اهمیتی داره ؟ بالاخره بعضیا هستند بعضیا نیستند و همه مثل همیم پسرم و فرقی نداره مهم اینه که آدم خوبی باشیم و . . . تو کتش نمی ره که نمی ره و کلی بچه غصه داره .


حالا دلیلش چیه ؟ اینه که اولیای محترم مدرسه اش برای عیدغدیر از یه هفته قبل ،داشتن برنامه ریزی می کردن و بچه سیدای هر کلاس رو می خواستن و بهشون جایزه می دادن و بوسشون می کردند و تحوبلشون می گرفتن و باهاشون عکس یادگاری می گرفتن و کلی سیدبازی راه انداختن و دل این بچه ما رو آب کردند نامردها .


....


کامنت برگزیده


سارا گفته :
عجبا! با بچه و احساساتش چطور بازی می کند.
اینهمه دزد و قاتل، اسمهاشون اسم انبیا و امامان و حضرت زهرا و ... است. اونوقت موقع عید و تولد امامان که میشه، مثلا به بچه هایی که همون اسم رو دارند، هدیه می دهند (توی مدرسه کلی بدم میومد از این کادو دادن به خاطر اسم). سید بازی هم یه چیزی مثل همونهاست. الان هر کی سید هستش، خیالمون راحت باشه که آدم خوبیه؟!
شما به عنوان یکی از اولیا چه عکس العملی نشون دادید به این مساله؟! سال دیگه هم همین آشه آخه!

 

نظرات 16 + ارسال نظر
amine شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:35 http://www.donyayeman1.blogsky.com

والا منم سیدم ولی یادم نمیاد تا حالا تو دوران مدرسه کسی منو بخواد دفتر و ماچم کنه و بهم جایزه بده مگه اینکه صدامون می کردنو و نمره انضباطمونو کم می کردن.
نظام آموزشی جدید شده دانش آموز محور. خوچ به حالشون

اونم سید محور !

س.رشیدی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:24 http://s-rashidi.com

سلام
هی امان...
والا این سید بازی هم برای خودش ماجراییه.
نکته اینکه من خیلی رفتم بین منابع متقدم کند و کاو کردم ببینم قضیه غدیر چه ارتباطی با سید ها داره.اما هیچ مطلبی پیدا نکردم. به نظر می رسه این قضیه برساخته عده ای باشه حالا برای سودجویی یا دنیا طلبی یا چیزهای دیگر که الله اعلم!
این سید بودن که بهانه خوبی بوده همیشه برای برخی اخلاق ها و صفات!! حالام که شده برای سوزوندن دل بچه های طفلکی.
هی امان....

ارتباطش اینه مه چون جدشون به امامت انتخاب شده اینام شادن

ترمه شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:27

از صبح دارم سر این قضیه حرص می خورم. این قدر دندونام رو روی هم فشار دادم که فکر کنم الان فکم دربیاد!. من توی یه شرکت خصوصی کار می کنم. همکارام هم اکثرا تحصیل کرده در حد فوق لیسانس و دکترا هستن. خب بیشترشون هم مذهبی نیستن. یعنی کوچکترین مسائل مذهبی رو در ظاهر رعایت نمی کنن اما حالا این جماعت از صبح یه سید سید ی راه انداختن و به هم عیدی و شیرینی میدن که کسی ندونه فکر می کنه چه خبره. از جو سازی و جوگیری متنفرم. آقای رگبار خیلی عصبانیم. خیلی.

حالا شمام این قده حرص نخور ترمه جان . این چیزا تو سرشت این ملته !

دکتر پرتقالی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:08 http://dr-orange.blogfa.com

فامیلی یکی از دوستان حسینیه اما سید نیست 4 تا برادرن که هر کدوم یه فامیل دارند... این روزا به همه میگه من ازین سید چینی ها هستم.

بولوت شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:26 http://maryamak.blogfa.com/

منم همیشه وقتی روز تولد دختر پیغمبر که به زهرا و فاطمه ها جایزه میدادن دلم میسوخت. البته من دلم نمیخواست اسمم فاطمه و زهرا باشه! فقط افسوس میخوردم که اگه تو کشور مسیحی به دنیا می اومدم اون وقت روز تولد مامان پیغمبر شون به منم جایزه میدادن!

بولوت شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:29 http://maryamak.blogfa.com/

با اجازه ی وبلاگ صاحاب!
ترمه جان شما وبلاگ آقای باقرلو رو میخونی؟ اونجا یه مطلب جالب در این مورد نوشته بود!
محض احتیاط لینکش رو میذارم!
http://ololon.blogsky.com/1392/08/03/post-790/%D9%87%D9%81-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7-

shirin شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 15:41 http://ladolcevia.blogfa.com

از بی شمار مصادیق نژاد پرستی این کشور.
جای شما باشم از همین الان این واقعیت تلخ را برای پسرک توضیح میدهم. این واقعیات تلخ را هرچه زودتر متوجه شود بهتر است.

والا شیرین جان این چند وقت توضیحات ما باد هوا بوده وقتی که رفتار اونا رو می بینه حرف ما دیگه باد هواست

علی احسانی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:24 http://getalong.blogfa.com

عجب نامردایی هستن!!
...
سلام

سارا شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:59 http://biadonyabesazim.blogfa.com

عجبا! با بچه و احساساتش چطور بازی می کند.

اینهمه دزد و قاتل، اسمهاشون اسم انبیا و امامان و حضرت زهرا و ... است. اونوقت موقع عید و تولد امامان که میشه، مثلا به بچه هایی که همون اسم رو دارند، هدیه می دهند (توی مدرسه کلی بدم میومد از این کادو دادن به خاطر اسم). سید بازی هم یه چیزی مثل همونهاست. الان هر کی سید هستش، خیالمون راحت باشه که آدم خوبیه؟!

شما به عنوان یکی از اولیا چه عکس العملی نشون دادید به این مساله؟! سال دیگه هم همین آشه آخه!

والا عکس العملی نشون ندادم !
اما مرسی از تذکرت . می رم و مطلب رو عنوان می کنم

رعنا شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 19:10

سلام

اینطور که یه جایی خونده بودم قضیه عیدی دادن سیدها از دوران صفویه توی ایران شروع شده.

یکی از اقوام معاون آموزشیه یه دبستان غیرانتفاعیه. تو این دو روز تعطیل بین همه ی کادر مدرسه کلی وسایل برای درست کردن عیدی غدیر پخش کرده بودن که به همه ی بچه ها عیدی بدن که اینطور مسائل پیش نیاد و بچه های دیگه دلشون آب نشه.

راه حل خوبیه

فکر بهتریه . تبعیض هم پیش نمیاد

مژگان امینی شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:43 http://mozhganamini.persianblog.ir

امروز رفتم مدرسه ی مینا سومین جلسه از اول مهر تا حالا!
جلسات توی پارکینگ ساختمان مدرسه ، که حالا شده سالن نهار خوری یا اجتماعات برگزار می شود.دیدم جلوی مثلاً سالن برای بچه ها یک مقوا چسبانده بودن "جایگاه سادات "
یک زمانی این تکریم سادات بخش نامه ی اداری بود حالا نمی دانم؟
بنیامین هم کم کم می فهمد عجله نکنید.برای بزرگ شدن وقت هست.

تکریم سادات ؟!! واقعا اینا دیگه شورش رو در آوردن .
بله می دونم که می فهمه به تدریج . ولی آسیبهای روحی ای که وارد میشه رو چی کار باید کرد خانوم امینی ؟

نیره شنبه 4 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:32 http://salimi.blogfa.com/

خواستم بگم این از مصادیق نژاد پرستیه، دیدم اصلا نژاد خیلی از اینا به پیامبر نمی رسه!همون طور که گفتین دوره صفویه خیلی ها برای خودشون شجره نامه الکی درست کردن و..
تازه گیرم یکی نسبش برسه به پیامبر خدا. دیگه از پسر نوح که نزدیکتر نیست بهش!

اند نژاد پرستی و تفرقه است

مژگان امینی یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:44 http://mozhganamini.persianblog.ir

نگران نباشید .بنیامین هم یک انسان خوبی می شود مثل مامان و باباش.

بی نام چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 12:48

سلام
من دختریم که سالهاتمام احساسم گذاشتم پای یک نفر
که سیدبود
امامن نبودم بعد۴سال مادرشون امدخواستگای اماچون من سیدنیستم تاتوانست سنگ انداخت
ازشخصیتم نتوانست ایرادبگیره یک چیرهایی ازظاهرم گفت ک فقط گریه کردم چیزهایی ک حقیقت نداشت
خدایاچرامن سیدنیستم
برای من سیدبودن اهمیت نداره
تازه اگه این نسل واولادپیامبرتن

ناشناس سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 06:17

ببخشید اگر کسی یه انسان مهم باشه شما به احترام اون بهش احترام نمیذارین و هر وقت میبینینش به خاطر پدرش یا پدر بزرگش خاصه نحویلش نمیگیرین؟؟؟

ناشناس سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 06:34

چرا کامنت من رو نصفه گذاشتین جنمش رو نداشتین؟؟؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد