کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

در ستایش لبخند

 

بنیامین کالسکه خوبی داشت که تا ماه پیش ما برای دانیال هم استفاده می کردیم اما تصادفا وقتی گوشه پارکیینگ بود زیر چرخ ماشینی رفت و شکست و هر کاری هم کردیم درست نشد که نشد . دیروز موقعیتی شد که بریم از خیابون بهار برای دانیال یه کالسکه بخریم . بچه دار  ها می دونن که کالسکه بچه از اوجب واجاباته .   

 

حالا کاری ندارم شلوغی خیابون و ترافیک سرسام آور رو تا ما به اون جا برسیم .وقتی رسیدیم جفت بچه ها عقب ماشین خوابشون برده بود و باران گفت که پس من تو ماشین می شینم خودت برو و یدونه بخر .درست جایی که ایستاده بودیم مغازه ای بود که کالسکه هم داشت و من هم اولین جا رفتم اون تو و کالسکه هاش رو دیدم . صاحب مغازه با یه بی حالی خاصی کالسکه ها رو نشون می داد و قیمت هاشون رو می گفت  . انگار زورکی با آدم داشت حرف می زد .یکیش بد نبود ولی بهش گفتم که یه دور می زنم و بر می گردم .   

 

آقا و خانومی که شما باشین خیابون بهار شلوغ شلوغ شلوغ بود و زن و مرد و بچه تو هم وول می خوردن و من هم گله به گله هز جا کالسکه ای می دیدم قیمت می گرفتم و ادامه مسیر می دادم . قیمت کالسکه از 150هزار تومن بود تا 650هزار تومن! بعد از 15 تا مغازه ای که دیدم متوجه شدم همون مدلی که تو مغازه اول دیدم برای ما مناسب ترین بوده به قیمت 190هزارتومان و تصمیم به خرید همون گرفتم .   

 

بین این تعداد مغازه ای که دیده بودم و عین همون مدل رو داشتند ، یکیشون صاحب خوش برخورد و خنده رویی داشت که من از همون آدم کالسکه رو خریدم و با این که قیمتش با اونی که اول دیده بودم فرقی نمی کرد و به نفع من بود که به جای این که 10دقیقه کالسکه رو کول کنم تا به ماشین برسم ، از همون اولی که مغازه اش درست روبروی ماشینمون بود می خریدم ولی اخلاق خوشش منو ترغیب کرد که این کار رو بکنم . به خودش هم گفتم که خوشحال تر شد .  

 

واقعا این روی خوش و چهره بشاش عجب نعمتیه که خدا نصیب بعضی ها کرده ها

 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
سارا شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 http://biadonyabesazim.blogfa.com

آداب تجارت!

برای منم پیش اومده. و شده کمی گرون تر هم بخرم اما پیش آدم اخمو یا کسی که حوصله نداره قیمتها رو بگه یا جنس رو از توی قفسه در بیاره و به من نشون بده، برنگردم.

کلا لبخند، انصاف و انعطاف، معامله رو برای دو طرف پر منفعت خواهد کرد.





می دونی گرفتاری اون بابایی که این قده بد اخلاق حرف می زنه دو تاست هم حال خودش گرفته است هم حال مشتری رو میگیره و دیگه پیشش نمیاد

یاس شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 13:53 http://www.soundsoflife.blogfa.com

معمولا اونایی که خودشون صاحب مغازه هستن روی خوش تری رو نشون میدن تا اونایی که کارگر مغازه ان. البته انگار خیلی هاشون هم نیازی به فروش بیشتر ندارن و برای همینم زحمتی به خودشون نمیدن.

تا حدودی درست میگی . فروشنده و صاحب مغازه یکی باشن بهتره . مگه این که

shirin شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:04 http://ladolcevia.blogfa.com

کار بسیار عالیی کردید!
بعضی از کسبه فکر میکنند، نباشند مردم می میرند! هنوز عقلشان و شم تجارتشان در عصر حجر مانده و از رقابت بازار عصر حاضر بی خبرند.
حالا شانس دارند که میزان خرید آن لاین در ایران بدلیل عدم ارتباط بانکی ایران با دنیا پایینه. بازارهای جهانی هم کخ در دسترس باشند کسبه اخمو باید تجدید نظر اساسی در رفتار خود بکنند و یا بهتر از این شعلشان را عوض کنند

نیره شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 15:27 http://salimi.blogfa.com

توی کشورهای دیگه فروشندگی اموزش میخواد و مدرک داره.مثل اینجا نیست که هرکی بره فروشنده بشه. بعضی هاشون واقعا ادم رو کلافه میکنن.

ترمه یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:28

در آرزوی اون روزی هستم که کل پولی که برای یه جنس می دم به تولید کننده برسه و این دلال ها و فروشنده ها و ... یه قرون هم گیرشون نیاد و همه برن سراغ کارهای درست و حسابی.

سارا یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:49 http://sazesara.blogfa.com/

سلام
خوش برخوردی و رفتار مناسب با خلق الناس جزء اداب تجارت محسوب میشه و سود اقتصادی هم داره... اما توی کارای علمی و پژوهشی فقط باعث میشه که سرت شلوغ بشه و یه سره مشغول ایمیل جواب دادن و توضیح دادن و مقاله و ابسترکت و پروتکل، خیرات کردن باشی... اما در هر حال، لبخند به لب داشتن و خوش برخوردی موهبتیه... امیدوارم هیچ وقت از این موهبت، بی نصیب نمونم...

کالسکه ی نو هم مبارک

فافا جمعه 16 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:41 http://fafaloo.persianblog.ir

واقعا حسنِ خلق خیلی مهمه...منم این اعتقاد رو داره اونی که خوش اخلاق تره آدم رو بیشتر راغب می کنه که بری و از مغازه اش خرید کنی..

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد