کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

سلامت جنسی ما

 

 

سوال مهم اینه که چرا در ایران ما ،این قدر دست زدن یه پیرزن به دست یه نفر دیگه پر هیاهو می شه؟ ما چقده مشکل جنسی و عقده های فروکوفته داریم که این جوری از کاه کوه می سازیم ؟  

 

یه نگاهی تو سایتای خبری و روزنامه های این چند روز بندازین و ببینین بیشترین خبری که کار شده و پر بازدید کننده ترین اخبار چیه ؟ که چرا مادر چاوز و احمدی نژاد دستشون رو به همدیگه زدند؟!!!  

 

به خدا باید روی سلامت جنسی این ملت خیلی خیلی کار بشه . 

 

 

.... 

 

 

کامنت های برگزیده  

 

شیرین گفته : من فکر میکنم این واکنش شدید مردم به واقع اعتراض به عدم ثبات واکنشها به امر "بیرونی کردن عواطف" است. من خودم آدم تماسیی هستم و لمس ملایم و لحظه ای آرنج یا بازوی مخاطب آشنایم در زمان گفتگو را ژستی برای ایجاد اطمینان و ارتباط بهتر میدانم. در مورد فرد مصیبت دیده گاهی کلمات ارزش خود را از دست میدهند و یک فشار دست و یک آغوش گرم بهترین تسلا برای فرد دردمند است.
خشم اینروزها بواقع اعتراضی است به سانسور مانیاک وار احساسات در رسانه های ایران. جایی که در هیچ فیلم و سریالی یک تماس و آغوش "انسانی" بین دو فرد از جنس مخالف نمی بینیم.
وقتی متولیان یک کشور انسانیت نهفته در یک تماس را به مدت 34 سال نفی می کنند چه انتظاری دارند که واکنشی انسانی به این تماس ایجاد شده بین رییس جمهور و یک مادر داعدار ببینند؟
چرا همین دعوت به آرامش وقتی جنجال برای نیکی کریمی و انتظامی پیش آمد، انجام نشد؟ مردم خسته اند. واقعا خسته اند از ریا و دورویی پاسبانان دین!

 
 
سارا سازی گفته : به نظر من هر چیزی باید سر جای خودش بررسی بشه
بحث سر اینکه همون افرادی که دست دادن اصغر فرهادی با یک خانم رو تو بوق کرنا می کنند و یا از مصاحبه ی آقای خاتمی با یه خبرنگار خانم بی حجاب، یک جنجال سیاسی می سازن ولی خودشون هم همون کارها رو می کنند و حتی یه پرده بالاتر، درست و در جایگاه خودش متینه...
اما اینکه توی این کشور که هر جاییش رو دست میذارید، درد میکنه، از اقتصاد بگیرید، تا آموزش، تا وضعیت جاده ها، تا سیستم بهداشت و غیره و غیره، اینکه ما مردم به کجا رسیدیم که همچین بحثایی میشه بحث داغ روزمون و توی شبکه های اجتماعی عکس هاش، تند و تند لایک و دیس لایک میشه، این جای تامل داره...
من نوعی که اون وقت گفتم بحث فرهادی و خاتمی و غیره و ذلک، بحث اصلی این مملکت نیست، من که گفتم، دوستان مخالف، قدری عمیق تر فکر کنید و اگر می خواید ایرادی بگیرید، مسائل اصلی رو نگاه کنید نه مسائل شخصی، الان هم میگم بحث دست دادن و ندادن این فرد، بحث اصلی مملکت ما نیست...
امروز مسئول مملکت توی رادیو میگه: "ما در بحث تولید علم در رتبه ی اول جهانیم ولی تنها مشکل اینه که این تولید علم به ورطه ی عمل کشیده نمیشه"... جدای از اینکه اول بودن ما در تولید علم جهان، بزرگ ترین دروغ ساله، باید برای بقیه این صحبت هم که "تنها مشکل همینه" تاسف بخوریم... چراکه این در واقع همه ی مشکله... مردمی که جهان رو امروز در مشت دارن، فرقشون با ما، فائق اومدن بر همین "تنها مشکل" بوده و هست... چرا این خبر پربیننده ترین خبر نشد و کلی بحث چالشی سرش نشد؟
چرا به جای اینکه همدیگه رو از خبر دست دادن، مطلع کنیم و پیش خودمون فکر کنیم که امروز روشنگری بزرگی کردیم، نمیایم در مورد این بحث کنیم که "ام اس" یک بیماری واگیردار نیست و اگر کسی از اطرافیانتون به این بیماری مبتلا شد، با کناره گیری ازش روحیه اش رو ده چندان، خراب نکنید... چرا رسالت روشن کردن افکار جامعه رو در این نمی بینیم؟
اقتصاد این مملکت چنان دچار نوسانه که توی یک مدت کوتاه، قیمت دلار 4 برابر میشه... این برای من و شما تبدیل میشه به یک معضل معیشتی جدی، اما برای یک بیمار سرطانی که باید هفته ای یک آمپول 150 میلی گرمی "هرسپتین" تزریق کنه و قیمت داروش، از یک میلیون تومن به چهار میلیون تومن رسیده، این افزایش نرخ ارز، تبدیل میشه به معامله سر تک تک نفس هاش. بنابراین، بیماری که یک ماه نداشته که 16 میلیون تومن هزینه کنه، همون ماه، آخرین ماه زندگیش میشه... چرا این مسئول رو سر این موضوع به صندلی محاکمه نمی کشیم؟
چرا هنوز بحث "مرد و زن"، داغ ترین بحث این مملکته؟ چرا اینقدر دید جنسیتی در ما مردم عمیق شده که حتی اگه بخوایم سیستمی در این حد معیوب رو محکوم کنیم، باز هم از این زاویه وارد میشیم؟... سوالاتی که خودم هم جوابش رو نمی دونم...
 
 
تازه وارد گفته : راستش به اینکه سلامت جنسی جامعه ما مشکل اره کاملاً باهاتون موافقم و هیچ بحثی نیست، متاسفانه جامعه ما دز یکسری مسائل ابتدایی که مدت هاست برای سایر جوامع حل شده ، گیر کرده. و اینا تبدیل شده به دغدغه ... در صورتی که خیلی پیش پا افتاده ست، به بهانه دین  به ابتدایی ترین مسائل گیر میدن، آخه عقب بودن روسری یه خانوم چه آسیب غیر قابل جبرانی به جامعه میزنه....! اصلاً تا وقتی کسی باعث آسیب (از هر نوع) به دیگران نشده چه حقیه که تو مسائل شخصیش دخالت بشه...؟؟
اما به نظرم با این مثالتون نمیشه این موضوع رو بررسی کرد. چون فکر میکنم  اینکه این کار ا. ح . م . دی . ن .ژ.ا.د  باعث بحث شده کاملاً به سلامت جنسی جامعه مربوط نیس . شخصیت های مطرح هر جای دنیا زیر ذره بین هستند ، بخصوص اگه کاری بر خلاف عرف!! انجام بدن. میدونم در آغوش گرفتن یه داغدیده یک امر ساده انسانیه ولی در جامعه محدود و محجور ما این امر عرف نیس... اونم از طرف کسی که این همه از این محدودیت های مسخره ایجاد کرده... حالا در هر جامعه ای اگر شخص مطرحی  کاری که در اون جامعه تابو محسوب میشه انجام بده ، مردم روی مساله  حساس میشن....
فقط یه چیز دیگه هم قابل بحثه اونم واکنش بیش ا ز حد مردمه... که شاید اونم ناشی از اینه که مردم ما متاسفانه غرق مسائل بیهوده شدن... چیزایی که ارزش وقت گذاشتن ندارن شده مایه سرگرمی روزانه مردم و بخصوص جوونا... شاید بخاطر همین محدودیت هاست. مردم ما دارن وقتشونو برای چیزهایی صرف میکنن که بقیه جوامع حاضر نیستن عمرشونو برای چنین چیزایی تلف کنن! حداقل میشه گفت نه به این شدت و نه این قدر درصد بالایی از مردم! 
 
سارا خانوم گفته : 1)  اگر دو آتیشه ها رو کنار بگذاریم، فکر نمی کنم کسی مشکلی با این قضیه داشته باشه. اغلب ما از اینکه این آدم با حرفهای بی سر و ته مذهبی مآبانه اش ما رو مسخره میکنه، ناراحتیم. با پوزخند! به این قضیه نگاه می کنیم.
2)  واسه بعضی ها هم حکم تلافی داره. مثلا خاتمی یا فرهادی فلان میکرد یا دست میداد، یقه اش رو میگرفتند، فلانی، فلان حرف رو میزد، مردم کفن پوش، میریختند توی خیابون. الان هم میگن خودت چرا؟
3)  موافق نیستم با کسایی که نوشته اند اینهمه مشکلات داریم و به فلان مساله می پردازیم. قرار نیست به مشکل گرانی و افزایش قیمت خودرو و زیر خط فقرها و ... کم توجهی بشه. یعنی اگر به این مساله اشاره نمی شد، آیا رفع مشکلات مملکت، سرعت میگرفت؟ رسانه های ما در حالت معمولش هم اجازه رسیدگی صریح و شایسته به مشکلات رو ندارند. و وظیفه خوب جلوه دادن اوضاع رو بر عهده دارند.
4) روحانیون بهش ایراد گرفته اند که چرا تابوت رو بوسیدی. چرا فلان ... . چرا اون پیرزن رو لمس کردی. ... . اینها با اعتقادات مذهبیشون حکومت میکنند. و کلی زندگی!!! سر به نیست شده تا ایشون نماد اون اعتقادات و ولایتشون باشه. و اون هم همیشه، خوب! جوابشون رو میده.
هزار تا مشکل اقتصادی داریم. تا یک روزنامه و سایتی مدرک و ... رو میکنه و مردم رو آگاه میکنه، داغونش میکنند. الان این شخص کاری کرده که طرفدارهای خودش بیشترین مشکل رو باهاش دارند. (من و شما که مشکلی نداریم. میگیم هر کی ایمان و دینش توی قلب و رفتار خودشه و به خودش مربوطه). وقتی خودشون از خودشون! دارند ایراد میگیرند، من و شما فقط می تونیم وسط اینهمه مشکلات کشور، بهشون با تلخی بخندیم. به شخصه هنوز توی بهت هستم که کشور من عزای عمومی اعلام کرده!
نظرات 27 + ارسال نظر
amine دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 http://www.sarzamineman1.blogsky.com

ragbar jan dast zadan ahmadinezhad be un khanum aslan khabarsaz nist va mohem ham nabud.. mohem in bud ke rotab khorde mane rotab mikone..

خب بله من هم قبول دارم رطب خورده و . . .

قاصدک دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:23

به شدت عصبانی هستم .. خصوصا از اینکه می بینم تیتر اول اخبار این روزهای کشورم چیه !!!!!!!!!!!
از تاسف گذشته ..

از تاسف گذشته باید به فکر فرهنگ سازی بود

روناک دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:48

خب حالا یه سوال؟ شما چرا بهش پرداختی؟؟؟؟؟ چون جنجالیه؟؟؟؟

در ضمن بحث پیرزن و پیرمرد نیست...بحث یه بوم و دو هواست..بحث اینه که چه طور یه کاری واسه همه زشته واسه عده ای خاص نه....به خود خط و مرزهای حجاب هم که نگاه کنی تهش میرسی به همین به قول شما عقده های جنسی!!! که دختر 9 ساله باید از مرد 90 ساله حجاب کنه واقعا چرا؟؟؟؟؟؟ جالب اینجاست واسه زنان مسن یه تخفیف هایی داده شده اما برا مرد مسن نه! یعنی تا مرد صد سالش هم بشه باید مقابلش حجاب کنی...در عجبم !!!
در ضمن اینا یه طرف آداب دیپلماتیک رییس جمهور مسلمون ترین کشور دنیا که ادعاش گوش فلک رو پر کرده یه طرف
آقا 6 ماه آخر دوره 8 ساله یادش افتاده قهرمان سازی کنه از خودش!!!

-آره بهش پرداختم چون اذیتم کرد
-بحث یه بوم و دو هوا رو قبول دارم اما این مستمسک نباید بشه برای مایی مه خودمون رو آگاه می دونیم . البته فرهنگ غالب بر خلاف نظر شماست انگار
-مباحث فقهی مال اهلش

نیره دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 http://salimi.blogfa.com

ظاهر جامعه جوریه که انگار همه چی آرومه و حضرات هم خیلی خوشحالن! خودشونم میدونن چه خبره ولی سرشون رو کردن زیر برف و بی خیال! انقدر محدودیت درست کردن که ملت عقذه ای شدن والا!

شما هم پس قبول داری

مهرابه دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:22

این که ما عقده هایی داریم شکی نیست.چون انتخاب چند روز پیش خبری از این دست زده بود که بازهم پربیننده شده بود.(یادم نیست چی بود. نخوندم ولی به چشمم آمد پربیننده بودنش) اما راجع به این مورد اتفاقا من یک فکر دیگه می کنم.این مسئله یک جوری به سیا.ست ربط پیدا کرده.جهت کوبیدن شخص مورد نظر!

خب پس دقیق ترش اینه که استفاده از عقده های سرکوفته جهت کوبیدن فرد مورد نظر

shirin دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 http://ladolcevia.blogfa.com

من فکر میکنم این واکنش شدید مردم به واقع اعتراض به عدم ثبات واکنشها به امر "بیرونی کردن عواطف" است. من خودم آدم تماسیی هستم و لمس ملایم و لحظه ای آرنج یا بازوی مخاطب آشنایم در زمان گفتگو را ژستی برای ایجاد اطمینان و ارتباط بهتر میدانم. در مورد فرد مصیبت دیده گاهی کلمات ارزش خود را از دست میدهند و یک فشار دست و یک آغوش گرم بهترین تسلا برای فرد دردمند است.
خشم اینروزها بواقع اعتراضی است به سانسور مانیاک وار احساسات در رسانه های ایران. جایی که در هیچ فیلم و سریالی یک تماس و آغوش "انسانی" بین دو فرد از جنس مخالف نمی بینیم.
وقتی متولیان یک کشور انسانیت نهفته در یک تماس را به مدت 34 سال نفی می کنند چه انتظاری دارند که واکنشی انسانی به این تماس ایجاد شده بین رییس جمهور و یک مادر داعدار ببینند؟
چرا همین دعوت به آرامش وقتی جنجال برای نیکی کریمی و انتظامی پیش آمد، انجام نشد؟ مردم خسته اند. واقعا خسته اند از ریا و دورویی پاسبانان دین!

البته صحبت من ناظر به مسئولین نبود بلکه مسئله این بود که مردم عادی ما هم به این جور مطالب بسیار توجه ویژه ای نشون میدهند.
بله این مسائل عادی عمده میشه

تیراژه دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 http://tirajehnote.blogfa.com

سالهاست که موضوع حجاب دستمایه ی جنجال هایی از این دست شده
انگار نه انگار که چیزهای خیلی مهمتری برای پرداختن است
به گمانم در مذهب راستین ما هم این مقوله ی حجاب مانند خیلی مقوله ها شخصی تر بوده نه اینکه به خودمان اجازه بدهیم به بهانه اش به هر شکافی سرک بکشیم یا جنجال درست کنیم
دین ما دم دستی شده با همین پردازش به مقوله های شخصی که از نظر اهمیت در درجات بعدی واقع شده اند نه اینکه سرتیتر باشند
و غافلیم از چیزهای خیلی مهمتر..از فقر..آموزش..از رباخواری ...از ریشه ی خیلی نابهنجاری ها و...
پست خیلی خوبی بود..ملت ما باید بازنگری جدی ای در حتی مسائل مطروحه در روزمره شان داشته باشند..وگرنه لمس دست یک زن مسن یا حتی جوان موضوعی نیست که پتانسیل جنجال داشته باشد..
وقتی سرگرمی ملت ما شده حجاب داشتن یا نداشتن فلان خواننده ی آکادمی گو.گو.ش یا عکس های شخصی لو رفته از بازیگران زن یا فلان فیلم خصوصی پخش شده از فلان فرد عجیب نیست که به بیراهه برویم..هیچ عجیب نیست..

بله . ممنون از این کامنت خوب که تکمله خوبی بود یر این پست

shirin دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 http://ladolcevia.blogfa.com

یک نکته دیگر: در تنگ چشمی مردم ایران و اخلاقگرایی افراطیشان که از اخلاق تهی است البته شکی نیست. نمی دانم قبلا هم اینطور بوده اند یا اخیرا چنین شده اند. مثال می زنم: چندی پیش روی ف.ب عکسی از یک کوچه گذاشته بودند که در گوشه ای یک دختر و پسر جوان همدیگر را می بوسیدند. سئوال شده بود اگر شما در این کوچه رهگذر باشید چه میکنید. باور میکنید چند نفر گفته بودند تلفن میکنند به ارشاد؟!!!
مردم تنگ چشمی که حتی تحمل دیدن مهر و بوسه بین دو جوان را ندارند!
اینرا دیگر نمی شود به عهده کس دیگری گذشت. ایراد خود مردمان است که باید پذیرفت.

چند درصد این حرف رو زده بودند ؟! تازه فیس بوک جاییه که هرکسی هم دسترسی نداره . خود بخوان این حدیث مجمل را که چه گرفتاری ای داریم ما

مامان فالکو دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:55

آقای رگبار عزیز اول از هرچیز خوشحالم که در کافه دوباره باز شد به روی مشتریها و به امید پابرجا موندن کافه شما.

بعد هم راستش درست متوجه منظور شما نشدم. تو شرایطی که نزدیک عیده و گرانی داره بیداد می‌کنه و مردم به معنی واقعی‌ کلمه گرفتارند خوب طبیعی هست که یک سوژه باید پیدا بشه تا سر مردم گرم بشه و یا خودشون تا یک مدت از جواب دادن به مردم طفره برند. و چه سوژه یی بهتر از رئی س ج_مه*ور زمانی‌ منتخب که الان ترمز بریده و تاریخ مصرفش تمام شده؟ نمی‌دونم واقعا مغز برخی‌ ادامها اینقدر کوچیکه یا دور از جون مردم را چیز دیگ 1یی‌ حساب میکنند. حالا تا پایان در ریاست این آقا از این بساط ها زیاد داریم.

از زاویه جدید و خوبی به موضوع نگاه کردی .

تیراژه دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:56 http://tirajehnote.blogfa.com

که چرا مادر چاوز و احمدی نژاد (به) دستشون رو به همدیگه زدند؟!!!
فکر کنم این "به" اضافی تایپ شده جناب رگبار
سلام

حق با شما مشتری ریز بین است . درستش کردم

کاتیوشا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:58 http://www.katiusha.blogfa.com

آقای رگبار بحث عقده نیست اصلا.شاید برای یه عده باشه.اما اکثریت از این شاکین که همینا اگر مخالفانشون چنین کاری میکرد پیراهن عثمانش کرده بودند.
مگه خاتمی نبود که به خاطر همین دست دادن کلی تقبیحش کردند؟!!!
آدم از افراط و تفریط ها عصبانی میشه.

به کامنت قبلی شیرین نکاه کن . همین مردم عادی هم دچار عقده هایی هستیم (دور از جون شما)
اما مرگ خوبه برای همسایه . اینا همین جورین

ترمه دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:59

این موضوع خیلی پیچیده شده چون دیدگاه ها بسیار مختلف و متضاد هستند. به نظر من این جنجال در واقع نقد سیاست یه بوم و دو هواست که دوستان اشاره کردن. به خصوص که آقای رئیس جمهور با پشتیبانی گروهی سر کار اومد که این گروه در طی این سی و چند سال سر موضوعاتی خیلی کوچکتر از این با مردم چه ها که نکردند. در واقع انتقادها بیشتر متوجه این افراده. البته من هم با شیوه ی بیانشون موافق نیستم. بهتره ما دیدگاه خودمون رو با منطق بگیم. مسخره بازی و کل کل کردن نتیجه ی خوبی نداره.
نکته ای که شما بهش پرداختید در این ماجرا مسئله ی اصلی نیست اما یکی از مشکلات تاسف برانگیز جامعه ی ماست. به نظر من قضیه ی "گلشیفته" مثال بهتری برای پرداختن به این موضوع بود. هر کدوم از ما در زندگی روزمره به خصوص در ارتباطات کلامی و شوخی ها بارها با این نگاه جنسی مواجه میشیم. خیلی ها این رویه رو دوست دارن و از این شوخی ها لذت می برن. اندک افرادی هم که دوست ندارن متاسفانه چاره ای جز سکوت ندارن.

از نگاه جامعت ممنونم . باید تابوهای ناعاقلانه شکسه بشن

مونا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:19

دست زدنه مهم نیست مهم اینه که چراما نمیتونیم دست بزنیم

بله متوجه منظرتون هستم

سارا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 http://sazesara.blogfa.com/

سلام
به نظر من هر چیزی باید سر جای خودش بررسی بشه
بحث سر اینکه همون افرادی که دست دادن اصغر فرهادی با یک خانم رو تو بوق کرنا می کنند و یا از مصاحبه ی آقای خاتمی با یه خبرنگار خانم بی حجاب، یک جنجال سیاسی می سازن ولی خودشون هم همون کارها رو می کنند و حتی یه پرده بالاتر، درست و در جایگاه خودش متینه...
اما اینکه توی این کشور که هر جاییش رو دست میذارید، درد میکنه، از اقتصاد بگیرید، تا آموزش، تا وضعیت جاده ها، تا سیستم بهداشت و غیره و غیره، اینکه ما مردم به کجا رسیدیم که همچین بحثایی میشه بحث داغ روزمون و توی شبکه های اجتماعی عکس هاش، تند و تند لایک و دیس لایک میشه، این جای تامل داره...
من نوعی که اون وقت گفتم بحث فرهادی و خاتمی و غیره و ذلک، بحث اصلی این مملکت نیست، من که گفتم، دوستان مخالف، قدری عمیق تر فکر کنید و اگر می خواید ایرادی بگیرید، مسائل اصلی رو نگاه کنید نه مسائل شخصی، الان هم میگم بحث دست دادن و ندادن این فرد، بحث اصلی مملکت ما نیست...
امروز مسئول مملکت توی رادیو میگه: "ما در بحث تولید علم در رتبه ی اول جهانیم ولی تنها مشکل اینه که این تولید علم به ورطه ی عمل کشیده نمیشه"... جدای از اینکه اول بودن ما در تولید علم جهان، بزرگ ترین دروغ ساله، باید برای بقیه این صحبت هم که "تنها مشکل همینه" تاسف بخوریم... چراکه این در واقع همه ی مشکله... مردمی که جهان رو امروز در مشت دارن، فرقشون با ما، فائق اومدن بر همین "تنها مشکل" بوده و هست... چرا این خبر پربیننده ترین خبر نشد و کلی بحث چالشی سرش نشد؟
چرا به جای اینکه همدیگه رو از خبر دست دادن، مطلع کنیم و پیش خودمون فکر کنیم که امروز روشنگری بزرگی کردیم، نمیایم در مورد این بحث کنیم که "ام اس" یک بیماری واگیردار نیست و اگر کسی از اطرافیانتون به این بیماری مبتلا شد، با کناره گیری ازش روحیه اش رو ده چندان، خراب نکنید... چرا رسالت روشن کردن افکار جامعه رو در این نمی بینیم؟
اقتصاد این مملکت چنان دچار نوسانه که توی یک مدت کوتاه، قیمت دلار 4 برابر میشه... این برای من و شما تبدیل میشه به یک معضل معیشتی جدی، اما برای یک بیمار سرطانی که باید هفته ای یک آمپول 150 میلی گرمی "هرسپتین" تزریق کنه و قیمت داروش، از یک میلیون تومن به چهار میلیون تومن رسیده، این افزایش نرخ ارز، تبدیل میشه به معامله سر تک تک نفس هاش. بنابراین، بیماری که یک ماه نداشته که 16 میلیون تومن هزینه کنه، همون ماه، آخرین ماه زندگیش میشه... چرا این مسئول رو سر این موضوع به صندلی محاکمه نمی کشیم؟
چرا هنوز بحث "مرد و زن"، داغ ترین بحث این مملکته؟ چرا اینقدر دید جنسیتی در ما مردم عمیق شده که حتی اگه بخوایم سیستمی در این حد معیوب رو محکوم کنیم، باز هم از این زاویه وارد میشیم؟... سوالاتی که خودم هم جوابش رو نمی دونم...
ببخشید خیلی زیاد و خیلی پراکنده صحبت کردم... اما می خوام اینو بگم که، تا فرهنگ و زاویه دید من تغییر نکنه هیچی تغییر نمی کنه...

نه سارا این کامنت خیلی عالی بود خیلی . با همه اش موافق موافق موافقم

tila دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:29

من فکر میکنم جدای تصورات بیمار جنسی مردم وطن
چیزی که حساسیت بیشتری رو این قضیه ی خبری داره ، این است که خوده این آقایون اصرار دارن که دستشون حتی نباید به پیرزن هم بخوره
خب وقتی که میخوره غوغا میشه
ولی منی که ادع ا نمیکنم که چنین است و چنان است اگه دستم به پیرزن که چه عرض کنم، به حوری هم بخوره چیزی نمیشه
وقتی دستم میخوره هیچ بازتاب خبری نداره
ولی اگر فلانی دستش به چادر فلانی بخوره حق دارن تاپه خبر ها باشن

آره حق داری این آگراندیسمان بیشتر برای همین می تونه باشه

خانم کوچیک دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 17:02

آخه شما ببین اگر یک ورزشکار یا هنرمند بره با یک خانم دست بده پیراهن عثمانش می کنن وکلی اون بیچاره را از زندگی و کار و.. ساقط می کنن یعنی واسه خودشون مشکلی نیست ولی مثلا اصغر فرهادی که با انجلینا جولی دست داد دیدید که چقدر حرف زدن پشتش وکوبیدنش

اون بده و خیلی هم بده . کسی تاییدش نمیکنه

شیوا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:05 http://sheeva.blogfa.com

ورود دوباره به نت و بلاگیدنت مبارک زودتر از این ها می خواستم تبریک بگم نشد برادرم
در مورد پستتون هم ...ای بابا ...

ممنون همشیره منون

افشینـ دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 23:25

سارا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:10 http://biadonyabesazim.blogfa.com

1) اگر دو آتیشه ها رو کنار بگذاریم، فکر نمی کنم کسی مشکلی با این قضیه داشته باشه. اغلب ما از اینکه این آدم با حرفهای بی سر و ته مذهبی مآبانه اش ما رو مسخره میکنه، ناراحتیم. با پوزخند! به این قضیه نگاه می کنیم.

2) واسه بعضی ها هم حکم تلافی داره. مثلا خاتمی یا فرهادی فلان میکرد یا دست میداد، یقه اش رو میگرفتند، فلانی، فلان حرف رو میزد، مردم کفن پوش، میریختند توی خیابون. الان هم میگن خودت چرا؟

3) موافق نیستم با کسایی که نوشته اند اینهمه مشکلات داریم و به فلان مساله می پردازیم. قرار نیست به مشکل گرانی و افزایش قیمت خودرو و زیر خط فقرها و ... کم توجهی بشه. یعنی اگر به این مساله اشاره نمی شد، آیا رفع مشکلات مملکت، سرعت میگرفت؟ رسانه های ما در حالت معمولش هم اجازه رسیدگی صریح و شایسته به مشکلات رو ندارند. و وظیفه خوب جلوه دادن اوضاع رو بر عهده دارند.


4) روحانیون بهش ایراد گرفته اند که چرا تابوت رو بوسیدی. چرا فلان ... . چرا اون پیرزن رو لمس کردی. ... . اینها با اعتقادات مذهبیشون حکومت میکنند. و کلی زندگی!!! سر به نیست شده تا ایشون نماد اون اعتقادات و ولایتشون باشه. و اون هم همیشه، خوب! جوابشون رو میده.

هزار تا مشکل اقتصادی داریم. تا یک روزنامه و سایتی مدرک و ... رو میکنه و مردم رو آگاه میکنه، داغونش میکنند. الان این شخص کاری کرده که طرفدارهای خودش بیشترین مشکل رو باهاش دارند. (من و شما که مشکلی نداریم. میگیم هر کی ایمان و دینش توی قلب و رفتار خودشه و به خودش مربوطه). وقتی خودشون از خودشون! دارند ایراد میگیرند، من و شما فقط می تونیم وسط اینهمه مشکلات کشور، بهشون با تلخی بخندیم. به شخصه هنوز توی بهت هستم که کشور من عزای عمومی اعلام کرده!

۱- البته درست گفتی ولی صحبت من این نبود که کیا مشکل دارن یا نه صحبت این بود که چقده توجه بی معنی به این موضوع بی اهمیت شد
2-آره میگن گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
3-نه سارا این درست نیست . درسته که رسیدگی به هرچیزی در جای خودش خوبه مثل این که شما دل درد داشته باشی و پاشی بری به جای مداوا کار دیگه ای انجام بدی . وقتی که گرفتاری های بزرگ رو میشه مطرح کرد و احیاینا راه حلی یافت گیر دادن روی این موضوع به نظرت مسخره نیست؟
4-دقیقا درسته
5-منم اولین بار که عکس و فیلم رو دیدم فقط خنده ام گرفت و از شنیدن عزای عمومی بیشتر !!

ستاره سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:43 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

آخه می‌دونی مسأله اینه که این آدم، رئیس جمهور ما بوده، و مساله دوم اینه که اگر یه رئیس جمهور دیگه این کار رو می‌کرد چی کارش می‌کردن... و مساله بعدی هم مربوط می‌شه به این که یه نفر که زیر ذره‌بینه، هر کار کوچیکی هم که بکنه می‌ره زیر ذره بین...

اره رئیس جمهوره ولی اون هم حق داره کارهای معمولی ای مثل تسلا دادن یه مادر داغدار بکنه . این عمق قشری بودن منتقدین این عمل رو نشون داد و توجهی که رسانه ها بهش کردند عمق سلامت جنسی ما رو !

ستاره سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:49 http://derakhshesh3tare.blogfa.com

راستی آقای رگبار، دیروز یه فیلمی دیدم به نام «شب یلدا» باز بازی فروتن، نمی‌دونم دیدید یا نه؟ اما با دیدنش بدجوری حس کردم آدم اصلی فیلم شبیه به شماست، البته نه وضعیت زندگیش ، چون اصلا اوضاع خوبی نبود... اما نمی‌دونم چرا این طور احساس کردم... حالا بعد از فیلم به محض اینکه وبلاگتون رو باز کردم، انگار تمام این پست‌ها، توسط همون آدم ، یعنی نقش فروتن، نوشته شده، ببینید حتما فیلم رو ...

ای بابا ستاره خانوم ما کجا فروتن کجا ؟ خوش تیپی اون رو داشتم که دیگه غم نداشتم .
شب یلدا رو چند سال قبل دیده بودم و از حسن ظن شما ممنونم دوست گرامی

سحر مامان عسل سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:22

مشکل عدم سلامت جنسی نیست... دهن همه جوونا رو به خاطر چیزای بیخود مثل دو تار مو و .... سرویس کردن حالا مردم اینجوری انتقام می گیرن....

آره اینم هست گذر پوسته که به دباغخونه افتاده

تازه وارد سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:10

راستش به اینکه سلامت جنسی جامعه ما مشکل اره کاملاً باهاتون موافقم و هیچ بحثی نیست، متاسفانه جامعه ما دز یکسری مسائل ابتدایی که مدت هاست برای سایر جوامع حل شده ، گیر کرده. و اینا تبدیل شده به دغدغه ... در صورتی که خیلی پیش پا افتاده ست، به بهانه دین به ابتدایی ترین مسائل گیر میدن، آخه عقب بودن روسری یه خانوم چه آسیب غیر قابل جبرانی به جامعه میزنه....! اصلاً تا وقتی کسی باعث آسیب (از هر نوع) به دیگران نشده چه حقیه که تو مسائل شخصیش دخالت بشه...؟؟
اما به نظرم با این مثالتون نمیشه این موضوع رو بررسی کرد. چون فکر میکنم اینکه این کار ا. ح . م . دی . ن .ژ.ا.د باعث بحث شده کاملاً به سلامت جنسی جامعه مربوط نیس . شخصیت های مطرح هر جای دنیا زیر ذره بین هستند ، بخصوص اگه کاری بر خلاف عرف!! انجام بدن. میدونم در آغوش گرفتن یه داغدیده یک امر ساده انسانیه ولی در جامعه محدود و محجور ما این امر عرف نیس... اونم از طرف کسی که این همه از این محدودیت های مسخره ایجاد کرده... حالا در هر جامعه ای اگر شخص مطرحی کاری که در اون جامعه تابو محسوب میشه انجام بده ، مردم روی مساله حساس میشن....
فقط یه چیز دیگه هم قابل بحثه اونم واکنش بیش ا ز حد مردمه... که شاید اونم ناشی از اینه که مردم ما متاسفانه غرق مسائل بیهوده شدن... چیزایی که ارزش وقت گذاشتن ندارن شده مایه سرگرمی روزانه مردم و بخصوص جوونا... شاید بخاطر همین محدودیت هاست. مردم ما دارن وقتشونو برای چیزهایی صرف میکنن که بقیه جوامع حاضر نیستن عمرشونو برای چنین چیزایی تلف کنن! حداقل میشه گفت نه به این شدت و نه این قدر درصد بالایی از مردم!

-عجب خوب مطلب رو باز کردی . کامنت خیلی خوبی بود من که استفاده بردم

نسرین سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 14:23

سلام
این مطلب هم قشنگه فرصت کردین بخونین
http://www.beytoote.com/news/politics-social/political-news4538.html

مرسی از معرفی این مقاله . خیلی خوب و قشنگ بود

مریم انصاری سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:02 http://ckelckemann.blogfa.com

با صحبتتون موافقم، اما نه از این نظر که مردم ما سلامت جنسی شون مشکل داره و باید روش کار بشه (لااقل در این یه مورد خاص، ««به نظر من»» ارتباطی نداره به سلامت جنسی ملت).

بلکه از این جنبه نگاه می کنم به موضوع، که مردم ما، همون چیزی رو که سردمداران، بهشون سخت گرفتن رو، زیر ذره بین می برن تا بگن:

«توبه فرمایان، چرا خود، توبه کمتر می کنند؟»

در واقع منظورم اینه که مردم، در مورد بزرگترای مملکتشون، روی اون قسمتی زوم می کنن که دقیقاً همون بزرگترها، روی مردم عادی زوم می کنن و بزرگش می کنن و تذکر می دن و خودشون رو مبرا می دونن.

نکته مهم دیگه ای که با دیدن اون عکس به ذهنم اومد این بود که: باید اول مطمئن باشیم که ««صد در صد»» عکس واقعی هست و یه عکس ساختگی نیست.

مریم انصاری سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 18:12

البته این رو هم بگم که من فقط در فیسبوک اون عکس رو دیدم که هزاران نفر Share کردن!!!

اخبار مربوط به این عکس رو نخوندم، یعنی اصلاً برام مهم نبود. به خاطر همین، در جریان نیستم که واقعی هست یا نه؟

نیره چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 19:32 http://salimi.blogfa.com

زلزله آذربایجان که یادتونه! دو روز طول کشید تا عزای عمومی اعلام کنن! اون وقت برای ایشون فوری عزا اعلام کردن!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد