کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

بازگشت فلامینگوها


یکی دو تا خبر هفته گذشته رخ داده بود که فرصتی نشد بهشون بپردازم . خبرهایی که از دید من امیدوار کننده اند.


اول این که معصومه ابتکار ،کسی که سازمان ملل به خاطر تلاشهای چشمگیر حفاظت محیط زیست در دولت سیدمحمد خاتمی ، در سال 2006 در زمره هفت قهرمان زمین قرار داد و 2سال بعدش هم روزنامه معتبر گاردین به عنوان یکی از 50نفری که می تونند زمین رو نجات بدهند ، مسئولیت حفاظت از محیط زیست کشور رو با حکم شیخ حسن به عهده گرفت .


این بر همه عیانه که محیط زیست کشورمون تو این 8سال گذشته به شدت تخریب شد . نمونه بارزش به تنازل رفتن دریاچه ارومیه و خشک شدن زاینده رود بود . رئیس دولت قبلی به صراحت منابع طبیعی رو سد راه توسعه عنوان کرده بود ، علت وجودی مناطق حفاظت شده رو مورد تردید قرار داده بود ، شورای عالی محیط زیست رو منحل کرده بود ، دستور داده بود 2میلیون هکتار از اراضی ملی و طبیعی تغییر کاربری داده شوند ، اجازه داده بود فعالیتهای معدنی در پارک های ملی انجام بشه ، تشدید ناامیدی و به طبعش کاهش تشکلهای مردم نهاد محیط زیستی که تعدادشون قبل از اون ،بیش از هزار نهاد بودند به تعدادی انگشت شمار. (لینک منبع ) . حالا امیدوارم که با حضور یک نیروی با تجربه و متخصص و دلسوز در راس حفاظت از محیط زیست بتونیم آبهای رفته رو به جوی برگردونیم .


دوم این که جزء اولین حرکتهای ابتکار و همین طور چیت چیان (وزیر نیرو) بازدید و اطلاع دقیق از وضعیت دریاچه رو به احتضار ارومیه بود . جالب این که اولین مصوبه دولت هم درباره دریاچه ارومیه بود . و چیزی که دارم می بینم حس و حال و انگیزه ای از سمت دولت فعلی ، برای احیاء دریاچه ای بی نظیر در کشورمون و کم نظیر در دنیاست که تو دولت قبلی تا پرتگاه مرگ خودش و به دنبالش مرگ زمینهای اطراف و مخاطره شدید زندگی انسانهایی که در اطرافش زندگی می کنند هم رفته . ظاهرا عزمشون حسابی جزمه ،به حدی که وزیر نیرو گفته ما برای نجات این پهنه از ایران حتی ابایی از خراب کردن سدهای غیر لازم هم نداریم . ابتکار هم همراهی همه مردم آذربایجان و کردستان رو طلب کرده .


رفقا نکته مهمتری که من روبه شوق آورده اینه که من به این باور دارم که اگه کار سترگ و عظیم احیا دریاچه ارومیه رو ملت ما بتونند به انجام برسونند و کمترین آسیب هم به بخشهای کشاورزی آذربایجان برسه با راهکارهای مثل مدرن کردن آبیاری و حذف اتلاف آبهای شیرین و طوری باشه که تا چند سال دیگه اثری از این بحران نمونه و دوباره دریاچه ای آبی و خوش نقش در گوشه شمال غربی وطن داشته باشیم ، علامت خوبی خواهد بود . این علامت خواهد بود که مردم ما دیگه این قدر بالغ و توانا شدند که بتونند از این به بعد هم از پس هر بحران دیگه ای هم بربیان .


این رو باور دارم .


 

....


کامنت برگزیده


لیلی گفته :
قضاوت در مورد اینکه چقدر این کارها ادامه داشته باشه و نتیجه بده هنوز زوده ولی همین که سعی و تلاشی بصورت عملی دیده میشه و نه صرفا حرفهای نمایشی، جای خوشحالی داره. ما هم دعا می کنیم به نتیجه برسن.
در مورد خانم ابتکار به نظر من صبر، تحمل و سعه صدرشون فوق العاده است. چند ماه قبل تو برنامه دیروز امروز فردا پس فردا با یه آقایی مناظره داشتن. این آقا به قدری تو حرف خانم ابتکار می پریدن و اجازه حرف زدن نمیدادن که اعصاب من یکی رو به هم ریخته بود. ولی برخورد توام با آرامش ایشون خیلی جالب بود و برای من آموزنده. که حتی در چنین شرایط نابرابر و بدی هم میشه، با تحمل و تامل آدم حرفش رو با آرمش بزنه. براشون آرزوی موفقیت دارم

نظرات 7 + ارسال نظر
مهسا دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:29

من هم مثل شما امیدوارم دوباره دریاچه ارومیه رو زنده و پرآب ببینیم
راستی شهردار هم که در سمتش باقی موند

Maman Falco دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:51

من دو مرتبه با خانوم ابتکار

مصاحبه داشتم. از تخصص و درک بالایی‌ در این زمینه برخورداره و

واقعاً این پست به بهترین شخص داده شد، منظورم در زمینه شایسته سالاری. امیدوارم که به ایشون قدرت و میدان کافی‌ هم داده بشه که بتونند واقعاً تغییراتی
در این حیطه به وجود بیاورند که فقط پست و عنوان مهم نیست.

خوشحالم که میبینم هرچند آهسته تغییراتی داره به وجود میاد، کمااینکه هنوز برای ابراز خوشحالی‌ خیلی‌ زوده. اما بعد از هشت سال همین‌ها هم برایم با ارزشh. امیدوارم که خانوم ابتکار موفق باشند در کارشون و عملی‌ کردن برنامه هاشون.

شما روزنامه نگار بودی افسانه جان ؟

لیلی دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 13:43

سلام
ماشالا به این سرعت!!!!!! دو روز که این جا سر نمیزنیم با کلی پست جدید روبرو میشیم، زنده باد جناب رگبار!
راستش قضاوت در مورد اینکه چقدر این کارها ادامه داشته باشه و نتیجه بده هنوز زوده ولی همین که سعی و تلاشی بصورت عملی دیده میشه و نه صرفا حرفهای نمایشی، جای خوشحالی داره. ما هم دعا می کنیم به نتیجه برسن.
در مورد خانم ابتکار به نظر من صبر، تحمل و سعه صدرشون فوق العاده است. چند ماه قبل تو برنامه دیروز امروز فردا پس فردا با یه آقایی مناظره داشتن. این آقا به قدری تو حرف خانم ابتکار می پریدن و اجازه حرف زدن نمیدادن که اعصاب من یکی رو به هم ریخته بود. ولی برخورد توام با آرامش ایشون خیلی جالب بود و برای من آموزنده. که حتی در چنین شرایط نابرابر و بدی هم میشه، با تحمل و تامل آدم حرفش رو با آرمش بزنه. براشون آرزوی موفقیت دارم.

از شینیدن این مطلب خوشحالم و ممنون بابت ذکر این خاطره

عطیه دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 14:33 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir

خوشحالم از اینکه وعده ها در حد شعار باقی نمونده و دارن به حیطه ی اجرا در میان...
یکیش رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه...
یکیش باز شدن خانه سینما...
یکیش تعیین وضعیت دانشجوهای ستاره دار...
انشاالله به همت این کلید, قفلای دیگه هم به زودی باز بشه...

اشنالله

سایه دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:57

من هم واقعا باآمدن خانوم ابتکارخیلی امیدوار شدم...
دیدن دوباره ی دریاچه ی بی نظیر ارومیه آرزوی منه...
و البته امیدوارم برای زاینده رود زیبا هم فکری بشه...

آره اون جا هم گرفتاریه ای که امیدوارم راه حلی ربراش ایجاد بشه

نیره دوشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 21:14

واقعا امیدوارم دریاچه دوباره برگرده به حالت قبل...

سارا سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 00:12 http://biadonyabesazim.blogfa.com

چه حس افتخاری بشه که بچشیمش! بالاخره هر مشکلی، یه راه حلی داره. .. یه کلید میخواد با یه آدم شایسته که در جای مناسبش، گذاشته شده باشه.

بچشی ؟! چی رو ؟!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد