کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

به نگار خانوم

  

داشتم  کامنتا رو چک می کردم دیدم این رو برای ما فرستادن :  

 

با عرض سلام و احترام خدمت شما فرهیخته گرامی
بدین وسیله به اطلاع شما می رساند وبلاگ شما در نظر سنجی بهترین وبلاگ ثبت شده است اما حائز رتبه نگردیده اید . برای اطلاع از لیست صد نفر وبلاگنویس برتر به لینک زیر مراجعه نمایید .
http://vote.persianweblog.com
/
از برندگان این نظرسنجی در روز جشن تولد پرشین بلاگ تقدیر به عمل خواهد آمد . برای شرکت در جشن تولد پرشین بلاگ و روز بزرگداشت وبلاگ فارسی به لینک زیر مراجعه کرده و ثبت نام نمایید .
http://reg.persianweblog.com/
به امید دیدار شما در روز جشن بزرگداشت وبلاگ فارسی . با تشکر . نگار نیک نفس ، مدیر باشگاه هواداران پرشین بلاگ  

 

نخست این که اولا از نگار خانوم تشکرات فراوون دارم که بنده رو هم فرهیخته حساب کردن و ما رو بردن تو نظر سنجیشون که ببینن وبلاگ ما هم خوبه یا نه ؟ دویوما ما رو هم به جشن تولد پرشین بلاگشون دعوت کردن .

دوم این که این نظر سنجی کی و چگونه انجام شد و ما چرا خبردار نشدیم و چرا به سمع و بصر ما نرسید که تو خیل کثیر و عظیم!  مشتریان کافه پخشش کنیم و ما هم حائز یه رتبه ای بشیم ؟ این چه وضع اطلاع رسونیه آخه ؟ یعنی که چه!؟

سیوم این که چرا تو 100تا وبلاگ برتر، رتبه های 70به بعد مال آق بابک جوگیریات خودمون (ابو مانی) و بابک پریسکی وراچ و ویولت شده !!؟ یعنی وبلاگای به این خوبی و پر محتوایی باید برن ته ته های جدول؟ لا اله الا الله !

  

خب نامه نگار خانوم تا همین جا بود و تموم شد ولی این نامه چهارما هم داره و اون رو درگوشی به شما بگم . اون هف هش ده تا وبلاگ اول رو نیگا کردم و سلیقه رای دهنده ها دستم اومد . عمده شون وبلاگای صرفا روزمره نویسی ان که از صبح که پا میشن رو شروع می کنن به نوشتن و این که چی پوشیدن و چی می خوان بپوشن و شوورشون از چه مدل مویی خوششون میاد و اینا قراره چی بپزن برای شوور و بچشون و مادر شوور چی گفت و جاری چی کار کرد و . . .  همین جوری هم یه عالمه رفیق جون تو یه قالب دارن و بقیه اش هم معلومه دیگه ! 

 

اینم آخرش بگم که بنده اصلا با روزمره نویسی مخالف که نیستم هیچ ، بلکه موافق و مشوقش هم هستم . چون تو روزمره نویسیه که شما به نویسنده وبلاگ نزدیک می شی و حرفهاش رو به گوش جان می شنوی .  شما همین وبلاگای جوگیریات و پرسیسیکی وراچ رو ببینین . روزمره نویس اند اما توی همون روزمره نویسی شون هم شما می فهمی این روزمره داره می نویسه که یه نکته ای رو بیان کنه شما وقتی مطالبشون رو خوندی یه فرقی تو فهم و آگاهی هات نسبت به قبل پیدا بشه.

 

 

.... 

 

کامنت برگزیده  

 

عطیه گفته : اتفاقا در این خصوص کم اطلاع رسانی نشده بود. اکثر وبلاگهایی هم که اول تا دهم شدند هم لینکش رو توی وبشون گذاشته بودند.
منم از این نحوه ی رای دادن خوانندگان خوشم نمیاد. به نظرم برای انتخاب وبلاگ برتر باید یه سری ویژگی ها مطرح بشه و خواننده ها بر اون اساس بهش رای بدن... از جمله ی این ویژگی ها میشه به کیفیت مطالب از حیث وزین بودن, مفید بودن, موثر بودن و ... اشاره کرد...
به نظرم این اشکال به خواننده ها وارد نیست بلکه به خود برگزار کنندگان این نظرسنجی- که اتفاقا سالهاست که داره به همین شیوه انجام میشه- وارده...
باز سالهای قبل کمی اوضاع بهتر بود. توی نفرات اول میتونستی وبلاگهای مطرح وبلاگستان رو پیدا کنی اما سال به سال تعدادشون داره کمتر و کمتر میشه...

نظرات 14 + ارسال نظر
بابک اسحاقی سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:30

سلام رگبار عزیز
منم وقتی انتخابات تموم شد متوجه شدم که همچین انتخاباتی بوده و نمیدونم اون بیست و چهار نفر از کجا خبردار شدن یا کی جوگیریات رو معرفی کرده . البته به همون دلایلی که توضیح دادی اگر هم ملع می شدم احتمالا تبلیغی نمی کردم . البته نمی خوام منکر زحمت خانوم نیک نفس بشم اما فکر می کنم اگر هدف انتخاب وبلاگ های خوب باشه باید یکسری فیلتر گذاشته بشه که که هر وبلاگی نتونه کاندید بشه و هر کسی هم نتونه رای بیخودی بده . متوجه میشی که منظورم چیه ؟

اصلا انگار فیلتر و نظارت استصوابی ای در کار نیست و همه می تونن به همه رای بدن!
اما قبول دارم که اگه موضوع بندی می شد و تبلیغ مناسب تری هم می شد و مثلا وبلاگ تو رو هم مناسب دونستن بهت اطلاع می دادن بهتر می شد نتیجه گرفت

عطیه سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:50 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir

سلام آقای رگبار... صبحتون به خیر و شادی...
اتفاقا در این خصوص کم اطلاع رسانی نشده بود. اکثر وبلاگهایی هم که اول تا دهم شدند هم لینکش رو توی وبشون گذاشته بودند.
منم از این نحوه ی رای دادن خوانندگان خوشم نمیاد. به نظرم برای انتخاب وبلاگ برتر باید یه سری ویژگی ها مطرح بشه و خواننده ها بر اون اساس بهش رای بدن... از جمله ی این ویژگی ها میشه به کیفیت مطالب از حیث وزین بودن, مفید بودن, موثر بودن و ... اشاره کرد...
به نظرم این اشکال به خواننده ها وارد نیست بلکه به خود برگزار کنندگان این نظرسنجی- که اتفاقا سالهاست که داره به همین شیوه انجام میشه- وارده...
باز سالهای قبل کمی اوضاع بهتر بود. توی نفرات اول میتونستی وبلاگهای مطرح وبلاگستان رو پیدا کنی اما سال به سال تعدادشون داره کمتر و کمتر میشه...

خب ما که بی خبر بودیم پس یعنی اصلا اطلاع رسونی نشده بود !!
به نظر میاد این جور انتخاب کردن وبلاگای برتر داره به رسمی از سر باز کنی تبدیل میشه . باهات هم عقیده ام

سوسن جعفری سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:46

آی نوشتید آقا جان. دمتان گرم. خدا را شکر بنده و وبلاگم هرگز اول نشدیم یکبار هم در لیست 10 تایی بودیم اینترنت رایگان داده بودند که چون تاریخش گذشته بود نتوانستیم استفاده کنیم! بعله!

سوسن ! شما هم ؟!

amine سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:56

بله سلیقه ها جالبه. همه به سمت روزمره نویسی و خاله زنک نویسی نزدیک شدن... خیلی از رتبه جوگیریات ناراحت شدم. چرا راه دور بریم. حتی وبلاگ خود شما.. چی بگم والا..

والا من و بابک و خواننده هامون اصلا خبر از این رای گیری نداشتند !

مونا سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:01

لیست وبلاگارو دیدم ولی اصلا منصفانه نیست خیلی از ایو وبلاگا اصلا ارزش وقت گذاشتن و خوندنو ندارن

نه ندارن .حداقل این عقیده من است

بولوت سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:57 http://maryamak.blogfa.com/

کلن وبلاگستان رو آب ببره آقایونش متوجه نمیشن. این اواخر وبلاگ نخوندید؟ من که از اون 10 نفر اول فقط اولی رو میخونم بازم یه عالمه تبلغ دیده بودم تو وبلاگا!
خب وقتی بیشتر وبلاگ نویسا و وبلاگ خونا خانوم هستن! طبیعیه مطالب خاله زنکی و خانوم پسند(حتی با وجود این که درصد قابل توجهی از این خانوما تحصیل کرده و شاغلن) طرفدار بیشتری داشته باشه. این تیپ وبلاگا مثل پاورقی مجلات زردن. آدم دوست داره بخوندشون.

خب ما خب دار نشده بودیم شما که دوست مایی نباید ما رو با خبر می کردی ؟!
شمام دوست داری از اون چیزا بخونی؟ جل الخالق !

سارا سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 http://biadonyabesazim.blogfa.com

خب خانومها هم بیشتر وبلاگ می نویسن و هم بیشتر وبلاگ می خونند. واسه همین موقع نظرسنجی هم موفق ترند. حالا میخواد موضوعات دم دستی مثل صبح چی خوردم و ... باشه.

بالاخره یه جایی توی دنیا پیدا شد که در حق آقایون، اجحاف بشه!

واقعا جای سوال داره که نظر سنجی به استحضار عموم نرسیده.
میشد همون صفحه ای که ما یوزر پسورد وارد میکنیم، با رنگ خاصی که جلب توجه کنه، خبر از همچین چیزی میدادند. که حتی نیاز نباشه شما به ما خبر بدهید.

خب اینم برای خوشحالی سارا خانوم . اصلا باید بریم یه وبلاگستان مردانه راه بندازیم !

ترمه سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:24

آقا این نظرسنجی ها هیچی از ارزش های شما کم نمی کنه.
شما هم می تونی زرد بنویسی و اول بشی و خواننده ی زیاد داشته باشی و ... . هم می تونی به همین روند ادامه بدی و آخر هم نشی اما خواننده ای مثل "ترمه"!!!!!!!!!!!!!! داشته باشی.
انتخاب با شماست.

ما ترمه ابریشمی را انتخاب می کنیم . هیچ جا نمی ریم همین جا هستیم !

heti سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

اصلا این نظر سنجی مبنای درستی نداره .مثلا چه جور میشه یه وبلاگ اشپزی رو با یه وب کودک مقایسه کرد ویا یه وب پزشکی رو با یه وب روزمره نویسی سنجید ؟به نظرم باید وبلاگها رو براساس موضوعات دسته بندی کنن وبعد به رای گیری بزارن .

هیچ جور . حیلی کلی بوده

سهیلا سه‌شنبه 11 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:23

رگبار عزیز به قول جوونای امروزی این مملکت که صاحاب نداره.وبلاگستانمون هم که مسثسنا نیست برادر من.
ولی اینو از صمیم دلم میگم شما و جوگیریات و چندتا دیگه از دوستان جزو بهترینهایید اونم تو دلهای ما دوستدارانتون.
به نظرم می ارزه به هزارتا از این انتخابات آبکی....وال لاااااابوخودا کاااااا

سهیلا جان من که اصلا تو لیست نبودم ولی جوگیریات حقش بود اون اول اولا باشه !

گلدونه چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:12 http://tondokhond.persianblog.ir/

نمی خوام به کسی توهین کنم اما در اینکه شعور عمومی جامعه پائینه شکی نیست . یه کم به دور و برمون نگاه کنیم نیازی به توضیح نداره.
بعدم اینکه کلن انتخابات تو مملکت ما همه اش زیر سواله

بله و متاسفانه هم عقیده ام . البته می شه این رو بهتر هم کرد که می بینیم نسبت به چند سال قبل افراد با شعور تر هم شده اند

Afsaneh چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:39

آقای رگبار عزیز،

زمانی‌ وبلاگستان برای خودش حرمتی داشت. خورشید خانمی بود و حسین درخشان و سایه و خانوم حنا و ... بگذریم. این روز‌ها همه دیگه یک وبی برای خودشون دارند و تو خودت بخون از این حدیث مجمل و ابتذالی که تون اینترنت موج میزنه.
برای رای گیری پرشین هم چند سال می‌شه که دیگه دنبال نمیکنم، چون فاکتورها و اولویتها فرق کرده. به غیر از چند تا وب اکثرشون را نمیشناختم. اما خوب آنها هم مخاطب خودشون را دارند و مشخصه که این جور نوشته‌ها این روز‌ها بیشتر طرفدار داره.
شما و نوشته‌هاتون برای ما خواننده‌ها عزیزید. همینطور آقای اسحاقی که از خواننده‌های خاموش دائمی هستم.

خب به نظر من هنوز هم وبلاگای خوب داریم ولی درست معرفی نمیشن . پرشین می تونست حالا که پا پیش گذاشته یه فرهنگ سازی هم بکنه و اون جور وبلاگ های خوب و با محتواو جذاب رو به بقیه معرفی کنه

نیلوفر پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:44 http://delneveshtehayenilo.blogfa.com/

دل پری داشتی هاااا رگبار عزیز . والا چی بگم من که پرشینی نیستم اما خب به نظر منم درست نبود

نه اتفاقا دلم پر هم نبود . فقط به نظر اگه اینا دارن زحمت این کار رو می کشن چه خوبه که بهترش کنن

sara پنج‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:48

به نظر من این وبلاگها ورژن به روز شده حرفهای خاله زنکی سر کوچه و مجله های زرد هستند که قبلا کلی فروش داشتند. یعنی هدف خواننده هاشون بیشتر اینه که ببینن خوب آخر داستان چی میشه. عروسی طرف سر میگیره، طلاق میگیرن، دعوا با مادرشوهر به کجا کشید، اون که زن دومه اخرش با خانم اولی چیکار کردو....
من فکر میکنم همه جای دنیا این بحث های زرد طرفدار بیشتری داره!

اتفاقا عین همین کامنت تو رو من قبلا به شکل یه پست نوشته بودم که همون خاله زنکهای سابق که دور هم می شستن و تخمه می شکوندن نشستن پای وب !

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد