کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

دوستی های سه گانه

 

توی این عید نوروز با باران خانوم نشسته بودیم منتظر چندتا دوستی که قرار بود دیدنمون بیان و به این فکر افتادیم که دوستامون رو دسته بندی کنیم و به این نتیجه رسیدیم .  

 

متوجه شدیم که سه جور آدم دور و بر ما هستند . نوع اول دوستای خوب اند که همیشه به فکرت اند و دلشون برات می تپه و محبتت رو با محبتشون پاسخ می دن و کلا باهاشون حال می کنی . اونا آدمای اکتیوی اند و تو از دوستیشون لذت می بری . اونا به تو و افکارت احترام می ذارن و با اون همراستان . گهگاه به تو زنگ می زنند و باهات برنامه های جالبی می ذارند . 

 

نوع دوم دوستایی هستند که آدمای خوبی هستند یعنی نه کاری به کارت دارن و نه ازت توقع خاصی دارن . اگه بری پیششون باهاشون حال می کنی و بهت خوش می گذره .خوش برخوردند و مهربون . تو باید به اونها زنگ بزنی و راهشون بندازی . دعوتشون کنی پایه اند .اگه بیشتر بهشون توجه کنی اونها هم بیشتر توجه میکنن 

 

اما نوع سوم آدمایی بی خاصیت و فقط پر توقع اند که انگاری آدم و عالم باید در خدمت اینها باشند . هرچی هم تو بهشون اهمیت بدی و توجه نشون بدی براشون علی السویه است و انگار داری وظیفه ات رو انجام می دی و به طور معمول انگشت کوچیکه شون رو هم برات بلند نمی کنن . یعنی بعد از مدتی زیاد از این رابطه می فهمی که فقط کولی دادی .  

 

این تقسیم بندی رو که کردیم . مهمونامون اومدن و بعد 2 ساعتی هم رفتن تصمیم گرفتیم که از امسال دور اون نوع سومی ها ، همون بی خاصیت ها قلم بگیریم و دیگه از زندگی خودمون بیرونشون کنیم .  

 

اما هوای نوع دومی ها رو بیشتر داشته باشیم تا تبدیل به نوع اولی بشن و با نوع اولی ها جورتر از قبل شیم .  

 

این بود تصمیم ما !

 

نظرات 13 + ارسال نظر
ستاره دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:40 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

دوستی‌‌های خوبتون پایدار...

بولوت دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:56 http://maryamak.blogfa.com/

من همیشه مشتاقم بدونم اون گروه سوم توی فکرشون چی میگذره.

این که بقیه الاغند و ما باید سوارشون بشیم

shirin دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:02 http://ladolcevia.blogfa.com

خیلی کار عالیی کردید. آدم همیشه در یک نقطه از زندگیش باید تکلیف خودش و روابط دوستانه و اجتماعیش رو معلوم کنه.
گفتنش زیاد مردم پسند نیست ولی وافعا خیلی از این روابط تاریخ مصرف دارند. روراستی با خود و اطرافیان در این مورد بهترین چیزه

به خدا راست میگی شیرین . به ظاهر دوستانی داریم که چند سالیست که تارخ مصرفشان تمام شده و ما نادانان هنوز دنبالشون بودیم

مهتاب دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 16:51

سلام سال نو مبارک آقای رگبار امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشید تقسیم بندی جالبی بود سعی می کنم دوست نوع اولی برای دوستانم باشم ولی نوع سوم دیگه دوست محسوب نمی شن یه جورایی فقط آشنا هستن

نه دوست دیگه نیستند . زمانی دوست بودند ولی حالا نوچ
سال تو تو هم مبارک

یاس دوشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:41 http://www.soundsoflife.blogfa.com

من دوستانی در دسته چهارم هم داشتم. یعنی اونهایی که شاید واقعا خیرخواه تو هستن و خیلی اوقات حداقل کمکشون این هست که برات دعا می کنن اما خودشون سراسر انرژی منفی هستن و فکر می کنن که تمام بدبختی های عالم سر اینها خراب شده و هیچ کارش نمیشه کرد. از آدم های نا امید متنفرم و منم دوستیمو باچنین آدم هایی قطع کردم.

خب اگه بخواییم تقسیم بندی رو میشه بیشتر و بیشترش هم کرد ولی این چیزی بود که ساده و راحت بود .
آدمهای منفی سم مهلک اند تا می تونی ازشون دور شو

قاصدک سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:15

پس من زودتر به این نتیجه رسیدم ..چند نفر از دوستان رو کنار گذاشتم .. و اونها هم من رو کنار گذاشتن .. راستش دیگه حوصله به دوش کشیدن رابطه یک طرفه رو ندارم ..

آره اونا همین جورین . تو نری سراغشون ۱۰۰سال دیگه هم سراغ تو رو نمی گیرن

نیره سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 http://salimi.blogfa.com

من با دیدن افراد گروه سوم اصلا باهاشون دوست نمیشم و فوری کات میکنم...حتی اگه فامیل باشن.

این گروه سوم از اول خودشون رو نشون ندادن که

Maman Falco سه‌شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 http://www.falco.persianblog.ir

آقای رگبار دسته سوم که دوست نیستند، آشنا محسوب می‌شند. با آشنا هم که نباید مقیّد به خیلی‌ چیز‌ها بود و می‌شه سالی‌ یک بار حالی‌ از هم پرسید. همین کافیه. اما چرا کات کردن؟
تجربه من درمورد دوست با شما کمی‌ متفاوته و به همین دلیل نوع دید من به قضیه. برای من دوست در یک گروه جا میگیره و باقی‌ آشنایان. اعتقادی هم به تاریخ مصرف دوستی ندارم، اگر دوستی واقعی‌ باشه. دوستانی دارم که چند سال یک بار همدیگر را میبینیم بخاطر بعد مسافت . بخاطر درگیری‌های زندگی‌ هم نمیتونیم خیلی‌ برای هم وقت بگذریم. اما میدونم که روی دوستیشون می‌تونم همیشه حساب کنم و تو شرایط سخت شاید ابتدا با آنها تماس میگیرم. همیشه هستند بدون چشمداشتی. حتی اگر هفته‌ها هم از هم بی‌خبر باشیم.
گاهی فهمیدن این مرز‌ها تو روابط کمی‌ پیچیده هست و ممکنه موجب دلخوری و دلسردی بشه. از آشنا نباید توقع داشت و انتظار زیادی. اما من به شخصه ترجیح میدم که این آشناها از زندگیم حذف نشند.

دوستیهاتون همیشه پایدار و صمیمانه باشه.

مامان فلکوی عزیز
من این رو می خواستم بگم درباره کسایی که فکر می کردیم دوستند ولی تهایتا به قول شما آشنایانی بیش نبودند .
اون گروهی که شما اسم بردی دوستان دسته دوم هستند که باید بهشون اهمیت داد و از دایره دوستی خارجشون نکرد

سارا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:23 http://sazesara.blogfa.com/

سلام
اگه من بگم کم کم، تعداد اون گروه سوم داره توی اجتماع ما از اون دو تا گروه دیگه بیشتر میشه خیلی بدبین بودم؟
امیدوارم حمل بر جسارت به هیچ کدوم از دوستان نشه

خب آره سارا این بدبینیه .هنوز هم دوستای خوبی از دستهاولی و دوم داریم بسیار

سارا پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:51 http://biadonyabesazim.blogfa.com

نوع دومی هستم!


وقت نوع سومی رو کنار میگذاریم، انگار بار سنگینی از دوشمون کنار گذاشته میشه.


حافظ کوزه شکسته جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:38

سلام؛
چه جالب! منم برم بشینم دوستام رو دسته بندی کنم! خیلی دلم می خواد همین سوال رو از دوستام بپرسم!من توی کدوم دسته از دوستانشون قرار می گیرم!

amine شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:46 http://sarzamineman1.blogsky.com/

کوشی پس؟

ترمه دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:46

آقا یه هفتهس شوما کرکره رو دادی پایین و رفتی ها! فکر نکنی ما حواسمون به شوما نیس!
هر جا هستی خوش باشی دادا.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد