کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

کافه رگبار

اهل طهرانم . روزگارم بد نیست . . .

نابودسازی برنامه ریزی شده آثار تاریخی اسلام

 

 

عکسهای پست قبل که با خود نوعی نوستالوژی حج به همراه داشت یادآور این شد که حاکمان کنونی عربستان هیچ گونه ارزشی برای تاریخ و آثار به جامانده از گذشتگان قائل نیستند .   

 

در دنیا ، آثار باستانی و تاریخی از با ارزش ترین سرمایه های یک ملت به حساب می آیند. در 20سال اخیر ،2هزار ساختمان تاریخی در لندن نجات داده شده اند . در بوئنوس آیرس آرژانتین هر ساختمانی بیش از 70سال سن داشته باشد از تخریب در امان است . قدیمی کلیسا در دنیا که به طرز شگفت آوری از آن نگهداری می شود بیش از دویست سال پس از مسیح ساخته شده است.


درست هم همین است . ساختمان های تاریخی و بافت شهرهای قدیمی ، دریچه ای به سوی درک هویت تاریخی یک ملت است. یکی از تفاوتهای تاریخی اسلام نسبت به دیگر آیین ها ، وجود آثار تاریخی از سالیان نخست پیدایش دین است.   

 

اما حکومت عربستان در طی همین 20سال اخیر ، در حال تخریب ساختمان هایی هست که مهمترین اتفاقات زندگی پیامبر اسلام در آن ها اتفاق افتاده است.  حدود ۹۵% ساختمان های قدیمی مکه و مدینه تخریب شده اند. ساختمان هایی که بیش از هزار سال ایستاده بوده ، اینک با خاک یکسان شده و به جای آن ها هتل ها، مراکز خرید و ساختمان های مدرن بنا شده اند.


خانه ای که پیامبر در آن به دنیا آمد، بعد از نابودی به یک کتابخانه تبدیل شده است.خانه ای که در آن خدیجه زندگی می کرد، اکنون دستشویی عمومی است ! از 7 مسجدی که پس از پیروزی مسلمانان در نبرد خندق ساخته شده است، فقط 2 عدد باقی مانده است. امسال نیز ، مسجدی که در آن حضرت محمد  اولین نماز عید را خواند در لیست ساختمان هایی است که خراب خواهد شد. آرامگاه بقیع و حتی قبور خلفای راشدین ، ابوبکر و عمر و عثمان از این تخریب در امان نمانده اند .   

 

حاکمان عربستان برای هیچ اثر تاریخی ارزشی قائل نیستند آنها حتی در جنب خانه خدا برج هایی ساخته اند که چشم انداز کعبه را به کل از بین برده است .
 

عجیب نیست که مسلمانان در کل جهان ،ریشه کن شدن آثار باستانی دین خود را نادیده می گیرند و در حالی که تخریب بناهای بودایی توسط طالبان در زمانی نه چندان دور به سراسر دنیا مخابره شد و فریاد خشم دنیا را در آورد؟  

 

منبع : مقاله علیرضا بازارگان   

 

.... 

 

کامنت برگزیده  

 

کاتیوشا گفته : فقط مونده خراب کردن و بازسازی خود کعبه!!! 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
حکایه شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 http://hekayeh.blogfa.com

به حق چیزهای نشنیده

نیره شنبه 20 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 13:17

ما که ندیدیم. ولی کسانی که قبل انقلاب حج رفته اند کوچه بنی هاشم و خانه حضرت زهرا و خیلی جاهای دیگر را دیده اند...
افسوس...

کاتیوشا یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:09 http://www.katiusha.blogfa.com

فقط مونده خراب کردن و بازسازی خود کعبه.!!!

ندا یکشنبه 21 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:28

رگبارجون ما همون غصه آثار باستانی خودمون را بخوریم و بتونیم اونا را نجات بدیم کافی‌ دیگه ملتهای دیگه خود دانند که چه میخواند بکنند.چون ظاهراً در حال حاضر همون دیدگاه نسبت به اثر باستانی در کشور ما هم وجود داره.

-البته که تو درست می گی . ولی من مسلمون هم هستم و دلم برای اون آثار هم می سوزه . چه کنم دیگه

بولوت سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 00:09 http://maryamak.blogfa.com/

یکی از دلایل تخریب این ساختمون ها برمیگرده به نوع اعتقاد وهابی ها. که معتقدن پرونده ی کسی که مرده رو باید بست. اینکه پیغمبر کجا به دنیا اومده و کی کجا زندگی میکرده برخلاف ما برای اونا ذره ای ارزش نداره.
مساجد رو هم وقتی میبینن مردم میرن به اسم این و اون دخیل میبندن بهش درش رو تخته میکنن!

-واقعا که احمقند

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد