کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

بی در و پیکری تهران 1500

 

 

اول این که با کامنتایی که برای پست قبلی دریافت کردم تجدید روحیه شدم و انرژی ای مضاعف گرفتم و یادم انداخت که واقعا بی حالی چه چیز بد و مزخرفیه والا . اما نظراتتون مددی رسوند به این حال اسف بار و به قول حافظ شیرازی فیض روح القدس ار باز مدد فرماید ... من هم بکنم آن چه مسیحا می کرد (با کمی دخل و تصرف جناب حافظ!) 

 

و اما پست امروز این است که یادتون هست که چند وقت قبل ، درباره فیلم انیمیشن تهران 1500براتون نوشتم و تیزرش رو هم گذاشتم ؟ عید امسال که فیلم پخش شد مام دست اهل و عیال و یه تعدادی از قوم و خویش ها رو گرفتیم و بردیمشون سینما برای دیدن این فیلم چون به نظرم باید ازش حمایت می کردیم .چون کاری نو بود و خلاقیتی توش بود . همین که زمان رو برده بود به 100و خورده ای سال دیگه ،همین که چهره بازیگرهای مطرح رو در آورده بودن و همون ها هم جای خودشون حرف می زدن خوب بود . ایده های بامزه ای از شکل و شمایل 100سال دیگه تهران داشت . 

 

اما وقتی فیلم تموم شد و دیدم که احساس غبن بهم و بقیه دست داد ،باز هم متوجه این نکته شدم که اگه یه فیلمساز ،دنیایی هم خرج زرق و برق و تشریفات فیلمش بکنه ،اگه یه داستان خوب و جوندار نداشته باشه ،همه اش نقش بر ایوانی خرابه و بس .  

 

داستان تهران 1500 همین جوری بود بی فراز و فرود لازم ، بی شور و هیجانی خاص ، بی رمق بود و کسل کننده . حیف که این پتانسیل به این خوبی رو بهرام عظیمی بد مصرف کرد  ، حیف . 

 

 

  

.... 

 

کامنت برگزیده  

 

قاصدک گفته : با عرض پوزش از جمیعدوستداران و دست اندرکاران 1500 .. بنده به اتفاق همسرم برای دیدن فیلم رفتیم و از یه ساعتی به بعد نوبتی خوابیدیم .. من می خوابیدم احسان بیدارم میکرد .. احسان میخوابید من بیدارش می کردم .. و این اولین بار بود که توی سینما خوابم برد ..بعد از یک روز پر مشغله، انتظار بیشتری داشتیم ..به قول یکی از دوستان حتی نوع لباس پوشیدن هم تغییر نکرده بود ..

نظرات 6 + ارسال نظر
خودم چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:47

همه چیزمان مثل همه چیزمان است.....
( اشاره به تیتر)

سهیلا چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:02 http://st50.blogfa.com/

چقدر مشتاق دیدن این فیلم بودم.
ولی راستش ته دلم هم میدونستم که از دیدنش حظی نمیبرم.
مثل اکثر تولیدات سینمایی این مملکت گل و بلبلمان.
واقعا هم جای تاسف داره!!!!

البته نوآوریهاش شاید برات جالب باشن

قاصدک چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:58

با عرض پوزش از جمیع دوستداران و دست اندرکاران 1500 .. بنده به اتفاق همسرم برای دیدن فیلم رفتیم و از یه ساعتی به بعد نوبتی خوابیدیم .. من می خوابیدم احسان بیدارم میکرد .. احسان میخوابید من بیدارش می کردم .. و این اولین بار بود که توی سینما خوابم برد ..
بعد از یک روز پر مشغله، انتظار بیشتری داشتیم ..
به قول یکی از دوستان حتی نوع لباس پوشیدن هم تغییر نکرده بود ..

خواب خوب در سینما حسابی می چسبه ها !
اتفاقا راست می گی به این نکته توجه نکرده بودن . شایدم حساسیت زا بوده نخواستن روش مانور بدن

نیره پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:37 http://salimi.blogfa.com

در اینجاست که برتری ادبیان به سایر هنرها نمایان میشه
بیشتر فیلمهای خوب غربی هم از روی رمانهای خوب ساخته میشن...چیزی که اینجا اصلا معنی نداره.

تو سینما و تاتر که حق با توست

سمیه.حسابدار تمام وقت جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:22

سلام ...
کافه بازه ؟؟

یه "همان همیشگی "!! می خواسم !
...........................

سال نو مبارک با تاخیر پدرشوهر سابق !
ازشما و مادرباران و دانیال و همسر مان دعوت ِ بهارانه ای به عمل می آوریم برای دیدن ِ اردیبشهت اصفهان..
قدم رنجه بفرماین !



از محبتت منون عروس جان
بعید می دونم که امسال بتونم اون طرفا بیام ولی اگه اومدنی شدم حتما مزاحم خواهمی شد . اما تو اگه این طرفا اومدنی شدی ما رو بی خبر نذار

ستاره سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:36 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

من و همسر می‌خواستیم بریم ببینیم... پس خوب شد پولمون رو دور نرختیم ... به جاش می‌تونیم بریم یه تئاتر کمدی ببینیم توی این روزگار کسل و غمگین روحیه بگیریم...

مخصوصا که بعضی از این تاترهای کمدی واقعا بامزه اان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد