کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

هفتمین رئیس جمهور - (3) باز از نو

 

سوال مهم اینه که حالا که احمدی نژاد می ره  و جاش رو به آقای روحانی می ده قراره چه اتفاقی بیافته ؟ چه خوب که همه نامزدهای شکست خورده اخلاق انتخاباتی را رعایت کردند و به فرد پیروز تبریک گفتند . چه خوب که کل کشورهای جهان به روحانی پیام تبریک گفتند .این که روحانی با این پشتوانه خوب چه کارهایی می تونه بکنه و چه کارهایی رو می کنه چیزیه که ما دقیقا نمی دونیم ولی می تونیم حدسهایی بزنیم .  

 

مثلا توی کابینه اش از وزرای با لیاقت ،صرف نظر از وابستگی جناحیشون استفاده کنه ، به قانون احترام بذاره و نگه من دوس ندارم این قانون رو اجرا کنم ، وعده و وعیدهای تخیلی و نشدنی نده ، به حرف اقتصاددانان گوش بده و اونا رو عامل بیگانه نخونه ، به نقد و نقادی اهمیت بده ، با خارجی ها سرجنگ نداشته باشه و راه به راه بهشون بد بیراه نگه ، مودب و با کلاس در اندازه های رئیس جمهور یه کشور باستانی و با فرهنگ حرف بزنه  ،به عقاید مختلف احترام بذاره و نگه هرکی مثل من فکر نکرد باید اخراج بشه ، استقلال بانک مرکزی رو حفظ کنه و . . . این حدسها می تونن حالا حالا ها ادامه دار باشند ! 

 

اما ما چی کار می تونیم بکنیم ؟ مایی که می خوایم تو این مملکت زندگی کنیم و بچه هامون هم همین جا باشند و بزرگ شن ؟ چجوری می تونیم به دکتر روحانی کمک کنیم که این جا رو جای بهتری کنه ؟ دو تا نکته به نظرم می رسه .  

 

اول این که هر کسی تو هر کاری هست بهتر انجامش بده و این باعث میشه که خیلی زودتر برسیم به سطح آب . می دونین که عملکرد 8ساله فعلی چقدر ما رو زیر آب فرو برده و جای نفسی باقی نذاشته . دوم این که نقد و نقادی رو فراموش نکنیم . منظورم فقط غر زدن نیست ها . البته غر هم بزنیم که ما ملت غرغرویی هستیم و ترک عادت موجب مرضه ، ولی بعد از این که غر زدیم که چرا فلان جا ایراد داره، وقتی هم بذاریم و بریم دنبال رفع عیبش . زیاد هم فکر نکنیم که باید اول اون راس هرم چامعه رو درست کنیم . اولا فعلا دست ما به اون بالاها نمی رسه .ثانیا برسه هم فرقی نمی کنه چون معتقدم راس هرم اجتماع وقتی خود به خود درست می شه که پایه های هرم محکم و متین باشند . 

 

می تونیم از جاهایی شروع کنیم که قدرت حاکمه بهش حساسیتی نداره . از محیط زندگی شهر و روستای خودمون ، از آلودگی هوا ، از بی کیفیتی خودروها ، اگه کفشی خریدین و دیدین زیره اش دوروزه پاره شد برین سراغش ، اگه میوه خریدین و نصفش خراب بود برین سراغش ، اگه دیدین روزنامه ای ، مجله ای ، وبلاگی حرف غلطی نوشت جوایش رو بدین ، اگه دیدین دارن برنج آرسنیک دار می دن از دولت بخواین که پیگیری کنه ، اگه دیدیدین . . . اگه دیدیدین . . . اگه دیدیدین . . . حتی اگه شما یه نفر برین جلو و مسئول مربوطه جوابتون رو نده ، اون مسئول مربوطه که دیگه نمی تونه جواب چندین و چند نفر رو نده . 

 

نتیجه این انتخابات رو در نظر بگیرین و ببینین که تلاش شما در سالیان قبل به کجا منتهی شد که تفکری که حاکم بود با همه حمایتهای آشکار و نهان در خوشبینانه ترین حالت شامل فقط و فقط 8% مردم است . قدرت خودتون رو دست کم نگیرین و به دولت دکتر روحانی کمک کنین که کشور رو از منجلابی که درش هست بیرون بیاره .  

 

یا حق !

 

  

.... 

 

 

کامنت برگزیده   

 

سارا گفته : از همین حالا شروع کرده ام به اصلاحات در محل کارم. هرگونه قانون بی سر و ته.. هرگونه تخطی از وظایف.. هرگونه بی توجهی به دستورات.. هرگونه کوتاهی که در حوزه کاری من باشه رو دارم بلند بیان می کنم و برای بهبود چنین شرایطی، تلاش.
جدای از این حرفها.. .. واقعا چرا نشه دو تا جناح باهم کار کنند؟ خیلی دلم میخواد آقای روحانی، از اینهمه آدم باسواد، استفاده کنه. و اعتماد اصلاح طلبها و اصولگرایان رو بدست بیاره با هم.

نظرات 15 + ارسال نظر
عطیه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir

من به نوبه ی خودم قول میدم...
یا علی...

مرسی

سایه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:18

کاملا موافقم
و منم این چند روزه همین قول رو به خودم دادم
و فعلا که در یک مورد اقدام هم کردم برای بهبود

مرسی

سهیلا سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:47

چقدر زیبا گفتید جناب رگبار عزیز

چشم...تا اونجایی که بتونم عمل خواهم کرد

ممنون مهربون

مرسی

کرم دندون سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:20

آقا روی عشیره ما کرما تو تمام دولتها حساب کنین !
ما کرمای دندون اصلاح طلب قانون مدار هستیم!!!
...
بسی حظ بردیم از نوع تفکر و نگارش این متن!

ما هم از طتز شما

sanjaghak سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:52

سلام دوست من...
این همه مطلب که نوشتی رو کاملا قبول دارم ولی اگه اجازه بدی تو یه جمله خلاصش می کنم....عزیزان من همکوطنای گل من ....نسبت به همه چی و همه کس و تموم اتفاقات دور و برمون نباید بی تفاوت با شیم...باید بیدار و حساس باشیم...سنسوراتون رو رو حالت خیلی حساس تنظیم کنیم...بی تفاوتی عارضه ایه که می تونه یک درخت تنومندرو تو 2 ثانیه سرنگون کنه...تورو خدا بیاین به احوالات خودمون و تموم دور و بریامون و بچه هامون و ....حساس باشیم....ممنون.

مرسی از این خلاصه خوب

سارا سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:43 http://biadonyabesazim.blogfa.com

از همین حالا شروع کرده ام به اصلاحات در محل کارم. هرگونه قانون بی سر و ته.. هرگونه تخطی از وظایف.. هرگونه بی توجهی به دستورات.. هرگونه کوتاهی که در حوزه کاری من باشه رو دارم بلند بیان می کنم و برای بهبود چنین شرایطی، تلاش.

جدای از این حرفها.. .. واقعا چرا نشه دو تا جناح باهم کار کنند؟ خیلی دلم میخواد آقای روحانی، از اینهمه آدم باسواد، استفاده کنه. و اعتماد اصلاح طلبها و اصولگرایان رو بدست بیاره با هم.


این چند تا پست، خیلی خوب بود.

همینه از خودمون باید شروع کنیم . من هم این رو جدی تر پی گرفته ام .

ترمه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:06

برای این سه تا پست خیلی حرف دارم. کاش فضای کافه مثل قبل دوستانه تر و خودمونی بود و میشد بیشتر بحث کرد. حالا ... بگذریم.
ما ملتی هستیم که دوره های فوق العاده ای رو هم گذروندیم، امتحان های سختی هم دادیم و آزمون های سختی پیش روی ماست. برای دولت مردان جدید درس و نکته و تذکر زیاده. به خصوص 8 سال اصلاحات باید به دقت بررسی بشه و باگ هاش در بیاد و اصلاح بشه.
از قسمتی که در مورد وظایف ما مردم نوشتید خیلی خوشم اومد. از نظر من مهم ترین وظیفه ی ما اینه که در هیچ شرایطی ناامید نشیم. رمز پیروزی ما صبر و پیگیری مداوم و امید ماست.

منظورت رو از پاراگراف اول نفهمیدم . یعنی چی که یه خموقعی دوستانه تر بود ؟ نظرات یه دست تر بودن؟
آره اگه اون 8سال اصلاحات بررسی بشه می فهمیم که اشتباهات اصلاطلب ها کم نبودند یکیش این بود که فکرمیکردن مردم با هاشون عقد اخوت ابدی بستن و اینها هر بی عملی هم که داشته باشن مردم پشتشون اند

آبینه سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:17 http://minoo1382.blogfa.com

این حرفهامی شه گفت واگویه های این روزهای منه.امیدوارم فاصله بین حکومت ومردم روز به روز کمتربشه وایران ما روزهای خوبی پیش روداشته باشه.

آره این فاصله که کم بشه خیلی ظرفیت ها آزاد میشن

اقای حس هفتم سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:27 http://seventhhess.persianblog.ir/

مهمترین کارمون اینه که خودمون رو دست کم نگیریم....

دقیقا . فکر نکنیم ما چیزی نیستیم و ازمون چیزی بر نمیاد

مریم انصاری سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:49 http://ckelckeman.blogsky.com

یکی از شعارهای آقای روحانی، این بود که صدا و سیما در دوره ی آقای احمدی نژاد بداخلاقی کرده و اجازه نداده بعضی اشخاص که انگی بهشون خورده، از خودشون دفاع کنن. فرمودن که این موضوع توی برنامه شونه.

خود آقای روحانی، در تبلیغات انتخاباتی شون به کرّات دولت آقای احمدی نژاد رو هدف قرار دادن. بدون حضور خود احمدی نژاد که از خودش دفاع کنه (هر چند که حداد عادل گاهی جواب هایی می داد).


باید منتظر بشیم ببینیم دولت ایشون، به احمدی نژاد چنین فرصتی رو میده یا نه؟ بالاخص با این احضاریه به دادگاه و این برنامه هایی که اخیراً داره اتفاق می افته!

به «عمل» کار برآید به «سخنرانی» نیست.

فکر کنم این دولت ایشون نیست که باید این اجاره رو بده . این همون صدا سیماست که به احمدی نژاد فرصت خواهد داد یا نه . البته پیش خودمون بمونه مریم خانوم فکر کنم 8سال فرصت داشتن و هرچیزی رو خواست گفت کم وفتی نباشه !

ترمه چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:42

"یعنی چی که یه موقعی دوستانه تر بود ؟ نظرات یه دست تر بودن؟"
تقریبا آره.من دیگه حوصله ی بحث های پایه ای رو ندارم. مثلا اینکه بیام با یه عده سر و کله بزنم و بحث تقلب چهار سال پیش رو بکنم از حوصله ی من خارجه. دوست ندارم وقتم رو با کل کل با این آدم ها بگذرونم. بیشتر دلم می خواد با همفکرای خودم راجع به ایده هایی که برای آینده داریم و کارهایی که باید بکنیم صحبت کنم.
احمدی نژاد و طرفداراش به اندازه ی کافی وقت و انرژی این ملت رو گرفتن.

آره این هم بود یه موقع ولی خب همینه دیگه جامعه متکثر همینه و در کافه من هم به روی همه بازه

مریم انصاری چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:51

بله. من هم منظورم صدا و سیما در دولت آقای روحانی بود.

(همونطور که آقای روحانی از صدا و سیما در دولت آقای احمدی نژاد ایراد می گرفتن!)

مریم باید بدونی که در ایران صداسیما زیر نظر دولت ها نیست . رئیسش توسط رهبر انتخاب میشه و نوع رفتارش با دولت وقت بستگی به همسو بودن یا نبودن اون دولت با رئیس سازمان داره

مریم انصاری چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:34 http://ckelckeman.blogsky.com

آفّرین آقای رگبار عزیز. اتفاقاً این همه گفتم و گفتم تا به همین نکته برسم.

وقتی صدا و سیما زیر نظر دولت و رئیس جمهور نبوده و نیست و رئیس اون، دست نشانده ی «رهبر» هست (حالا چون رهبر با احمدی نژاد ارتباطش مسالمت آمیر بوده، انکار نمی کنم که این از «خوش شانسی» احمدی نژاد بوده، نه اینکه مشکلات صدا و سیما به احمدی نژاد ارتباط پیدا کنه و به خاطر ضعف صدا و سیما، احمدی نژاد رو مسئول بازخواست کنیم و زیر سوال ببریم!).

پس این چیزی که آقای روحانی به احمدی نژاد نسبت داد، خلاف واقع بود و یه جور تهمت و انگ چسبوندن به احمدی نژاد بود. یه جور تخریب بی اساس و بنیاد. چیزی رو جزء ضعف های دولت احمدی نژاد بارها تکرار کرد که ابداً مرتبط به خود احمدی نژاد نبود.

البته این رو هم بگم که من بسیار با عملکرد احمدی نژاد بیشتر در دوره ی دومشون و بالاخص این اواخر که دیگه شورش رو در آورده بود، مخالف بوده و هستم و هیچ وقت نه تنها دفاعی نکردم، بلکه همیشه انتقاد کردم ازشون.

ولی معتقدم به خاطر مخالفت با برخی عملکردهای یه نفر، نباید پا روی حق گذاشت و به هر نحوی که شده زیر سوال بردش. حتی اگه اون ضعف، ارتباطی به اون شخص نداشته باشه.


منظورم در کل این بود که آقای روحانی، چیزی رو که به خودشون نمی پسندید (تخریب شدن در صدا و سیما، بدون امکان دفاع)، برای احمدی نژاد پسندید!

والا مریم خانوم من اصلا مناظره ها رو ندیدم و نمی تونم نظری دقیق بدم ولی اگه روحانی هم بیاد و چیزی بگه خلاف واقع مثل همین که شما ذکر کردینمیشه دفاع کرد . باید ازش انتقاد کرد

مهسا پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:23

واقعا پست خوب و به جایی نوشتید آقای رگبار.ممنون از اهمیتی که امور جامعه میدید
راستش من چند هفته قبل از انتخابات قصد نداشتم در انتخابات شرکت کنم به همون دلایلی که همه جا دیدیم و شنیدیم. اما وقتی داشتم با یکی از دوستام که در بلاد کفر زندگی می کنه صحبت می کنم بحث به جایی کشید که شروع کرد از برخورد مردم اون جامعه و عمل و عکس العملشون در قبال حکمتشون صحبت کردن و یکدفعه با خودم گفتم چرا ما نه؟ و از همون جا شروع کردنم پیگیری آمار کاندیداها و اخباری که از گوشه و کنار میرسید رو دنبال کردم و .... در نهایت به جایی رسید که مطمئن شدم شرکت در انتخابات این دوره بخصوص حتما موثره و خودم شدم یکی از افرادی که دیگران رو تشویق می کرد به مشارکت در انتخابات.
حالا هم مثل شما دارم دیگران رو تشویق می کنم به مثبت نگاه کردن وتلاش برای بهتر شدن وضعیت موجود جامعه. امیدوارم و تا حدی خوشبینم که آقای روحانی بتونه به وعده هاش عمل کنه و با کمک خودمون کشور رو از وضعی که درش قرار داره دربیاره

فقط دوست دارم یک نکته رو اینجا بگم و شما هم اگر دوست داشتید تو پست هاتون بهش اشاره کنید: دوستان اجازه ندید افراد بدبین و کسانی که همیشه آیه یاس سر زبونشونه جو بوجود اومده رو خراب کنند و امیدمون رو نا امید کنند. این چند روزه دیدم و شنیدم که عده ای سعی دارند القاکنند که این انتخابات هم به نوعی فرمایشی بوده و با استدلالهای مختلف بگن که زیاد دلخوش به بهترشدن شرایط نباشید. دوستان عزیزم لطفا به این حرف ها توجه نکنید و سعی کنید از حالا حداقل خودتون آدم بهتری باشید. هدف همه ماهایی که امروز از انتخاب شدن آقای روحانی خوشحالیم مشترکه, بهبود وضع جامعه.

آره واقعا این افراد بدبین و مایوس حال بقیه رو هم می گیرن . به نظرم اصلا نباید با اینها معاشرت هم کرد . !!

دارچین جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:27 http://darcheen.blogfa.com

حق با شماست با همه ی حرفهاتون موافقم امیدوارم بتونیم دوباره کشورمون رو بسازیم و آبروی از دست رفته برگرده

انشالله

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد