کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

یک حمله گازانبری جدید !

 

شیخ حسن که از امروزصبح رسما کارش رو به عنوان رئیس جمهور شروع می کنه هم تو خارجه دشمنایی داره و هم تو داخله .  

 

      

                                                   روحانی وارد ریاست جمهوری می شود  

 

مثلا خبر دارین که مجلس نماینده های آمریکا درست چند روز قبل ، طرحی رو علیه ایران با اکثریت 400به 20 تصویب کردند که دولت اوباما باید از طریق تحریم ها، صادرات نفت ایران رو یه ساله به میزان یه میلیون بشکه دیگه در روز کاهش بده که با توجه به این که الآن صادرات نفت ما همون یه میلیون بشکه است یعنی بشه صفر! که این قانون باید به تصویب سنا هم برسه و بعد اوباما تاییدش کنه اون وقت اجرایی میشه .   

اما تا این جا که اوباما با توجه به این که روحانی که به نظر میاد متفاوت از احمدی نژاد قصد داره عمل کنه نشون داده چندان از این طرح جدید مجلسشون راضی نیست چون سخنگوش گفته که درسته که ما به اعمال تحریم های همه جانبه علیه تهران متعهدیم ولی نگرانی هایی درباره مصوبه وجود دارد و  هر تحریمی باید به شیوه مسؤولانه ای عملی شود و در آخر گفته که دولت آمریکا امیدوار است روحانی وارد مذاکرات هدفمند برای دست یابی به راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران شود. 

این یعنی این که توی همون آمریکا هم چنددستگی بین نوع برخورد با ما وجود داره جمهوری خواه ها طرفدار مقابله هر چه بیشتر و شدت افزون و دموکراتها برعکس به مصالحه و مذاکره معتقدند .  

 

جالبه که توی ایران هم همین وضع وجود داره . ببینین که چند جمله ای که روحانی روز قدس درباره اسرائیل گفته بود رو  چجوری بهش جمله اضافه می کنند؟ روحانی جمعه به خبرنگار پرس تی وی که پرسیده بود درباره روز قدس چه سخنی دارید گفته بود :در منطقه ما سال‌هاست زخمی بر بدن دنیای اسلام نشسته در سایه اشغال سرزمین مقدس فلسطین و قدس عزیز و این روز در واقع یادآور آن است که مردم مسلمان این حق تاریخی خود را فراموش نخواهند کرد و همواره در برابر ظلم و تجاوز ایستادگی خواهند کرد. خبرگزاری ایسنا و مهر خبر رو این جوری منتقل کردند و تیتر زدند اسرائیل زخمی است بر پیکره جهان اسلام که باید از بین برود! حالا این از بین برود رو از کجاشون در آوردن خدا عالمه ! و تا فایل تصویری و صوتی اصل صحبت منتشر نشد از سایتشون برنداشتند که همین دستمایه کلی حرف و حدیث شد و جالب تر اون که فردا صبحش با این که خبر جعلی همون روز تکذیب شده بود باز روزنامه وزین کیهان همون خبر جعلی رو تیتر کرد     

     

                                 

  

و خیلی معنی دار استقبال شدید اسرائیلی ها  از این تحریف آشکار بود . مثلا نتانیاهو ذوق زده گفت که:« دیدیدکه چهره واقعی حسن روحانی زودتر از حد انتظار آشکار شد؟ این اظهارات باید جهان را از توهمی که پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران ایجاد شده بود، خارج کند! البته رئیس جمهور ایران تغییر کرده اما هدف نظام ایران تغییر نکرده و این هدف همان دستیابی به تسلیحات اتمی برای تهدید اسرائیل ، خاورمیانه و صلح جهانی است.» و بعد که این خبر تکذیب شد باز سخنگوش زیر بار نرفت و گفت که:« نخیر ما پای آنچه گفته ایم می ایستیم. ما فکر می کنیم، ما اطمینان داریم که اظهارات منتسب به او، نگرش واقعی او را منعکس می کند!! » 

 

یعنی می خوام بگم که این اظهارات تنش زا به نفع چه کسایی می تونه باشه .اتفاقا این تحریف چیزای خوبی رو آشکار و عیان کرد که تندروهای هر دو طرف از حضور یه آدم معتدل و معقول خوششون نمیاد و منتظرن یه جوری آب رو گل آلود کنن . حالا حسن روحانی تو چه هنگامه ای باید کار تنش زداییش رو شروع کنه معلومه والا که هم از خارج منتظرن تا یه گاف بده هم از داخل یه عده ! ولش نمی کنن .

 

 

خدا صبر و توانش بده .  

..... 

کامنت برگزیده

مهتاب گفته  : یه چیزی رو خوب فهمیدم اینکه اسرائیل و تندروهای آمریکا خیلی خیلی ترجیح می دادن یکی مثل جلیلی رئیس جمهور بشه تا روحانی . 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
مهتاب یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:19

یه چیزی رو خوب فهمیدم اینکه اسرائیل و تندروهای آمریکا خیلی خیلی ترجیه می دادن یکی مثل جلیلی رئیس جمهور بشه تا روحانی (

دقیقا . تکلیقشون باهاش روشن تره

سارا یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:11 http://biadonyabesazim.blogfa.com

این مستندها رو دیدید که مثلا یک فیل از گرسنگی و تشنگی داره با مرگ تلاش میکنه و همچنان دنبال غذاست و دور تا دورش هم لاشخور و کفتار و ... راه می روند تا ببینند کی زانوهاش سست میشه و می ایسته؟ ...

هر چند آقای روحانی تازه نفسه .. و امیدوارم دوستانش و ماها اوضاع رو بهتر کنیم. ... قضیه نفت، به ماها خیلی فشار خواهد آورد ولی یه چیزهای اساسی رو به {. . .}گوشزد خواهد کرد. به نظرتون این مجلس آمریکا نمیخواد ناز شست نشون بده؟ بعدش مثلا حرکت مثبت ببینه و کمی عقب بکشه؟

آره خیلی باهات موافقم این ما مردمیم که باید وضع رو بهتر کنم نشستن و صرف نگاه کردن و غر زدن این دفعه جواب نمی ده .
به نظرم آمریکایی ها یه جوری تقسیم کار می کنن جناحی چماق و جناحی هویج . شاید الان می خوان بگن که دیدین ما کوتاه بیا نیستیم ؟

بولوت یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:39 بولوت http://maryamak.blogfa.com

بنده خدا خیلی کارش سخته.
از یه طرف باید با مخالفاش کج دار و مریز رفتار کنه تا بتونه یه کم کار کنه و به اهدافش برسه. از یه طرف جواب خواست های تخیلی رای دهنده ها رو بده! امیدوارم حداقل یه بخشی از اون طبقه متوسط شهری نسبت به دوران خاتمی پخته تر شده باشن. مثل اون دوران انتظار نداشته باشن همه چی اصلاح بشه و تغییر کنه. بعدم طلبکار بشن که چرا با {. . .}در نیوفتاد!

البته من هم به نظرم سختی کار این بابا بیشتر از همون مخالفان قدرتمندشه وگرنه مردم بیچاره که دیگه امیدی ندارند و توقع خاصی هم ندارند

نگاه دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:14

اوووووووووووف- کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خود را... ها؟ ها؟ کجا؟

دنیا دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:40

راستش من ترجیح می دهم درباره عملکرد روحانی فعلا سکوت کنم. ولی این که با هر منشی راه سختی در پیش داره شکی نیست. اوضاعی که الان کشور داره با این سیاست های توهمی که احمدی نژاد داشته فقط ۴ سال می طلبه که برگرده به روال سابق دیگه امید پیشرفت یک کم خوش خیالانه است!!!
در مورد نتانیاهو هم من حس می کنم احمدی نژاد اسرائیله! اون هم خیلی احساسی و به دور از سیاست صحبت و عمل می کنه. نمونه اش همون عکس بمبه تو مجمع سازمان ملل!!!!

با شما کاملا هم رای هستم که ما الان زیر نقطه صفریم و طول می کشه که حتی به صقر برسیم

نیره دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:44 http://salimi.blogfa.com/

مسئله اینجاست که این بنده خدا همه ش داره تلاش میکنه بگه من نه راستی افراطی ام نه چپ افراطی...ولی هردو طرف سعی میکنن ایشون رو به خودشون نسبت بدن...

مخصوصا اون 8درصدی ها ! جوری دارن عنوان می کنن که انگار روحانی رو اونا برنده کردند !

گیل دختر چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:13 http://barayedokhtaram.blogfa.com

نمیدونم چرا اما احساسم بهم میگه روزای خوبی در راهه ... هیچ دلیل منطقی هم براش ندارما ... اما احساسه دیگه ... از نظر من تا اینجاشم روحانی برای رئیس جمهور شدن تا حد زیادی خوش شانسی آورده و اقبال خوش شامل حالش شده ... خدار و چه دیدید شاید اقبال خوشش شامل حال مردمش هم شد ...

چه احساس خوبی ! منم این حس خوب رو دارم .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد