کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

تیم برنرزلی و کسب و کار

 

 

چند وقتی هست که متوجه کارکردهای اقتصادی اینترنت شدم . البته می دونم دیره ولی باز هم دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدنه دیگه ؟ ضریب نفوذ اینترنت در کشور ما هنوز هم که هنوزه پایینه . بسیارپایینتر از کشورهای دیگه . و این نفود پایین گهگاه با مساعی حکومت ،پایین تر هم میاد! اما بهتون بگم که در همین آشفته بازار هم میشه از اینترنت استفاده برد و باهاش درآمد کسب کرد .  

 

کار من یه کاری مرتبط با بخش صنعته و کالایی که عرضه میکنم کالایی نیست که به طور نرم از طریق اینترنت خریداری بشه یعنی مثل سی دی و کتاب و کالای دیجیتالی نیست . اما از 4 ماه قبل به این طرف که بخش تبلیغات ایتنرتی اون رو فعال کردم و سایتی زدم و اینها ،  متوجه شدم که بخشی از مردم مون برای پیدا کردن خیلی از کالا به اینترنت مراجعه می کنن و ما رو اونجا پیدا کرده و بعد به من زنگ می زنن و سوال می کنن و گاهی هم خرید کرده اند .  

 

این مطلب جالب رو درباره سایت آمازون ببینین . آمازون که تمام درآمدش مرهون اینترنته . 80میلیون نفر در ماه از سایتشون بازدید می کنند و 150میلیون نفر کاربر فعال دارند . اونها در هر دقیقه 4میلیارد تومان درآمد دارند!!. جالب نیست؟   

  

این آمار هم جالبه اگه بدونیم سه گروه اول کالایی که مردم می خرن کدومها هست . در سال،  25میلیارد دلار وسائل دیجینتال می خرن ، 9میلیارد دلار کتاب و 5میلیارد دلار خوراکی و آرایش . فکرش رو بکنین 32هزار میلیارد تومن کتاب می خرن !!  

 

نظرات 2 + ارسال نظر
نیره پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:29 http://salimi.blogfa.com

اون بخش کتاب خوندنش در مقایسه با خودمون واقعا تاسف انگیز بود...

والا خیلی چیزاش رو نمی تونیم با خودمون مقایسه کنیم

سارا سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:37 http://biadonyabesazim.blogfa.com

هر چیزی که بخوام بخرم (از مغازه و فروشگاه و ..)، قبلش توی نت جستجوش می کنم و نظرات دیگران رو می خونم و پیشنهادهای متخصصین مربوط به اون بخش رو مطالعه می کنم. نمی دونم شما چقدر دهنده این اطلاعات هستید. ولی واقعا وقتی آدم وارد سایتی میشه که اطلاعات طبقه بندی شده و تخصصی در حد فهم مشتری دریافت میکنه، خیلی توی انتخاب و دادن سفارش به اون سایت، راغب میشه.
خیلی از افراد شاغل در بخش مشاغل آزاد، حوصله توضیح دادن و یا بهتر بگم حوصله نجات دادن مشتری از تردید و دودلی رو ندارند. و اگر کمکی هم کنند، به نفع خودشون و برای فروش خودشون انجام میدهند الزاما. نه سود مشتری.

مرسی سارا جانم از این راهنمایی ای که به عنوان یه مشتری کردی . سعی می کنم توی سایت ازش استفاده کنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد