کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

خزان تابستانی

 

 

وقتی دنبال خونه می گشتیم و باران بنیامین رو باردار بود ، یه چیزی حدود 7سال قبل ، جزء اولین چیزایی که دیدم دوتا چنار خوش قد و بالا بود که جلوی ساختمون توی کوچه کاشته شده بودند . اون موقع به نظرم 20سالی داشتند و حسابی سر سبز بودند و سایه ساری داشتند خوش .  

 

تا یک دو سال اول نه دیدم که کسی بهشون آب چندانی بده و نه من خودم این کار رو می کردم، اما درختها همون جور سبز و خرم بودند وبزرگ و بزرگ تر می شدند . حدسم این بود برای این  آب نیاز ندارند که حتما ریشه هاشون رسیده به یه جریان آب زیر زمینی ای که از همون ها آب می خورند که دیگه احتیاج به آب دادن ما ندارند .  

 

اما یواش یواش که خونه های یکی دو طبقه اطرافمون رو خراب کردند و ساختمون های چندین و چند طبقه ساختند متوجه شدم که درخت هامون دیگه اون درختای سابق نیستند و هنوز پاییز نشده خزان می کنند و حتما تو گود برداری هاشون راه آب رو قطع کرده بودند و درختهای ما رو بی آب گذاشته اند . 

 

متاسفانه توی ساختمون هم بقیه اهالی اهمیت به گل و گیاه نمی دن و تنها کسی که گاهی به باغچه رسیدگی می کنه منم . اما نمی دونم چرا امسال اوضاعشون خیلی بد جوره ؟ واقعا نمی دونم چقدر باید به این درختای بیچاره که گیر ما آدمای زبون نفهم افتادند آب بدم که برگشون وسط تابستون نریزه و زرد نشن ؟ کم آب می دم زرد می شن . زیاد هم می دم باز زرد می شن! خلاصه موندیم این وسط که حد مناسب آب دادن به اینها چیه .  

 

آیا کسی هست که مرا راهنمایی کند!؟

 

نظرات 7 + ارسال نظر
بولوت پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:45 http://maryamak.blogfa.com/

شاید ربطی به آب نداره! همین جوری تصمیم گرفتن زرد بشن.

!!!

شیرین پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:52 http://ladolcevia.blogfa.com

خیلی سال قبل و در خانه ای که درش بزرگ شدم، درخت چنار زیاد داشتیم و یادمه پدرم هر دو سه روز یکبار پاشون آب میداد ولی مفصل!
حالشون هم خیلی خوب بود و از همه درختهای دور و اطراف سرسبزتر و تنومند تر بودند. یادش بخیر ...!

این روش رو فکرکنم خوب باشه . دو روز سه روز یه بار ولی مفصل

heti پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:59

زیاد اب دادن هم بعضی وقتا باعث زرد شدن برگهای درختا میشه .درختای کوچه ما که زرد شدند باغبونی شرکت میگفت ریشه شون رسیده به سفره ابهای زیرزمینی .
شاید هم ریشه شون اسیب دیده بر اثر ساخت وسازها .

آب زیاد رو می دونم که برگها رو زد می کنه و این رو قدیم ها امتحان کردم ولی فکر نکنم مال ما مشکلش از پر آبی باشه

نیره جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 00:19

احتمال داره یه چیزی مثل شکر یا سرکه یا وایتکس ریخته باشن پای درختا که خشکشون کنن. البته این درصورتیه که محل درختا مزاحم ساخت و سازها شده باشه. شایدم آفت دارن. اگه آفت گرفته باشن باید سمپاشی بشه آب دادن فایده نداره.

ای وای! از کجا باید بفهمیم که چیزی سمی پاشون ریخته شده یا نه ؟

فرناز ( گاز نگیر) جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:38 http://farab222.persianblog.ir

حد مناسب نداره ! چنار مال منطقه کوهستانی معتدله. الان اقلیم ما عربستانی شده ! جدی می گم. این همه برج جلوی جریان هوای پاک کوهستان را گرفته. داغی هوا به داغی عربستان تنه می زنه و برگها به همین راحتی می سوزند. ما هم با چنگ و دندون چنار خونمون را داریم حفظ می کنیم

یه دلیل دیگه می تونه آلودگی هوا و چربی ای باشه که روی برگ درختها می شینه

گلدونه شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:25 http://tondokhond.persianblog.ir/

من هم با گلدونهایی که خریده ام همین مشکل رو دارم!

باز به نظر نگهداری گلدون راحت تر میاد

نیلوفر شنبه 22 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:02 http://http://delneveshtehayenilo.blogfa.com/

راستش من که سر رشته ای از این کار ندارم . از یه گلفروشی یا یه باغبون بپرسی بهتره . اما در راستای پست قبل باید بگم طفلک ماها که در بخش خصوصی کار می کنیم یعنی زمانی که آقایون داشتن قانون اداره کار رو می نوشتن اصلا ما رو ندیدن و وقتی واسه دولتی ها یه چیزی می ذارن رشمن ما خصوصی ها یعنی بوققققققققققققق

باید مام می رفتیم دولتی می شدیم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد