کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

اعتماد به نفس بسازیم در حد تیم ملی !

 

چند روزیه که یه کتابی درباره تربیت کودک دارم می خونم به اسم کلیدهای پرورش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان ، نوشته آقای گلن استنهاوس، روانشناس کودک انگلیسی ، با ترجمه روان ناهید آزادمنش . هر دفعه که تو مترو هستم که حدودا 20 دقیقه ای می شه ، یک فصلش رو می خونم . تا الان نصف کتاب رو این جوری مطالعه کردم .   

 

تصویر  روی جلد کتاب

 

استنهاوس توی مقدمه اش نوشته که هرچقدر کودک استعدادها و توانایی های بالقوه زیادی داشته باشه، اما اعتماد به نفس نداشته باشه ، همه اونها در مسیر زندگی نابود می شوند ،مگر این اعتماد به نفس ، فعالشون کرده و به هرکدام جهت بده . این حرف رو خیلی می تونم درک کنم . شده مواردی که چیزی رو بلد بودم و می دونستم ولی به خاطر کم رویی و بی اعتماد به نفسی نتونستم انجام بدم واز کسایی که از من بی بهره تر بودند ولی اعتماد به نفس بالاتری داشتند ،عقب افتادم .  

 

این کتاب 140صفحه ای رو می خونم که ایراداتی که در شخصیتم شکل گرفته، حداقل برای بچه هام تکرار نشه .فصلهای جالبی هم داره : عزت نفس ، او را دوست داشته باشید ، به کودک احترام بگذارید ، استقلال ، شنونده حرفهای کودک بودن ، حس تعلق ، تشویق و جنسیت عنوان تعدادی از این فصلهاست .  

 

من به همه اونهایی که فرزند دارند و حتی اونهایی که ندارند (برای خودشون ) توصیه می کنم که این کتاب رو مطالعه کنند .

 

 

.... 

 

 

کامنت برگزیده  

 

بولوت گفته :‌دوران ما که اعتماد به نفس داشتن چیزی خوبی نبود و به بی ادبی و پر رویی تعبیر میشد! 

نظرات 5 + ارسال نظر
بولوت سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:17 http://maryamak.blogfa.com/

دوران ما که اعتماد به نفس داشتن چیزی خوبی نبود و به بی ادبی و پر رویی تعبیر میشد!

آره می گفتن زرف پر روست

مهتاب سه‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 13:04

اعتماد به نفس خیلی خوبه من به خاطر نداشتن اعتماد به نفس موقعیت های زیادی را از دست دادم

دقیقا

گلدونه چهارشنبه 19 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 http://tondokhond.persianblog.ir/

آقای رگبار من کتاب وضعیت آخر رو توصیه میکنم بخونید. اصلن وقتی کتاب رو میخونی با خودت فکر میکنی چقدر تو کودکیت در حقت جفا شده و تصمیم میگری این جفا ها رو در حق کودکت نکنی

نویسنده اش کیه ؟

سهیل پنج‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:15 http://www.parchenan.blogfa.com

یک کتاب دیگه هم از این انتشارات هست که خوبه
با همین طرح روی جلد به نام هوش اخلاقی در کودکان

مرسی . می خونمش

افشینـ جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 18:09

خوشم اومد ...
مجموعا برا انتخاب اول این کتاب رو به دوستان توصیه میکنم:
http://saberinbooks.ir/parsp_page.php?productID=8
در مجموع از این سری انتشارات که سعی می کنند در چهارچوب تخصصی و محدود قدم بردارند باید حمایت بشه ... اما چه کنیم که آنها نیز به عهد خودشان وفا نمی کنند ...

از معرفی این کتاب هم ممنون . حتما تهیه می کنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد