کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

هفتمین رئیس جمهور - (1) چهار سال قبل

 

من ،این دوره جزء اون 14میلیون نفر یا 30درصدی بودم که رای ندادند .   

 

 

نرفتم پای صندوقهای رای ، چون فکر می کردم که دیگه رای دادن و یا رای ندادن من تاثیری در انتخاب رئیس جمهور نداره . اما حالا که حسن روحانی که در اصل نامزد نظام نبودو حمایت گروه های اصلاح طلب و سنتی های دور شده از قدرت رو به همراه داشت 19میلیون رای آورد (51%) ولی سعید جلیلی که نامزد نظام و نیروهای قدرتمند حاضر در صحنه و به نوعی هم یادآور احمدی نژاد 84بود، فقط 4میلیون رای آورد (10% ) ، می بینم که گویا این دوره با دوره قبل فرق داره . البته نهادهای برگزار کننده انتخابات همون قبلی ها بودند ، اما به نظرم شرایط این دوره با دوره قبل متفاوت بود . چیزایی از این انتخاب به نظرم می رسه که در چند پست متوالی خواهم نوشت .  

 

چهارسال قبل که طبقه متوسط شهرهای بزرگ علی الخصوص اهالی پاتخت اعتراضاتی داشتند به نظرم فقط خودشون رو دیده بودند و توجهی به شهرهای کوچیک و روستاها نکرده بودند . رای اونها با ماها فرق داشت و رای اونها موسوی نبود . اون عده از اهالی تهران و بقیه شهرهای بزرگ تعدادشون کمتر از اون عده از شهرهای کوچیک و روستاها بود .دلایل رای دادن دوباره اونها به احمدی نژاد متعدد بود .

شاید سود سهام عدالتی که چند وقت قبل از انتخابات بهشون داده شد ترغیبشون کرده بود که دوباره به احمدی نژاد رای بدن  (این اولین بار بود که دولت مستقیما پول نقد به کسی می داد گرچه اون سود سهام عدالت هرگز دیگه داده نشد!)، شاید افزایش حقوقهایی که در روزهای منتهی به انتخابات داده شد ، شاید کمکهای نقدی ای که به شکل پول نقد و بن و سکه به افراد داده می شد ، شاید توزیع مواد غذایی و سیب زمینی مجانی عده ای رو به اون سمت کشوند ، و شاید واقعا فکر می کردند احمدی نژاد کسیه که جلوی دزدی ها رو می گیره و ... 

 

به هر حال درصد زیادی از مردم ایران به اون رای دادند، اما ما طبقه متوسط که آگاه به شرایط اسف بار مملکت بودیم و دورتر رو می دیدیم به اشتباه فکر می کردیم همه مثل ما می اندیشند و محال است که کسی دوباره به احمدی نژاد رای بده . دلایل دیگه ای هم برای بی اعتمادی بود که در این مقال نمی گنجه . برخوردهای خشن بعد از انتخابات هم شرایط رو طوفانی تر کرد . بی اعتنایی مطلق صداسیما به اعتراضات مسالمت آمیز اون موقع و برجسته کردن اوباش گری چند نفر اراذل و تعمیم دادن اون به همه معترضین و خس و خاشاک نامیدنشون از طرف احمدی نژاد، آتش زیر خاکستر رو ماه ها شعله ور کرد .   

 

(ادامه دارد ) 

  

کامنت برگزیده : 

 

مهدی گفته : شاید رای دادن یک نفر تاثیر چندانی در انتخاب رئیس جمهور نداشته باشه ولی یک فرد میتونه با رای دادنش نشون بده که کشورش رو دوست داره و برای این دوست داشتن حداقل یک رای رو میده.
من هم باتو موافقم که شرایط این دوره با دوره قبل فرق داره. مثلا مشکلات اقتصادی و برخی رفتارهای احمدی نژاد با عث شده که جبهه اصلاح طلب مورد توجه قرار بگیره. ولی طوری از مناطق دیگه نوشتی که انگار اونها چیزی نمیفهمن و فقط کسی رو میپسندن که به فکر شکمشون باشه و پایتخت نشینان و مرفهین میدانند که صلاح جامعه چیه. همین مردم کوخ نشین انقلاب رو به وجود آوردند و ازش دفاع کردن و انقلابی رو که پاش خون دادن با سیب زمینی عوض نمی کنن. به نظرم رای دادن شهرهای دیگه به جز تهران به احمدی نژاد برمیگرده به اقدامات اون تو چهار سال اول که شاید برای جمع کردن رای برای دور دوم بوده. ولی در کل نمیشه اقداما تش رو تو چهارسال اول نادیده گرفت. من خودم به شیوه احمدی نژاد تو این اواخر معترضم ولی نباید نقطه های منفیش رو پای انقلاب نوشت. طبقه متوسط و متوسط به پایین اولین و بیشترین تاثیر رو از تحولات جامعه در هر زمینه ای میگیرند. به خصوص از لحاظ اقتصادی. اگر در جامعه وضع اسف باری بود بیشترین تاثیر به مردم پایین دست جامعه میرسید و قشری که باید نسبت به آینده حساس بودند همین قشر از جامعه باید می بودند.
ازت این سوال رو میکنم که به نظرت چرا رای آودن احمدی نژاد محال بود؟
اگر برخورد خشنی بعد انتخابات بود بیشتر از طرف گروه منتسب به آقای موسوی بود. میتونی توذهنت برخورد پلیس در کشورهای دیگه رو بیاد بیاری. من خودم از صداوسیما شاهد نمایش دادن تظاهرات مسالمت آمیز معترضان بودم ولی باهات موافقم که میتوانست بیشتر بهش اشاره بشه 

نظرات 21 + ارسال نظر
بولوت یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 http://maryamak.blogfa.com/

به اون دلایل اضافه کنید که: مردم زیادی توی این کشور موافق حجاب اجباری و تفکیک جنسیتی و گشت ارشاد هستن. خیلی ها که به واقع طرفدار ا.ن نبودن. از ترس این که موسوی رای بیاره دوباره برگردیم به دوران بی حجابی خاتمی و با دیدن اون کارناوالای تبلیغاتی از ترس این که بعد از موسوی هر روز همین بساط باشه رفتن به ا.ن رای دادن.

بله این هم دلیل خوبیه . مثال این که دیروز سوپری ما می گفت دیده که هرچی ک..ن لخت بوده داره می ره به روحانی رای بده ! یه همچین دیدی رو دارن کثیری از این مردم

سارا یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 http://biadonyabesazim.blogfa.com

منم رای ندادم.

پیروزی آقای روحانی باعث نمیشه که متاسف باشم که رای ندادم.
و باعث نمیشه که فکر کنم اعتمادم بازگشته.

شادی جوونها توی خیابونها رو دیدم. جو ی که سال 88 هم بود. خودم و آرزوهام در اون سال رو در چهره تک تک جوونهای شادان دیروز دیدم.

اگر اجازه داده شد، رای بیاره، اگر افتضاح اون سال تکرار نشد، باعث نشد من دلم بخواد رای بدهم. حتی سالهای آینده. (شاید در اون زمانها نظرم چیز دیگری باشه). چون این وسط، چیزی به دستشون میومد که اجازه چنین اتفاقی رو دادند.

اگر دنبال بدست آوردن اعتماد آدمهای سال 88 هستند، اعتماد من رو که نتونستند جلب کنند. من ناامید از ساختن کشور نیستم. فقط اینکه به این سرعت نمی تونم اعتماد کنم. و منتظرم حرکتهای آقای روحانی و پاسخهاش از حاکمیت رو ببینم.

بله درست هم هست . باید ببینم که روحانی چه می خواد بکنه و چه می تونه بکنه . اون موقع هست که شما هم دورباره اعتماد خواهی کرد . اما سارا ما هیچ وقت نمی تونیم با قطعیت نظر بدیم . شاید امروز این رو می گی . فردا چی؟ شعر پست قبل یادت نره !

نیره یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:54

من دوبار اردوی جهادی رفتم مناطق محروم و به چشم دیدم چطوری احمدی نژاد رو مثل یک بت می پرستن. به همین دلیل هم معتقد بودم تقلب نشده...واقعا مردم شهرستانها و روستاها بهش رای دادن چون این آدم استاد عوام فریبی بود و همینکه می رفت شهرشون و باهاشون چایی میخورد براشون کافی بود!
متاسفانه تهرانی ها و اصلاح طلبها فقط نوک دماغشون رو میدیدن...کاری که محمود کرد این بود که به شهرستانی ها احساس غرور و افتخار داد...اون حقارتی که تهرانی ها در برخورد با شهرستانی ها دارند رو تا حدی از بین برد...به همین دلیل براش سرودست می شکستند...
من یادمه تو شهر کهنوج، مردم همه پروژه هایی که در دولت های قبلی افتتاح شده بود رو کار محمود می دونستن!!!
به هرحال خوشحالم که دوره ش تموم شد

با همه حرفات موافقم نیره عزیز . این آدم خوب می دونست رگ خواب کثیری از عوام رو چه جوری به دست بیاره و ازشون استفاده کنه

عطیه یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:00 http://zendegi-va-porharfi.persianblog.ir

نمیدونم چرا مطمئن بودم که شما رای میدین!

والا چه عرض کنم ؟!

peepbo یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:01

بزرگترین حسن ایندوره این بود که برگزارکنندگان ان تقریبا از نتیجه نفعی نمیبردند و همین باعث سلامت نسبی ان شد البته نسبی چون از قرار هیچ چیز اینجا قطعی نیست

آره به نظر من هم هر کدوم که می شد ضرری به قدرت حاکمه نمی رسید

بولوت یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:02

من اتفاقن فکر نمیکنم روحانی نامزد نظام نبود. اصلن وقتی استوانه ی نظام علنن ازش حمایت کرد نمیشه گفت نامزد نظام نبوده. میشه گفت نامزد مورد حمایت دولت نبود.
یه مقدار باید واقع بین بود. نظام هر فکر و خواستی داشته باشه. بازم اولویت اولشه حفظ خودشه.
هاشمی شاید این مدت منزوی شده باشه. ولی تا آخر عمر کسیه که برای حفظ این نظام تلاش خواهد کرد. و همین حمایتش یعنی دیده روحانی بهترین گزینه س برای حفظ این نظام. به قول یکی از دوستان سوپاپ اطمینان خوبیه.
جلیلی شاید سیاست هاش مطلوب تر بود برای نظام. ولی سیاست وقتی به درد میخوره که نظامی باشه. نه این که زیر سایه ی اون سیاست نظام رو به باد بدن. هر کی هر چی میخواد بگه. من به شخصه فکر نمیکنم که حضرت آقا کسی رو بخواد که میدونه نتیجه ی انتخابش ویرانی رو نزدیکتر خواهد کرد.

منظور من از نظام قدرت حاکمه موجود است .
والا بولوت جان ما هم دنبال جابجایی نظام با چیز دیگه ای که نمی دونیم چیه نیستیم نظر بنده اینه که نظام باید بمونه و آهسته آهسته ایراداتش رفع بشه

مهدی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:08 http://jazireyeman.blogsky.com

سلام دوست عزیز
شاید رای دادن یک نفر تاثیر چندانی در انتخاب رئیس جمهور نداشته باشه ولی یک فرد میتونه با رای دادنش نشون بده که کشورش رو دوست داره و برای این دوست داشتن حداقل یک رای رو میده.
من هم باتو موافقم که شرایط این دوره با دوره قبل فرق داره. مثلا مشکلات اقتصادی و برخی رفتارهای احمدی نژاد با عث شده که جبهه اصلاح طلب مورد توجه قرار بگیره. ولی طوری از مناطق دیگه نوشتی که انگار اونها چیزی نمیفهمن و فقط کسی رو میپسندن که به فکر شکمشون باشه و پایتخت نشینان و مرفهین میدانند که صلاح جامعه چیه. همین مردم کوخ نشین انقلاب رو به وجود آوردند و ازش دفاع کردن و انقلابی رو که پاش خون دادن با سیب زمینی عوض نمی کنن. به نظرم رای دادن شهرهای دیگه به جز تهران به احمدی نژاد برمیگرده به اقدامات اون تو چهار سال اول که شاید برای جمع کردن رای برای دور دوم بوده. ولی در کل نمیشه اقداما تش رو تو چهارسال اول نادیده گرفت. من خودم به شیوه احمدی نژاد تو این اواخر معترضم ولی نباید نقطه های منفیش رو پای انقلاب نوشت. طبقه متوسط و متوسط به پایین اولین و بیشترین تاثیر رو از تحولات جامعه در هر زمینه ای میگیرند. به خصوص از لحاظ اقتصادی. اگر در جامعه وضع اسف باری بود بیشترین تاثیر به مردم پایین دست جامعه میرسید و قشری که باید نسبت به آینده حساس بودند همین قشر از جامعه باید می بودند.
ازت این سوال رو میکنم که به نظرت چرا رای آودن احمدی نژاد محال بود؟
اگر برخورد خشنی بعد انتخابات بود بیشتر از طرف گروه منتسب به آقای موسوی بود. میتونی توذهنت برخورد پلیس در کشورهای دیگه رو بیاد بیاری. من خودم از صداوسیما شاهد نمایش دادن تظاهرات مسالمت آمیز معترضان بودم ولی باهات موافقم که میتوانست بیشتر بهش اشاره بشه.
از مطلبت تشکر میکنم و منتظر ادامه ش هستم.

مهدی جان این واضح و مسلمه که طبقه ای که محتاج نون شبشه دیگه به مسائل انسانی مثل آزادی و حق بیان اهمیتی نمی ده . برخلاف نظر تو باید بگم که این کوخ نشینها نبودند که انقلاب رو به وجود آوردن همون طبقه متوسط و برخوردار بودند که نیاز به شرایط آزادانه تری و به طبع اون اوضاع اقتصادی بهتری رو خواهان بودن . طبقه محروم این قده محافظه کار هست که جرات تغییر رو ندونه چون سریع کارد به استخونش می ررسه از بس بی گوشته . طبقه فقیر بیشترین تاثیر رو می گیرن درست ولی معمولا قدرت تغییر بنیادی رو ندارن .
اما برخورهای خشن رو باید بگم که در روزهای اول فقط راهپیمایی های سکوت بود و شما رفتارهای تعدادی لات و بی سرو پا رو به حساب همه نذار . تا یک هفته بعد از انتخابات در صداسیما هیچ خبری جز کل و بلبل نبود حتی راهپیمایی های میلونی 25خرداد نمایش داده نشد . اما تا دلت بخواد آتش زدن چند مغازه و شیشیه شکستن چند ماشنی که مرتکیسنش اصلا مشخص نودن رو نمایش دادند .
مرسی که توجه کمردی و وقت کذاشتی برای این کامنت دوست گرامی

احمد یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:57

به آقا مهدی
تی وی ایران برخورد خشن نیروهای خودشون رو اصلا" نشون نمیداد" ولی همه ی صحنه هایی که نیروهاشون کتک خورد رو تو بوق و کرنا کرد که اینا چه وحشی هستن نگفتن چطور به جون مردم افتادن اونهمه فیلم که از جاهای دیگه پخش شد یا مردم به چشم خودشون دیدن یا بلوتوث کردن ندیدی؟ چطور با باتوم مردم رو میکوبیدن؟
شنبه ساعت دو اخبار رو دیدم مسخره است همین صدا و سیمایی که چهارسال توهین و تحقیر کرد آی خس و خاشاک آی سبزها آی سبز لجن و فلان کل دکور و حتی پیراهن و کت گوینده خبرش س ب ز بود

سوسن جعفری یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:31

لایک.

هتی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:38

بی رودبایستی بیشتر مردم به فکر تامین اقتصادی خودشون هستند .یعنی طبقه پایین جامعه که قاعده جمعیتی هرم هستند .طبقه متوسط ونخبه وتحصیلکرده که به دنبال آزادی و... هستند .دوره فتحعلی شاه مادری به بچه های گرسنه ش زرنیخ داد بخورند چون تحمل گرسنگی واخ وناله شون رو نداشت .حالا به همین مادر بگن که بیا مشروطه کنیم تا ازادی به دست بیاد دولت قانون ومبارزه با استبداد .ایا همراهی می کنه ؟نه .بهش گفتند بیا مشروطه کنیم تا وضع اقتصادی خوب بشه .نون وگوشت ووو به دست بیاریم . وقتی انقلاب پیروز شد خیلی از مردم از در سفارت انگلستان به رهبران مشروزه می گفتند :پس مشروطه چی شد ؟بدید ببریم خونه . فکر می کردند مثلا یک بسته غذاییه . اونا دولتی می خوان که بهشون نون بده تامین اقتصادی بده .
احمدی نژاد به مردم فقیر یارانه داد سود سهام عدالت خونه ارزون داد .معلومه که قاعده هرم ازش دفاع می کرد .از طرف دیگه من نظر بولوت رو قبول دارم بیشتر مردم با گشت وتفکیک و... موافقند .
توی شهر ما هر کی از میر طرفداری می کرد بهش انگ فساد ولختی گشتن می زدند .
ولی با وجود همه اینها من ممطمئنم که با تق... اومد سرکار چهار سال پیش .

خب وقتی شما همه این مطالب رو می گی دیگه چه تق...ی ؟ تخلفات قبلش واژه بهتریه .تخلفاتی که اون موقع صداشون در نیومد و لی این دوره مانعش شدن

هتی یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:42

می دونین اقای رگبار اصلا میشه راجع به دلایل عدم پیروزی جنبش سال 88 یک تز نوشت .یه چیز دیگه هم بود من مطمئنم اگر آذربایجان همراهی می کرد که نکرد دیگه قابل کنترل نبود این جریان .
البته موضوع مورد بحث شمکا انطخاباط هست .

چرا آذربایجان همراهی نکرد ؟

sanjaghak یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:46 http://www.sanjaghak2011.blogfa.com

سلام دوست من...
اجازه میخوام تموم پست های بعدیت رو هم بخونم و بعدش با هم در این خصوص هم صحبت بشیم دوست من...
ولی افسوس مس خورم با این بینش چرا ایندفعه به روحانی رای ندادی؟!؟!؟!
خوب حتمکا دلایلی داشتی....ممنون.

مرسی

گلدونه یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:43 http://tondokhond.persianblog.ir/

نه برادر من باهات موافق نیستم که دفعه قبل ان آقا رای داشت و رئیس جمهور شد

ولی دلیلی نداری . این از اون مواردیه که ما با توجه به رفتار گذشته اونها داریم قضاوت می کنیم

سایه یکشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:58

البته من قبلا این دید رو داشتم که ا.ن هم طرفدار داره و شاید تقلب نشده باشه ولی الان دیدید که امسال چه طوری آرا شمرده شد؟ دیدید که غیر از انتخابات ریاست جمهوری، همه ی انتخابات دیگه از شوراها و مجلس و ... چه جوری شمرده میشه؟
دیدید چقدر طول می کشه (با توجه به تعداد کل آرا)؟
پس چرا 4 سال پیش 3-4 ساعت بعد از اتمام رای دادن، رییس جمهور هم مشخص شد و امسال نزدیک یک روز داشتن رای می شمردن؟ چرا اون سال ساعتی 10 میلیون رای شمرده می شد و امسال تا صبح هنوز یک میلیون هم شمرده نشده بود؟
اگر در اون زمان تکنولوژی پیشرفت کرده بود، آیا 4 سال بعد پسرفت داشته؟ اگر امسال با دقت شمرده شده، پس اون سال با بی دقتی کامل رای ها رو شمردن؟ چه دلیلی هست برای این کار؟ این که از بین انواع انتخابات، تنها یک انتخابات و آن هم انتخابات ریاست جمهوری سال 88 فقط با این سرعت زیاد آرا شمرده شده؟

بله این هم یه شبهه خیلی جدی ایه که تا به حال بهش پاسخی داده نشده

بولوت دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 00:40 http://maryamak.blogfa.com/

یه توضیحی در مورد شمارش آرا بدم! به نقل از یه مقام آگاه.
بعد از تموم شدن ساعت رای گیری تو خود شعبه. اون کسایی که پای صندوق بودن رای ها رو میشمرن. همراه با نظارت ناظرین هر شعبه که سه چهار تا مال شورای نگهابانن. یه نفر مال فرمانداری یه نفرم رییس شعبه و یه چند تا ناظر دیگه. نماینده های کاندیدها هم هستن که معمولن تو همه ی شعبات نمیشن. اونا تو شعبه های بزرگ و حساس هستن. ولی توی شعبات دیگه توی اون افراد سر صندوق هم بلاخره یه نفر آشنایی دوستی کسی رو دارن که بعدن ازش بپرسن نتیجه ی شمارش چی بوده.
صندوق رو باز میکنن. اول تعداد رای ها رو فقط میشمرن (نمیخونن). که ببینن با تعداد ته برگا مطابقه یا نه.مرحله ی بعد شروع میکنن به تفکیک رای های رو میشمرن. بعد که تموم شد صورت جلسه مینویسن که انقدر رای داشتیم و نتیجه ی شمارشمون این شده و ... یه نسخه از صورت جلسه و ته برگا و خود رای های رو میذارن توی صندوق و مهر میکنن میبرن فرمانداری. هیئت انتخابات اونجا صورت جلسه ها رو لیست میکنن و آخر کار جمع میزنن و نتیجه ی شهر رو به استان اعلام میکنن. استانم جمع میزنه به وزارت کشور اعلام میکنه.
پس چند تا نکته هست. رای شماری بلافاصله بعد از تموم شدن رای گیری شروع میشه. رای ها رو تو خود محل رای گیری میشمرن. تعداد کسایی که توی رای شماری هستن انقدر هست که نشه اون وسط توی شمارش آرا دست برد. جواب رای گیری ها حوزه به حوزه میره فرمانداری و جمع بسته میشه.
توی شهرای کوچیک و متوسط نهایتن این پروسه طول بکشه سه چهار ساعته. بیشتر کشورم شهرای کوچیک و روستاهان. طبیعیه که همون چند ساعت اول خیلی شهرا نتیجه شون مشخص شده باشه. خیلی استانا هستن که کوچیکن و جمعیتشونم کمه و خیلی زود جواب شمارشون اعلام میشه. حالا چند تا شهر بزرگ مثل تهران و مشهد و اصفهان و تبریز یه کم بیشتر طول میکشه.
تفاوت 4 سال پیش با امسال و سالای دیگه تو شمارش آرا نبود. توی نحوه اعلام آرا بود.
خب ا.ن نگران بود میخواست ببینه نتیجه چیه. گزارش لحظه به لحظه میگرفته وزارت کشور.

مرسی از این اطلاعات خوب

heti دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 http://khalehhetiking.persianblog.ir/

شاید یه دلیلش اینه که با وجود اینکه با تمام وجود تو حساس ترین شرایط حضور داشتند ولی به مطالبات خودشون نرسیدند .مثل حق استفاده از زبان مادری در نظام اموزشیشون . مثال :بعد از استبداد صغیر وقتی تبریزی محاصره شد مردم تبریزبا تمام وجود مقاومت کردند وبعد هم با بختیاری ها وگیلانی ها تهران رو فتح کردند ولی در محل پارک اتابک ستارخان وباقرخان ومجاهدان تبریز رو خلع سلاح کردند وبهشون گفتند خوش اومدید .از اماده خوری ها پایتخت نشین ها خسته شدند شاید .(ببخشید اگر کلمه نامناسبی استفاده کردم )
چه فرقی می کنه اقای رگبار تخلف در انتخابات میشه تقلب دیگه .

متوجه منظورت شدم ولی به نظرم ایراد چندان وارد نیست چون این موضوع برای همه یکسانه . هر گروهی به نوعی حق خودش رو تلف شده دیده

امیر دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:46

من رای دادم و تعجب می کنم از شما که همیشه دم از امید می زدید . منم اون اول می خواستم که رای ندم ، اما با خوندن نظرات خیلی از وبلاگهای دوستان اهل سیاست دیدم که انصافا حق با بیشتر اوناست . کافیه به نتیجه تحریم انتخابات تو کشورهای دیگه یا تو کشور خودمون یه نگاهی بندازیم اغلب نتیچه اش این بوده که باعث تداوم قدرت جناح حاکم شده . اصلا مگه ما که ادعای اصلاح طلبی می کنیم آلترناتیو دیگه ای جز رای دادن داشتیم . این شعارهایی هم که بعضی ها میدند ( مثل از بین بردن مشروعیت نظام ) ناشی از پایین بودن بینش سیاسیشونه.
یاد هم وطنی افتادم که ده ساعت رانندگی کرده بود تا از اسکاتلند به لندن برسه و رای بده ، چون اون خوب می دونه که چقدر فرقه بین اینکه جلیلی رییس جمهور بشه یا روحانی ، بنابراین از تنها سلاح و شانسی که داره امیدوارانه استفاده میکنه .
خوشحالم که به این باور داشتم که با غر زدن و تو خونه نشستن و نا امیدی هیچی درسته نمی شه و خوشحالم که امثال من با امیدمون خیلی ها را خوشحال کردیم.

من هم خوشحالم که شما و امثال شما درسی به من دادین که زود ناامید نشم و از هر فرصتی که به دست میارم بهره ببرم . البته من دید دیگه ای هم داشتم که جای نقلش توی این وبلاگ نیست

ستاره دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:18 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

با بخشی از حرف‌هاتون موافقم... به هر حال اون دکتر 24 میلیون رای آورد... و این دکتر هم با 18 میلیون رای برگزیده ملت شد... مردم همون مردمند و اگر گول سیب‌زمینی می‌خوردند که امثال هاشمی بیشترها بهشون داده بودند...
مردم شهرستان احمدی‌نژاد رو واقعا دوست داشتند...

این یعنی چی که امثال هاشمی ها بیشتر داده بودند؟! هاشمی که سر کاز نبود و کسی که می تونست پول بخش کنه خود دولت بود

نرگس دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:28

سلام-من ساکن یکی از شهرهای کوچیک استان لرستانم(ازنا-اگر شنیده باشید)-در دو دوره قبی طرفداران رئیس جممهور اسبق! خیلی کم بودند.تو شهر من در آخرین انتخابات(انتخابات مجلس) میزان مشارکت مردم به قدری کم بود که از طرف مسئولین اعلام نشد.(مردم ناراضی بودند و گمانشون بر این بود که تقلب خواهد شد...)
شهرهای نزدیک اطرافم هم اوضاع به همین منوال بوده...
اونچه که در چهارسال پیش در شهرهای بزرگ اتفاق افتاد رو ما هم شاهد بودیم.
اعتراضات و بگیر وببندها(در مقیاسی به اندازه وسعت و جمعیت شهرمون)و مسائلی که بر همه مردم رفت و همه میدونیم-همونطور که شادی دو روز پیش مردم و رقص و پایکوبی مون هم به نسبت وسعت شهر بزرگ بود.
اشتباه نکنید،مردمی که به اینترنت و رسانه های یکسان دسترسی دارند عموما مطالبات یکسانی دارند.

خب چیزی که بیشتر گفته میشه برعکس حرفهای شماست دوست ازنایی . الیته شما خودت شاهد عینی بودی و بهتر می تونی بگی که چی درست بوده و چی نه .
تو شهرهای کوچیگ اعتراض کردن سخهت تر هم هست جون همه میشناسنت و بعد برات ممکنه دردسر بیشتر درست شه

Maman Falco دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:54

رگبار عزیز در مورد این مسائل نمی‌شه تو کامنت دونی بحث کرد، بخاطر آقا فیله و همینطور بخاطر گستردگی این بحث. در اینکه چهار سال قبل تخلفی شده بود، هیچ شک نکنید. شاید نه به اندازه ۱۱ میلیون جا به جایی‌ رای- چون من هم معتقدم که آقای احمدی نژاد مخاطب‌های خودشون را داشتند که کم هم نیستند و درست هم نیست که نادیده گرفته بشند - اما خیلی‌ فاکتورها گواه بر این واقعیت اند. یک نمونه هم نماز جمعه تاریخی‌ که رهبر گفت من نظرم به ایشون نزدیکتره!!! از این صریحتر؟ به شمارش آرا و اعلام و چگونگی و ... کار ندارم که برای همه روشنه.

من رای دادم. با قطار با کالسکه و پسر ۲۲ ماه‌ام بیشتر از هشت ساعت در راه بودم.
که بگم هستم و بودن من را نمیتونید ازم سلب کنید.
رفتم که بگم باز هم آمدم و خواهم آمد برای پس گرفتن رای چهار سال پیشم.
رای دادم برای گفتن " نه" به سیستمی‌ که من را خs و خاشاک نامید. " نه " به رفراندوم هسته‌ای. برای باز شدن روزا+نه یی هرچند کوچک برای نفس کشیدن. برای جان گرفتن.
انتظار انجام کارهای خارق العاده از رییس جمهور جدید ندارم که درون سیستم سیاسی ایران غیر ممکنه، اما راستش با تمام احترامی که برای تحریم کننده‌ها داشتم، هنوز هم نمی‌تونم معنی این انفعال را - به خصوص برای ایرانیان داخل - بفهمم و درک کنم. این انتخابات یک رفراندوم بود و حتی اگر تقلب هم میشد - که مشخص بود این دوره نمی‌شه - صدای ما به گوش آنها که باید میرسید میرسید. من خواستم به شخصه به عنوان " یک شهروند " صدام را به گوش بالایی‌‌ها برسونم. بهر حال خوشحالم از شادی مردم و امیدوارم که این شادی‌ها ادامه دار باشه.

بودن شما و امثال شما واقعا باعث میشه از خودم شرمنده بشم که چرا این دفعه کنار کشیدم افسانه جان
راستش من فکرم این بود که رای من نه تنها فایده ای نداره بلکه باعث میشه که اونها در جای خودشون سفت تر هم بشن . خوادث 4 سال قبل من رو به این نتیجه رسونده بود .مه اینگار اشتباه فکر میکردم . شاید هم همون حوادث باعث شد این دفعه اون طور ینشه .

آبینه دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:56

شهرهای کوچک وروستاهای ایران امروزیعنی خیلی فرق دارن باتهرانی ها وشهرهای بزرگ؟اصلا مطالعه شده وآماری بررسی شده مناطق مختلف ایران ازاین لحاظ که همه اش داره ازش نتیجه گیریهای خاصی میشه؟الان دیگه اینترنت هست،ماهواره هست؛کتاب هست و...خب تهرانی هاکه این سالهای اخیرقهرندباانتخابات ونماینده های مجلسشون بادرصدبسیاراندکی انتخاب می شوندومدام می گویندرای ما باشهرهای کوچک وروستاهافرق داشته وداره وخودشونو راحت کردن!سیاست دنیای واقعیسیت وبایدبودوبازی کردوکمک کردبه اصلاح هرچنداندک اندک.

آیینه عزیز این حرفیه که زیاد زده میشه و به نظر من چندان مستند نیست اما ا زحد تواتر گذشه . اما این که ما تهرانی ها با انتخابات قهریم درسته و متاسفانه تو همین انتخاب اخیر هم نصفمون شرکت نکردیم . ایشالا با شرایط جدید درصد مشارکتمون بره بالا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد