کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

سند تو آل !

 

وقتی اولین بار اس ام اس وارد شبکه مخابراتی شد رو یادمه . سال 82 بود به نظرم یا 83؟ اما همون حدودا بود . امکان جدید و خوبی بود من که این قده ازش خوشم می اومد برای دوستام روزانه سلام و احوال پرسی می فرستادم !   

 

امسال مخابرات اعلام کرد که مشترکین همراه اول و ایرانسل روی هم رفته، تو 6روز اول سال ، 9میلیارد و 200میلیون اس ام اس رد و بدل کرده اند !!! یعنی سهم هر ایرانی اعم از نوزاد و سن دار و بی سوات و با سواد شده 122پیامک! به نظر من دوتا چیز از این حرف نتیجه می شه .   

 

یکی گردش مالی این تبریکات . اگه به طور میانگین هر پیامک 17تومان هزینه برداشته باشه یه چیزی حدود 160میلیارد تومان گردش مالی این عیدت مبارک هاست که تو جیب مخابرات میره .   

 دومی تعداد زیاد دوستان . این که هر کسی حداقل 120تا 150دوست داره که بهشون پیامک داده یعنی که ما آدمای خیلی مبادی آداب و معاشرتی ای هستیم . آیا واقعا این جوریه ؟   

 

نوچ . اتفاقا من با این اس ام اس های سند تو آلی این قده دشمنم این قده دشمنم که نگو نپرس . مثلا من و یه بابایی یه باری به هم شماره رد و بدل کردیم تموم شد و رفت یا یه دوره ای دوست بودیم . این بابا میاد یه تبریک عید که براش فرستادن رو فوروارد می کنه برای هرکی که تو گوشیشه و گوشی رو می ذاره سرجاش و دلش خوشه که به وظیفه اش عمل کرده و آدمیه مبادی آداب . این آدم حتی برای نزدیکترین دوستانش و اقوامش هم از این تبریکهای بی روح می فرسته و حتی به خودش زحمت این رو نمی خواد بده که صداشون رو تلفنی بشنوه چه برسه به دیدار حضوری.    

 

یعنی اگه شما بیاین برین تو نخ اون 150نفری که هر سال یه ایرانی براشون تبریک عید می فرسته می بینین که صدی نودشون فقط اسامی ای هستن تو گوشی همراه یه ایرانی دیگه

  

  

 

 .... 

 

 

کامنت برگزیده  

 

مهشاد گفته : همه مزه sms به اینه که طرف ِ مقابلت بخاطر تو کلمه ها رو پشت سر هم ردیف کنه و فقط و فقط برای تو بفرستتش.خیلی بهتره که یک دوست خیلی ساده برات بنویسه "عیدت مبارک رفیق" تا اینکه پیامی رو که فلانی براش فرستاده فوروارد کنه به تو . این پیام های نسد تو آلی نه تنها شادی نمیارن که کلی هم غم و غصه دارن.به نظر من پیام سند تو آلی یعنی تو هم برای من یکی مثل همه ای

نظرات 10 + ارسال نظر
راد چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:42 http://mmrad.blogfa.COM

خوشحالم که برگشتین

موافقم ... اما اینم در نظر بگیرید که اگر جواب ندید بعدا همون همکار یا دوست یا فامیل وقتی می بینتت گله و شکایت و اینها که جواب آن اس ام اس با محبت ام چه شد و اینها..... خیلی بی محبتی ...

پارسال انقد گله و شکایت شنیدم که امسال در آن واحد یه پیام کوتاه تبریک می فرستادم...

خب یعنی اون همکار شما فکر کرده بهت محبت کرده که برات اون رو فرستاده ؟
دست پیش می گیرن که پس نیافتن

مریم چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:45 http://osianeman.blogsky.com

جناب رگبار فکر می کنم اس ام اس از اول رو خط موبایل بود ها من خودم سال ۷۹- ۸۰ موبایل دار شدم که همون موقع بعد از تنظیمات مناسب دیگه می شد اس ام اس فرستاد....
من هم از اس ام اس های پیش نویس ینقدر بدم میاد که خدا می دونه تازه دوستان شاکی می شن که چرا جواب نمی دی؟ من نمی فهمم چه جوابی باید داد؟ من سعی می کنم همیشه خودم بنویسم شاید به قشنگی اون اس ام اس ها نشه ولی لااقل می دونم که از ته دلم نوشتم....
مردم ایران به ولخرجی عادت دارن فکر کنم... قبلا آدم یه جک رو می شنید منتظر می شد برای بقیه هم تعریف کنه و چقدر لذتش بیشتر از فوروارد کردنش بود...

نمی دونم شاید تو درست بگی . اما اولئل اباد درخواست این سرویس رو می کردی روی خط ها نبود . مثل کالر آیدی
آخه چه جوابی باید بدی ؟ طرف اگه تو براش مهم بودی حداقل بهت یه زنگ می زد طلب چی داره مگه ؟

نیره چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:58 http://salimi.blogfa.com

دقیقا همین طوره که میگید...من که هیچ وقت این کارو نمیکنم.

ترمه چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:16

فکر کنم قبلا هم اینجا گفتم. من با این اس ام اس های آماده و send to all هم خوشحال می شم. سطح توقع رو دارین؟!
حداقل می فهمم هنوز توی گوشی چه آدم هایی شماره ام ذخیره مونده و اینکه با همین عید مبارکی سال به سال اس ام اسی یه رشته ی آشنایی و دوستی بینمون می مونه. حالا با همه ی آشناها که آدم نباید رفیق فاب باشه که.

آره والا سطح توقعاتت خیلی پایینه!
احتمالا اون یارو حال نداشته اسمت رو از توی گوشیش پاک کنه . ظرفیت فون بوکها بالاست و ۱۰۰۰تا هم اسم توشون جا می گیره !

حافظ کوزه شکسته چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:12

سلام؛
سند تو آل؟!! این همه پول واسه آدم هایی که سالی یه بار هم ازشون خبر ندارم؟ من یکی که چنین پولی نمی دم!

همه که مث شما فهیم نیستن حافظخان . اینو از اون چند میلیارد اس ام اسی که رد و بدل میشه میشه فهمیند

سارا چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:25

الان شما تصورشو کن من به مدت 3 سال سیم کارتمو کشیدم ... با هیچ بنی بشری حتی تلفنی هم حرف نزدم ... تنها ارتباط اجتماعیم گشت زدن توی بلاگا بود اون هم به طور ناشناس ....

به قول شاعر واااو

سارا چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:28 http://biadonyabesazim.blogfa.com

توی تلویزیون می گفتند بیاییم کمی برای عزیزانمون وقت بگذاریم و ابتدای اون پیامک، طرف رو مخاطب قرار دهیم که مثلا: سارای عزیزم ... و الی آخر. در پایان هم با نوشتن نام خود، به نوعی امضا کنیم پیغاممون رو.

خودم یک چند خط می نویسم. با جمله بندی ها و احساسات خودم. و فقط برای چند نفر می فرستم که به هر دلیلی نمی تونم توی عید ببینمشون یا بهشون زنگ بزنم. ضمنا آقای رگبار مگه میشه به همه تلفن کرد. هزینه اش از اون پیامکه بیشتر میشه. و دوباره ضمنا هرگز 122 تا پیامک نفرستاده ام. فوقش سی تا.

خب سارا جان اینی که گفتیم میانگینه . طبیعتا شما ۳۰ تا فرستادی آدمی هم هست که ۲۰۰تا فرستاده .
با این که به طور شخصی برای دوستات اس ام تاس بدی که موافقم عین نامه . اما این که یه چیز مصنوعی بفرستی که مهاطبش می تونه هر کسی باشه مخالفم

سارا چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:37 http://sazesara.blogfa.com

سلام
واقعیتش اوائل اینجوری نبودم اما الان یه مدتیه از این اس ام اس های فورواردی کهیر میزنم... به نظرم طرف دو کلمه بنویسه "سلام، خوبی؟" خیلی بهتر و دلگرم کننده تر از یه اس ام اس سه چهار تاییه که همش بگه تو آسمونی من درختم تو فرشته ای من عاشقتم و از این جور حرفا که همه مون متن هاشو از بریم...

آره لااقل احساس می کنی که شاید فقط برای تو نوشته شده ولی اون متن های قلمبه سلمبه ....!!!

سامان چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:01

نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت؛چون سهم من از این 9میلیارد و 200میلیون اس ام اس رد و بدل شده یه صفر(0) خوشگله.
چون تمام اعضای خانواده و دوستای صمیمی کنارم بودن.

مهشاد پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:14 http://mahshadjoon2008.blogfa.com

همه مزه sms به اینه که طرف ِ مقابلت بخاطر تو کلمه ها رو پشت سر هم ردیف کنه و فقط و فقط برای تو بفرستتش.
خیلی بهتره که یک دوست خیلی ساده برات بنویسه "عیدت مبارک رفیق" تا اینکه پیامی رو که فلانی براش فرستاده فوروارد کنه به تو
این پیام های نسد تو آلی نه تنها شادی نمیارن که کلی هم غم و غصه دارن.به نظر من پیام سند تو آلی یعنی تو هم برای من یکی مثل همه ای

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد